Πώς ο εικονικός τουρισμός θα επαναφέρει τα ταξίδια στον μετά Covid κόσμο
Η τουριστική βιομηχανία ήταν τις οικονομικές δραστηριότητες που μέτρησαν τις μεγαλύτερες πληγές από την πανδημία του νέου κορωνοϊού.
Ο Covid-19 καθήλωσε τα αεροπλάνα, έκλεισε τα σύνορα, έπαυσε τα επαγγελματικά ταξίδια και συνέδρια, έβαλε απίστευτα εμπόδια στις αποδράσεις για λόγους ψυχαγωγίας, και επίδρασε με ένα πολύ περίεργο τρόπο στην ψυχολογία των ανθρώπων που είναι εγκλωβισμένοι σε ένα αίσθημα φόβου για τον ιό και της ασυγκράτητης εκδίκησης για αναπλήρωση του χαμένου χρόνου.
Έχοντας πάρει κάποια μαθήματα και με τους εμβολιασμούς να επιταχύνονται, ο πλανήτης διεκδικεί σιγά σιγά ένα νέο κομμάτι φυσιολογικής ζωής, μέσα πάντα σε συνθήκες πανδημίας- αυτό δεν αλλάζει ακόμα.
Ο τουρισμός, αν και ευελπιστεί να γευτεί το δικό του ποσοστό από την πολυπόθητη ανάκαμψη της οικονομίας, θα συνεχίσει να «αισθάνεται» τις επιπτώσεις της πανδημίας τουλάχιστον για τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021 . Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ΟΗΕ, οι αφίξεις τουριστών παγκοσμίως τον Ιανουάριο του 2021 μειώθηκαν κατά 87% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2020.
Τα ταξίδια όμως θα νικήσουν το άγχος που μας σύστησε ο κορωνοϊός καθιστώντας καθιστώντας, ωστόσο, απαραίτητη την αναδιάρθρωση της αεροπορικής και τουριστικής βιομηχανίας με στόχο να εξασφαλίσει ασφαλέστερες υποδομές και πρακτικές που θα φροντίζουν την καλή ψυχοσωματική κατάσταση των ταξιδιωτών.
Μετά από ένα χρόνο χαμένο από την πανδημία και με το μέλλον να μην φαίνεται πολύ αισιόδοξο για τη βιομηχανία αυτή τη στιγμή, οι ιδιοκτήτες τουριστικών επιχειρήσεων θα πρέπει να εξετάσουν εναλλακτικούς τρόπους αλληλεπίδρασης για τους παραθεριστές που μπορούν επίσης να βοηθήσουν τους ανθρώπους και τις οικονομίες που εξαρτώνται από τον τουρισμό.
Η πανδημία έχει επιταχύνει σημαντικά την τεχνολογία των τεστ και την ανάπτυξη προοδευτικών τεχνολογιών.
Παράλληλα, η τεχνολογία όχι μόνο επέτρεψε στους πολίτες παγκοσμίως να αλληλεπιδράσουν με τους αγαπημένους τους, αλλά βοήθησε επίσης βιομηχανίες όπως η υγειονομική περίθαλψη, η τεχνολογία πληροφοριών, η εκπαίδευση και πολλές άλλες να εργαστούν εξ αποστάσεως.
Τις τελευταίες δεκαετίες, η τεχνολογία βοήθησε τις ταξιδιωτικές και τουριστικές επιχειρήσεις να αυξήσουν την εμβέλειά τους μέσω ταξιδιωτικών websites για κρατήσεις, βίντεο, blogs και της ταξιδιωτικής φωτογραφίας.
Τα ψηφιακά εργαλεία και το περιεχόμενο αποτελούν ζωτική πηγή πληροφοριών για τους ταξιδιώτες που οργανώνουν τις επόμενες διακοπές τους ή δημιουργούν μια λίστα αγαπημένων προορισμών.
Ενώ ο εικονικός ή ο remote τουρισμός αποτελούσε ένα φουτουριστικό θέμα στα βιομηχανικά φόρουμ εδώ και αρκετό καιρό, ο κόσμος σήμερα, όπως διαμορφώνεται από τον Covid-19, μπορεί τώρα να είναι έτοιμος να τον δεχτεί.
Ένας ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός που αντλεί γνώσεις από τη γνωστική συμπεριφορά, την κοινωνική ψυχολογία, τη νευροεπιστήμη και τη συμπεριφορική οικονομία που εφαρμόζεται με εξελιγμένες τεχνολογίες όπως η επαυξημένη, η εικονική ή η μικτή πραγματικότητα (AR, VR, MR) θα μπορούσε να αλλάξει εντελώς το παιχνίδι στο πεδίο του τουρισμού.
