Τα 6 «τραγικά» λάθη του Χόλιγουντ
Το Χόλιγουντ δεν είναι αλάθητο (γιατί να είναι άλλωστε;) και φυσικά ούτε και η Αμερικανική Ακαδημία κινηματογράφου.
Δύο βδομάδες πριν ανακοινωθούν οι νικητές των Όσκαρ, τα στοιχήματα και οι προβλέψεις αυξάνονται ….επικίνδυνα. Αλλά πάντα υπάρχει και η πιθανότητα του λάθους.
Αυτά τα λάθη, που πολλές φορές έχουν αδικήσει συντελεστές και ταινίες, μένουν χαραγμένα (εξάλλου το κακό το θυμάσαι πιο εύκολα από το καλό) και για τον λόγο αυτό εμείς θα σας παρουσιάσουμε μόνο 6 από αυτά, που ακόμα δε μπορούμε να ξεχάσουμε.
Σκηνή από την ταινία Inglorious Bastards.
Το 1995 η ακαδημία των Όσκαρ έκανε τραγικά λάθη. Η ταινία που κυριάρχησε ήταν το «Φόρεστ Γκαμπ» αλλά χωρίς να θέλουμε να μειώσουμε την αξία της, το «Pulp Fiction» αναμφίβολα αδικήθηκε. Κέρδισε μόλις 1 Όσκαρ για το σενάριο ενώ αντίθετα η υπόθεση του μικρού Φόρεστ προφανώς συγκίνησε και χάρισε στους δημιουργούς του 6 Όσκαρ. Αν μη τι άλλο, ο Ταραντίνο άξιζε μία καλύτερη τύχη.
Αλλα ούτε το «Inglorious Bastards» τα πήγε καλύτερα καθώς το 2010 μόνο ο Κρίστοφερ Βαλτς πήρε το βραβείο σπίτι (β’ ανδρικός ρόλος).
Ο Ταραντίνο εκείνη τη χρονιά έχασε το Όσκαρ σκηνοθεσίας από την Κάθριν Μπίγκελοου, την πρώτη γυναίκα που κατάφερε να ανέβει στο βάθρο των οσκαρικών σκηνοθετών. Βέβαια, εκείνη τη χρονιά το παράδοξο ήταν ότι στην κατηγορία του καλύτερου σκηνοθέτη ήταν υποψήφιος και ο Τζέιμς Κάμερον (Άβαταρ), ο οποίος ήταν πρώην σύζυγος της Μπίγκελοου.
Οκτώ υποψηφιότητες είχε το 2009 ο «Σκοτεινός Ιππότης» και κέρδισε μόλις 2 βραβεία (μεταξύ των οποίων και του Β’ ανδρικού ρόλου για τον Χιθ Λέτζερ, το οποίο παρέλαβαν οι γονείς και η αδερφή του). Ωστόσο, όλες οι υποψηφιότητες ήταν σε «μικρές» κατηγορίες, εκτός δηλαδή των σημαντικών: σκηνοθεσίας, καλύτερης ταινίας κ.λπ
Σκηνή από την ταινία Slumdog Millionaire.
Αντίθετα, το «Slumdog Millionaire» κατέκτησε 8 χρυσά αγαλματίδια. Η αδικία εκείνης της χρονιάς ήταν ότι ο «Σκοτεινός ιππότης» αγνοήθηκε αρκετά καθώς είχε να συναγωνιστεί ταινίες όπως η «Απίστευτη ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον», «Milk», «The reader», «Frost/Nixon».
Μία από τις μεγαλύτερες αδικίες είναι η περίπτωση του «Ταξιτζή», όπου η ταινία δεν έχει αποσπάσει κανένα Όσκαρ (μόνο 4 υποψηφιότητες). Το 1977, οπότε και ήταν υποψήφια, το «Ρόκι» μεταξύ άλλων βγήκε καλύτερη ταινία με καλύτερο σκηνοθέτη τον John G. Avildsen. Σήμερα, 37 χρόνια μετά η αδικία αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη των Όσκαρ. H δικαίωση ήρθε από τις Κάννες, όπου ο Σκορτσέζε κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα.
«Τα καλά παιδιά» και ξανά ο Μάρτιν Σκορτσέζε έχασαν το 1991 το Όσκαρ καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας από το «Χορεύοντας με τους Λύκους» και τον Κέβιν Κόνστερ. Τα λόγια είναι περιττά.
Ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ δεν κέρδισε ποτέ Όσκαρ σκηνοθεσίας. Ούτε κάποια ταινία του το αντίστοιχο χρυσό αγαλματίδιο για την καλύτερη ταινία της χρονιάς.
Και οι αδικίες συνεχίζονται. Υπομονή δύο εβδομάδες μέχρι να δούμε και τα φετινά «λάθη» της ακαδημίας.
Σόφη Ζιώγου
[email protected]