Τι αναμένεται για τη φετινή τουριστική σεζόν 2024 για την Αθήνα και τα νησιά

athina-tourismos
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 31 ΜΑΙΟΥ 2024

Τελευταίες εκτιμήσεις, προοπτικές και σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, σύμφωνα με τα στοιχεία της boutique hospitality management εταιρείας, Square Lime.

Η τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει και υπάρχουν διαφορετικές και συχνά αλληλοαντικρουόμενες εκτιμήσεις, που θα πρέπει ωστόσο να αποτιμώνται προσεκτικά και πάντοτε σε σχέση με τα δεδομένα στα οποία βασίζονται. Οι σύμβουλοι, ωστόσο, της Square Lime που αποτιμούν τα μέχρι τώρα δεδομένα και επισημαίνουν τα πιο καίρια σημεία για τη χρονιά.

Άνοδος της Αθήνας λόγω της κρουαζιέρας
Στα αδιαμφισβήτητα στοιχεία, σύμφωνα με τους boutique hospitality συμβούλους της Square Lime, θα πρέπει να συμπεριληφθεί η διαρκής άνοδος που καταγράφει η Αθήνα, λόγω παραμονής πελατών κρουαζιέρας. Η πρόβλεψη για το 2024 είναι αύξηση 10% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που ισοδυναμούν περίπου με 225.000 περισσότερους επιβάτες κρουαζιέρας, με το εξόχως μεγαλύτερο κομμάτι αυτών να αφορά το λιμάνι του Πειραιά. Ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός πράκτορας του Ηνωμένου Βασιλείου, η Jet2holidays, παρουσίασε την Αθηναϊκή Ριβιέρα ως νέο προορισμό για πελάτες και ανεξάρτητους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Επιπλέον, παράγοντες που έχουν άμεσο αντίκτυπο στη ζήτηση για την πρωτεύουσα, όπως επισημαίνει η Διευθύντρια Πωλήσεων της Square Lime κ. Κατίνα Παπαδομανωλάκη, είναι η συνολικά αυξημένη χωρητικότητα πτήσεων από την Ευρώπη αλλά και τις ΗΠΑ προς την Αθήνα, καθώς και οι επερχόμενες διεθνούς εμβέλειας εκδηλώσεις, αθλητικές ή πολιτιστικές όπως οι συναυλίες Coldplay και Sting. Όλα τα παραπάνω, αλλά όχι μόνο, αντανακλούν και τις εθνικότητες των επισκεπτών που συρρέουν στην Αθήνα, με τους πελάτες από τις ΗΠΑ να συνεχίζουν να έχουν την πρωτοκαθεδρία και την αγγλική αγορά να παραμένει εξαιρετικά δυνατή. Ωστόσο, όπως ήταν αναμενόμενο, παρατηρείται μεγάλη πτώση ροών από το Ισραήλ.

Ποιοι προτιμούν τα νησιά
Στα νησιά, η προοπτική που καταγράφεται είναι διαφορετική. Τα ξενοδοχεία 4* και 4* Plus προηγούνται στις προτιμήσεις, ιδιαίτερα εκείνα που παρέχουν προγράμματα γευμάτων all inclusive. Όσον αφορά τα boutique ξενοδοχεία στα οποία εξειδικεύεται το portfolio της Square Lime, παρατηρείται και εδώ μια αύξηση της αμερικάνικης και αυστραλιανής αγοράς περίπου στο 10%, ανάλογα με τον νησιωτικό προορισμό, μια ελαφριά πτώση της ιταλικής αγοράς κατά 5%, σταθερά επίπεδα για την αγγλική αγορά και μια μεγαλύτερη πτώση της γαλλικής αγοράς κατά 10% - πλην της Μυκόνου, που παραμένει στα ίδια επίπεδα με το 2023. Τα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν εδώ με ασφάλεια είναι ότι οι προσφερόμενοι προορισμοί, το χαρτοφυλάκιο αλλά η εστίαση στη διαφορετικότητα όσον αφορά τις αγορές, οδηγούν σε ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης και ικανοποιητική προοπτική.

Πιο αναλυτικά ανά νησί, τα νούμερα για τη Νάξο είναι πολλά υποσχόμενα, με τις κρατήσεις από τις ΗΠΑ να έχουν πάρει το προβάδισμα. Η Ίος ξανακερδίζει τη φήμη της ως ένας ελκυστικός νησιωτικός προορισμός που προσελκύει πελάτες από όλο τον κόσμο. Το ίδιο ισχύει και για την Σαντορίνη. Σε σχέση με τη Μύκονο, οι προοπτικές για τα καταλύματα είναι υποσχόμενες, ωστόσο καθώς το ενδιαφέρον από τις ΗΠΑ για το νησί κυμαίνεται χαμηλότερα από προηγούμενες χρονιές, απαιτείται μεγαλύτερη κινητικότητα από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Αξίζει να σημειωθεί πως, η Square Lime κατάφερε μέχρι στιγμής να έχει θετικές προοπτικές για την αγορά του νησιού εφαρμόζοντας διαφοροποιημένες ενέργειες yielding management και εστίαση σε νέες συνεργασίες με πράκτορες απ’ όλο τον κόσμο.

Συνολικά, καταλήγουν οι σύμβουλοι της Square Lime, η τρέχουσα σεζόν επιβεβαιώνει κάποιες πολύ θετικές επιδόσεις, ταυτόχρονα όμως χρειάζεται την επισταμένη προσοχή του κλάδου στο σύνολο των παραγόντων που διαμορφώνουν την εικόνα της, προκειμένου να διασφαλιστούν τα προσδοκώμενα από όλους αποτελέσματα.