Εσείς θα οδηγούσατε σε αυτούς τους θανατηφόρους δρόμους;
Εμείς, πάντως, αν βρισκόμασταν ποτέ μπροστά σε θέαμα σαν τα παρακάτω, θα κάναμε αναστροφή.
Φανταστείτε να οδηγείτε σε έναν πολύ γραφικό δρόμο, σε κάποιο εξωτικό μέρος και ξαφνικά να εξαφανίζονται τα κιγκλιδώματα, ο δρόμος να στενεύει και ο γκρεμός από κάτω να φαντάζει σαν δράκος έτοιμος να σας καταβροχθίσει, με τους… σκελετούς παλιών αυτοκινήτων να κάνουν ακόμη μια τρομακτικό το θέαμα. Όχι, δεν είναι όνειρο –ή μάλλον εφιάλτης. Τέτοιοι δρόμοι υπάρχουν σε διάφορα μέρη του πλανήτη και υπάρχει λόγος που λίγοι επιλέγουν να τους διασχίσουν.
Δρόμος Old Yungas, Βολιβία
Κυκλοφορεί και ως ο «Δρόμος του Θανάτου» όχι κι άδικα, αφού είναι από τους πιο επικίνδυνους του κόσμου. Εκτείνεται σε 64 χιλιόμετρα, ενώνει τη Λα Παζ με το Coroico και «αγκαλιάζει» λόφους που έχουν θέα ένα μεγάλο φαράγγι, με πολλές απότομες στροφές, οι οποίες δεν αφήνουν το κοντέρ να δείξει πάνω από 15 χιλιόμετρα/ώρα. Παρ’ όλ’ αυτά, περισσότεροι από 200 άνθρωποι το χρόνο χάνουν τη ζωή τους σε αυτό το δρόμο, είτε μέσα σε φορτηγά, είτε σε λεωφορεία, είτε στα αυτοκίνητά τους.
Όπως και ο δρόμος Old Yungas, έτσι και η «λεωφόρος» Karnali στα Ιμαλάια στο δυτικό Νεπάλ, μπορεί να σε συστήσει εύκολα στον Χάρο. Κάθε χρόνο σκοτώνονται περίπου 50 άνθρωποι εκεί, καθώς η επιφάνειά της είναι τόσο άσχημη, που ακόμη και οι ποδηλάτες που καταφτάνουν για τη θέα, αποφεύγουν να τη διασχίσουν. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, τα οχήματα που τολμούν να την περάσουν, συχνά καταλήγουν να γλιστρούν, να πέφτουν σε απότομα σημεία και να «σκοντάφτουν» σε αμέτρητες λακούβες.
Θα μπορούσε να μοιάζει βγαλμένος από εφιάλτη, αλλά είναι 100% πραγματικός. Σαν διαδρομή, θεωρείται μια από τις πιο γραφικές και όμορφες της Ευρώπης, η αλήθεια είναι, όμως, ότι ο δρόμος αυτός έχει και τα «σκοτεινά» του σημεία. Εκτείνεται σε 8 χιλιόμετρα, συνδέοντας νησιά ανάμεσα στις πόλεις Kristansund και Molde, έχει 8 γέφυρες και τον χτυπάνε τόσο τα κύματα του ωκεανού, όσο και οι άνεμοι. Οι συνθήκες μπορεί να βγουν τόσο εκτός ελέγχου, που πολλοί θα εύχονταν να μην είχαν δει καν αυτή την πανέμορφη διαδρομή στη ζωή τους.
Ο κάτι παραπάνω από 1 χιλιόμετρο δρόμος-τούνελ είναι ίσως ένας από τους δρόμους που δεν… ανέχεται λάθη. Χτίστηκε από 13 ντόπιους χωρικούς στα βουνά Taihang (κάποιοι εκ των οποίων σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής) και πρόκειται για 1 τούνελ 4,5 μέτρα ψηλό και 3,5 μέτρα φαρδύ, το οποίο έχει και 30 «παραθυράκια» που σκαλίστηκαν στο βουνό, προκειμένου να θαυμάσει κάποιος τη θέα. Ο δρόμος αυτός είναι όχι μόνο από τους πιο απότομους του κόσμου, αλλά αποτελεί πλέον και μια από τις κορυφαίες τουριστικές ατραξιόν της περιοχής για να επισκεφτεί κάποιος. Με τα πόδια.
Η αλήθεια είναι ότι οι δρόμοι στην Αλάσκα δεν είναι και οι καλύτεροι του κόσμου. Η λεωφόρος James Dalton, όμως, κερδίζει τα πρωτεία, αποτελώντας ένα «πέρασμα» 666 χιλιομέτρων (τυχαίο;) ανάμεσα στην περιοχή με πετρελαιοπηγές στην Αρκτική θάλασσα και τον πολιτισμό. Ο χειμώνας είναι, δυστυχώς, εποχή αιχμής για τους οδηγούς εκεί, που σημαίνει ότι έρχονται αντιμέτωποι με ισχυρούς ανέμους, παγωμένο οδόστρωμα και πολλά ατυχήματα.
Ο δρόμος αυτός δεν βρίσκεται ψηλά σε βουνά, ούτε τον χτυπάει θάλασσα, ούτε καν έχει απότομες στροφές. Στην πραγματικότητα είναι ένας κανονικός, αστικός δρόμος 12 χιλιομέτρων, ο οποίος είναι τόσο φαρδύς, ώστε να αφήνει περιθώριο για υπερβολικά πολλές λωρίδες κυκλοφορίας. Αυτό αρχίζει να εξηγεί σε όσους δεν τον γνωρίζουν, το γιατί οι ντόπιοι τον αποκαλούν «Λεωφόρο-Δολοφόνο», αφού αυτό το φάρδος και το πλήθος αυτοκινήτων οδηγεί καθημερινά σε τραυματίες και θανάτους, οι οποίοι φτάνουν τις χιλιάδες κάθε χρόνο. Το κακό σύστημα αποχέτευσης, το οποίο οδηγεί σε πλημμύρες, τα εκατοντάδες μηχανάκια που δεν είναι εύκολα ορατά από τα λεωφορεία, όπως και οι πεζοί, είναι μερικοί από τους παράγοντες που οδηγούν σε ατυχήματα.
Σε υψόμετρο 2.750 μέτρων στις Άλπεις, ο δρόμος αυτός σίγουρα έχει πολλή θέα να προσφέρει. Η θέα αυτή, όμως, μπορεί να σας κοστίσει ακριβά, αφού οι στροφές 180 μοιρών είναι επικίνδυνες και ο χειμώνας φέρνει πάγο και κακές συνθήκες για οδήγηση. Μια λάθος κίνηση και η θέα αυτή θα είναι η τελευταία.