To Internet καταργεί τα «αστέρια» των ξενοδοχείων;

to-internet-katargei-ta-asteria-ton-ksenodoxeion

ΔΕΥΤΕΡΑ, 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2011

Στη Μεγάλη Βρετανία οι αρχές τουρισμού αποκάλυψαν ότι σκέφτονται το ενδεχόμενο να καταργήσουν το ισχύον σύστημα αξιολόγησης ξενοδοχείων με αστέρια. Οι κριτικές τουριστών φαίνονται πως στο μέλλον θα έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα…

Οι ειδικοί του τουρισμού υποστηρίζουν ότι οι κριτικές από χρήστες στο διαδίκτυο, συγκεκριμένα ανέφεραν το TripAdvisor, προσφέρουν μια πληρέστερη ιδέα στους καταναλωτές για την ποιότητα και τις παροχές υπηρεσιών ενός ξενοδοχείου από το σύστημα με τα αστέρια. Τα ξενοδοχεία θα έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν εάν θα χρησιμοποιούν την βαθμολογία από το TripAdvisor (το οποίο ήδη κάνουν κάποια ξενοδοχεία) ή κριτικές από άλλες πηγές.

Ένα τέτοιο σύστημα πιθανόν να ευνοήσει τα μικρότερα ξενοδοχεία, τα οποία χάνουν αστέρια γιατί δεν έχουν τις εγκαταστάσεις των μεγαλύτερων ξενοδοχείων, αλλά προσφέρουν υψηλής ποιότητας φαγητό και διαμονή. Η πιθανή αλλαγή σε ένα τέτοιο σύστημα δεν θα ικανοποιήσει τους πάντες στην τουριστική βιομηχανία, αφού δεν έχουν όλοι τις καλύτερες σχέσεις με το TripAdvisor.

Σε αντίθεση με την Βρετανία που σκέφτεται να καταργήσει το σύστημα με τα αστέρια, άλλες χώρες έχουν αρχίσει να το υιοθετούν. Πέρσι το Άμπου Ντάμπι και η Ιορδανία εισήγαγαν ένα σύστημα κατηγοριοποίησης πέντε αστέρων για να βελτιώσουν την εμπειρία των ταξιδιωτών όταν κλείνουν ξενοδοχείο.

Σε κάθε περίπτωση, η παντοδυναμία του διαδικτύου στο ταξίδι είναι πιο ορατή από ποτέ. Ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο συμβουλεύονται ιστοσελίδες με σχόλια αναγνωστών πριν επιλέξουν έναν προορισμό, μια αεροπορική εταιρεία ή ένα ξενοδοχείο. Και αν ο πελάτης δεν μείνει ικανοποιημένος, αρκεί ένα σχόλιο για να «αμαυρωθεί» η φήμη μιας επιχείρησης που μπορεί να έχει βασιστεί καθαρά σε καλοσχεδιασμένο marketing.