Πώς θα επανέλθει ο τουρισμός μετά τον Covid-19;

ksenodoxeio
ΤΡΙΤΗ, 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Η προσαρμοστικότητα της ξενοδοχειακής βιομηχανίας θα βοηθήσει στην επαναφορά του τουρισμού μόλις η επίδραση του νέου κορωνοϊού αρχίσει να ξεφτίζει, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Ο τουρισμός είναι ένας τομέας που έχει πληγεί σε τεράστιο βαθμό παγκοσμίως από τον κορωνοϊό και δεν μπορεί παρά να υπάρχουν ανησυχίες για το τι μέλλει γενέσθαι σε αεροπορικές, ξονοδοχεία και κάθε τουριστικό προϊόν και υπηρεσία.

Όπως αναφέρει ο ταξιδιωτικός και τουριστικό αναλυτής της GlobalData, Ralph Hollister, είναι επιτακτική ανάγκη όλα τα ξενοδοχεία παγκοσμίως να θυμηθούν πώς έχουν ξεπεράσει πλήθος άλλες κρίσεις στο παρελθόν, όπως φυσικές καταστροφές, το ξέσπασμα του SARS, τρομοκρατικές επιθέσεις κ.ο.κ. Όσο η επίδραση του Covid-19 στον τουρισμό ξεφτίζει και η ζήτηση αυξάνεται, είναι σημαντικό τα ξενοδοχεία να δράσουν έξυπνα και να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις τιμές και τις προσφορές του, με σκοπό να μεγιστοποιήσουν τα έσοδά τους. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι τα ξενοδοχεία που ρίχνουν πιο γρήγορα τις τιμές τους και παρέχουν πολύ μεγάλες εκπτώσεις συχνά είναι αυτά που ανακτούν τελευταία τις δυνάμεις τους όταν η ζήτηση επανέρχεται. Πολλά ξενοδοχεία, μάλιστα, δεν θα καταφέρουν να επιστρέψουν στην κανονική τους ροή άμεσα.

Από την οπτική της Becky Lukovic του Bella Travel Planning, παίζει ρόλο πόσο μεγάλες θα είναι οι εκπτώσεις των ξενοδοχείων και πόσες ιδιοκτησίες τις προσφέρουν. Όπως αναφέρει η ίδια, ο κόσμος περιμένει προσφορές και αναπόφευκτα θα προτιμήσει τις επιλογές που του προσφέρουν, αρκεί να είναι σε αποδεκτά επίπεδα άνεσης και υπηρεσιών. Όσοι παρέχουν μεγάλες προσφορές θα χρειαστούν ενδεχομένως περισσότερο χρόνο να ανακτήσουν τα χαμένα τους έσοδα και μπορεί να δυσκολευτούν να «επιπλεύσουν». Χρειάζεται, όμως, να έχουμε υπ’ όψιν ότι μεγάλο μέρος του ταξιδιωτικού κοινού θα έχει πληγεί οικονομικά, που σημαίνει ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι απαραίτητες γι’ αυτούς και ίσως αποτελέσουν ένα επιπλέον δέλεαρ για ταξίδι.

Η Claire Schoeder από το Elevations Travel των Ηνωμένων Πολιτειών ανέφερε ότι στο παρελθόν, τα ξενοδοχεία ήταν αυτά που πιο γρήγορα έριχναν τις τιμές και στη συνέχεια παρουσίαζαν προβλήματα με νέες κρατήσεις όταν η ζήτηση αυξανόταν και αυξάνονταν και οι τιμές τους ταυτόχρονα. Οι ταξιδιώτες που έβλεπαν στη συνέχεια τις τιμές να αυξάνονται, έδειχναν προτίμηση σε ξενοδοχεία που δεν παρουσίαζαν μεγάλη αύξηση στις τιμές. Αρκετά ξενοδοχεία, πάντως, μείωσαν τις τιμές τους λίγο κι έπειτα τις αύξαναν μαζί με τη ζήτηση, χωρίς να φανερώνεται ουσιαστική αύξηση ή μείωση.

Η Susie Chau του Carpe Diem Traveler θεωρεί ότι οι τιμές θα πρέπει να προσαρμοστούν καθώς προχωράμε και να αυξηθούν με βάση την προσφορά και τη ζήτηση. Όπως αναφέρουν και οι προηγούμενοι, οι αρχικές μειώσεις για να δελεαστούν οι ταξιδιώτες δεν είναι οικονομικά βιώσιμες έπειτα από τόσο καταστροφικές απώλειες.

Από την άλλη, οι απόψεις διίστανται σχετικά με το πότε η ξενοδοχειακή βιομηχανία θα ανακτήσει τις δυνάμεις της. Κάποιοι πιστεύουν ότι αν το lockdown τελειώσει σχετικά σύντομα, πριν το καλοκαίρι, ο κόσμος θα επιστρέψει στα ταξίδι του εν μέσω καλοκαιριού και πολλοί θα διατηρήσουν τις κρατήσεις τους για το φθινόπωρο. Άλλοι θεωρούν ότι δεν θα υπάρξει μαζική συμπεριφορά, με κάποιους να επιστρέφουν γρήγορα στα ταξίδια και άλλους να αντιμετωπίζουν προβλήματα οικονομικά ή ανασφάλειας που δεν τους επιτρέπουν να ταξιδέψουν.

Υπάρχει η άποψη, πάντως, ότι τα ξενοδοχεία θα είναι το πρώτο κομμάτι του τουρισμού που θα ανακτήσει δυνάμεις, με προσφορές που θα είναι βιώσιμες για τα ίδια και θα ωθήσουν τον κόσμο να κάνει και πάλι «κλικ» σε κρατήσεις.