Πόσα κερδίζουν οι αεροπορικές από τα ταξίδια μας;
Υπάρχει λόγος που οι θέσεις των αεροπλάνων είναι στριμωγμένες και οι έξτρα χρεώσεις φτάνουν μέχρι και τα 20 δολάρια ανά κεφάλι, σύμφωνα με δημοσίευμα του time.com.
Το μέσο κέρδος ανά επιβάτη των επτά μεγαλύτερων αεροπορικών εταιριών των Ηνωμένων Πολιτειών φτάνει τα 17,75 δολάρια (14,25 ευρώ) για μια one-way πτήση, σύμφωνα με το Wall Street Journal και το μέσο περιθώριο κέρδους σε αυτές τις επτά αεροπορικές ήταν 9% το 2017. Σύμφωνα, μάλιστα, με την International Air Transport Association, το μέσο κέρδος ανά επιβάτη είναι σχεδόν διπλάσιο από αυτό που σημειώνουν αεροπορικές σε άλλα μέρη του κόσμου.
Το κόστος των εισιτηρίων που πληρώνουν οι επιβάτες φαίνεται να καλύπτει τα έξοδα της πτήσης, ενώ οι υπόλοιπες χρεώσεις (βαλίτσες, επιλογή θέσης, αλλαγή πτήσης ή χρεώσεις ακύρωσης και άλλες χρεώσεις) πηγαίνουν κατευθείαν στην… τσέπη της αεροπορικής. Τα περισσότερα κέρδη για τις αεροπορικές, μάλιστα, σημειώνονται από τις χρεώσεις στις βαλίτσες και τις χρεώσεις κράτησης.
Για τις αεροπορικές εταιρίες, είναι μια πολύ ευαίσθητη ισορροπία να καλύψουν το κόστος μεταφοράς ανθρώπων από το σημείο Α στο σημείο Β –με υψηλότερες τιμές καυσίμου- κρατώντας το ναύλο αρκετά χαμηλά, ώστε να είναι ανταγωνιστικός, εξασφαλίζοντας ότι οι θέσεις θα είναι γεμάτες και θα υπάρχει και κέρδος. Εξού και το κίνητρο για περισσότερους επιβάτες με πρόσθετες χρεώσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος των καυσίμων αυξήθηκε κατά 26% σε σχέση με το κόστος του 2016 και σύμφωνα με τον Doug Parker, CEO του American Airlines Group, ο οποίος αναφέρει ότι το κόστος των εισιτηρίων είναι χαμηλό σε σχέση με τις τιμές των καυσίμων και ότι μελλοντικά θα προσαρμοστεί. Η American ξόδεψε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα σε καύσιμα το 2017 σε σχέση με το 2016 και το περιθώριο κέρδους (4,5%) ήταν το χαμηλότερο των 7 αερογραμμών. Το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους παρουσίασε η Southwest Airlines στις αμερικάνικες εταιρίες, φτάνοντας το 16,5% χωρίς, μάλιστα, να χρεώνει έξτρα τις βαλίτσες.