Δισκοκριτική: «1989» Taylor Swift
Δεν είναι και λίγο το έτος 2014 να καταφέρνει ένας καλλιτέχνης να κάνει πωλήσεις 1.000.000 αντιτύπων από την πρώτη βδομάδα κυκλοφορίας του νέου του album. Η Taylor Swift μπορεί να βάλει στη λίστα των ρεκόρ της και αυτό του πιο επιτυχημένου δίσκου της χρονιάς που διανύουμε.
Στο “1989”, η 24χρονη τραγουδίστρια, απαλλάσσεται μια και καλή από το country παρελθόν της. Πάνε οι μελωδικές μπαλάντες με άρωμα Nashville, και τα τραγούδια-φόροι τιμής στα είδωλα της, Faith Hill και Shania Twain. Η Taylor αποφάσισε να ζήσει την ηλικία της και την τρέλα της, και να γεμίσει τα νέα της τραγούδια με ‘80’s αισθητική, να χορέψει και να μας δείξει ότι δεν είναι ένα βαρετό, τέλειο κορίτσι.
Όταν θες να το κάνεις με επιτυχία, πας σε έναν μόνο άνθρωπο. Και αυτός δεν είναι άλλος από τον Max Martin. Ο παραγωγός που είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία μερικών από τους πιο εμβληματικούς pop δίσκους, καθοδήγησε την Swift σε αυτό το εγχείρημα και μαζί έκαναν θαύματα.
Το “Shake It Off”, το πρώτο single, είναι ένα ακραία κολλητικό pop τραγούδι, με εφηβικούς, εύπεπτους στίχους, που καταπιάνεται με το θέμα των “haters”, αλλά με έναν εύθυμο, φρέσκο τρόπο. Το επόμενο single “Blank Space”, φυσικά πάλι αναφέρεται σε ένα ρομάντζο, μιας και η Swift είναι γνωστή για τις άμεσες ή έμμεσες αναφορές στους πρώην της μέσα από τα τραγούδια της.
Το εναρκτήριο “Welcome To New York” διακρίνεται για την ‘80’s synth pop μανιέρα που ακολουθεί, μία μουσική φόρμα που ποτέ δε φανταζόταν κανείς ότι θα ταίριαζε στη φωνή και την περσόνα της Swift, αλλά το αποτέλεσμα εκπλήσσει ευχάριστα. Οι μπαλάντες έχουν δευτερεύοντα ρόλο στο album, με το “All You Had to Do was Stay”, να ξεχωρίσει.
Ακούγοντας τη νέα Taylor Swift, αυτό που σου μένει είναι η αίσθηση μιας αναγεννημένης star, που επιθυμεί διακαώς να τσαλακωθεί και να παίξει μπάλα μακριά από το αποστειρωμένο περιβάλλον στο οποίο μεγάλωσε, κρατώντας πάντα όμως το class και την ευγένεια με την οποία μας συστήθηκε. Η διαφορά της Swift από τις λοιπές pop δυνάμεις, είναι ότι μιλάει με τη μουσική της, και δεν αρέσκεται στους λάγνους εντυπωσιασμούς της Miley Cyrus, που τελικά έβγαλε ένα μέτριο album. Και για αυτό το λόγο στέφεται απόλυτη νικήτρια.
Album: 1989
Καλλιτέχνης: Taylor Swift
Label: Big Machine
Βαθμολογία: 7/10
Ροζίνα Αράπη