Οι τεχνολογίες AR, VR και MR επιτρέπουν μια απρόσκοπτη, αδιάλειπτη διαδραστική εμπειρία στους θεατές από τον ιδιωτικό τους χώρο. Οι αρχές σχεδιασμού θα δημιουργήσουν μια εμπειρία για τον ψηφιακό χρήστη χωρίς τριβές και θα δημιουργήσουν μια θετική αντίληψη για έναν τουριστικό προορισμό.
Φυσικά υπήρξαν και στο παρελθόν προσπάθειες για να επιτευχθεί αυτό το κατόρθωμα. Το ντοκιμαντέρ που εξερευνά το Μεγάλο Κοραλλιογενή Ύφαλο αποτελεί ένα παράδειγμα. Μέσω ενός διαδραστικού website, μπορεί κανείς να δει τα καθαρά, ήρεμα ρεύματα του Ειρηνικού Ωκεανού και τη βιοποικιλότητα του υφάλου, και να βιώσει τους ήχους του υγιούς κοραλλιογενούς υφάλου.
Ένα ένα παράδειγμα εμπειρίας VR είναι το Mission 828, το οποίο επιτρέπει στο χρήστη να κάνει ένα εικονικό άλμα από το ψηλότερο κτίριο του κόσμου, τον Burj Khalifa στο Ντουμπάι.
Το Επίσημο Τουριστικό Συμβούλιο των Νήσων Φερόε έχει δημιουργήσει επίσης μια εικονική εμπειρία για να προσελκύσει επισκέπτες μετά την πανδημία από όλο τον κόσμο.
Φαντάσου τώρα έναν ανθρωποκεντρικό διαδικτυακό, διαδραστικό online χώρο που καθιστά έναν προορισμό προσβάσιμο και τόσο πραγματικό για έναν χρήστη-περιηγητή, με ήχο που καταγράφεται από ερευνητές ηλεκτροακουστικής.
Θα μπορούσες να δεις μέρη διακοπών σε ένα βίντεο ή μέσω αυτόματης πλοήγησης χρησιμοποιώντας χειριστήρια φωνής ή λεβιέ. Θα μπορούσες να αλληλεπιδράσεις με άτομα που χρησιμοποιούν πλατφόρμες κλήσεων βίντεο, να ταξιδέψεις στους δρόμους της εν λόγω τοποθεσίας, να ακούσεις τοπική μουσική και πολλά άλλα.
Αυτό θα μπορούσε να συνδεθεί σε μια πλατφόρμα στο διαδίκτυο και να ενισχυθεί περαιτέρω με τη δημιουργία κέντρων τουριστικής εμπειρίας με φυσική παρουσία στη συγκεκριμένη περιοχή.
Μια τέτοια ρύθμιση θα επέτρεπε σε τουριστικούς οδηγούς, ξενοδόχους και επιχειρήσεις μεταφορών να δημιουργήσουν τις δικές τους ψηφιακές και εικονικές προσφορές και να αλληλεπιδράσουν με πιθανούς πελάτες.
Αυτό το μοντέλο οραματίζεται το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.
Πώς δουλεύει;
Η ταξιδιωτική εμπειρία ξεκινάει για ένα τουρίστα από τη στιγμή που ξεκινά η πτήση του. Το αεροπλάνο κατεβαίνει στον διάδρομο προορισμού και τραβιούνται οι πρώτες φωτογραφίες της περιοχής από το παράθυρο του αεροσκάφους. Η σήμανση του αεροδρομίου καλωσορίζει τους επιβάτες. Κτλ κτλ
Μια εικονική πλατφόρμα θα μπορούσε να προσφέρει τα ίδια πράγματα, αναφέρει το WEF, ακόμη και να δώσει την ευκαιρία στους ανθρώπους να εξερευνήσουν περιοχές που επηρεάζονται ή καταπολεμούν την τρομοκρατία. Ή θα μπορούσε να προσφέρει πρόσβαση σε δυσπρόσιτους προορισμούς, όπως ένα ταξίδι στο Νότιο Πόλο, ή στο διάστημα ή ακόμα παραπέρα. Μια εικονική πλατφόρμα θα μπορούσε επίσης να χρησιμεύσει ως πύλη εκμάθησης για μαθητές ώστε να κατανοήσουν τη γεωγραφία, τον πολιτισμό, την τέχνη και την ιστορία.
Με την τεχνολογία να βελτιώνει τις ζωές παγκοσμίως, ο εικονικός τουρισμός θα μπορούσε να αναζωογονήσει την τουριστική βιομηχανία και τους ανθρώπους της και να βοηθήσει στην οικοδόμηση ενός πιο βιώσιμου οικονομικού μοντέλου. Ως ανθρωποκεντρική πλατφόρμα, μπορεί να καθιερώσει τοπικούς τουριστικούς οδηγούς και άλλες παρουσίες του κλάδου ως παγκόσμιους πολίτες, πολίτες του κόσμου, στην τουριστική βιομηχανία.