Γιατί οι άνθρωποι εκτιμούν περισσότερο τα ταξίδια από τα υλικά αγαθά;
Η τρίτη μεγαλύτερη ταξιδιωτική εταιρία του Ηνωμένου Βασιλείου, Jet2holidays, αποκαλύπτει τους λόγους γιατί όλοι προτιμάμε τα ταξίδια από διάφορα υλικά αντικείμενα.
Η Jet2holidays βασίστηκε σε δεκαετίες μελετών και εξήγησε με ένα infographic το γιατί οι ταξιδιωτικές εμπειρίες είναι τόσο σημαντικές για τους ανθρώπους. Ο Καθηγητής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Cornell, Dr Thomas Gilovich, ασχολήθηκε 20 χρόνια με αυτό το θέμα κι έχει φτάσει σε αρκετά ενδιαφέροντα συμπεράσματα.
Ο ίδιος αναφέρει ότι επειδή τα υλικά είναι πιο εύκολο να συγκριθούν και συχνά επαναλαμβάνονται ή να αναβαθμίζονται, προσφέρουν μόνο πρόσκαιρη ευτυχία σε σχέση με την ευχαρίστηση που μας χαρίζει μια εμπειρία.
Ακόμη, οι εμπειρίες αποτελούν μέρος της προσωπικότητάς μας και το να τις μοιραζόμαστε μας βοηθά να επικοινωνήσουμε και να δημιουργήσουμε σχέσεις με άλλους. Σε όρους προσωπικής βελτίωσης, λόγω του ότι μια ταξιδιωτική εμπειρία είναι μοναδική, είναι και δύσκολο να συγκριθεί με άλλες.
Σύμφωνα με μελέτη του Amit Kumar, που έχει δημοσιευτεί στο journal Psychological Science, οι άνθρωποι αναφέρουν πιο έντονη αίσθηση ευτυχίας, ενθουσιασμού και απόλαυσης με την απόκτηση εμπειριών, παρά με την απόκτηση αγαθών.
Τα ευρήματα φαίνεται πως υποστηρίζουν τη σύγχρονη τάση που θέλει τη νέα γενιά να βάζει στόχο τις εμπειρίες αντί για τα ψώνια υλικών αγαθών κι αυτό φαίνεται μάλιστα και από την αύξηση π.χ. βρετανικών φεστιβάλ και μουσικών event, στα οποία συμμετείχαν 27,7 δισεκατομμύρια ανθρώπων το 2016.
Αυτή η έντονη διάθεση για εμπειρίες δείχνει, σύμφωνα με τους ειδικούς, την ανάπτυξη μιας νέας κουλτούρας, που περιγράφεται ως εμπειριαρχία, από τον συγγραφέα και δημοσιογράφο της Guardian, James Wallman. Όπως δηλώνει ο ίδιος, υπάρχει μια κοινότητα ανθρώπων που αναζητά την ευτυχία, την ταυτότητα και το στάτους σε εμπειρίες, μια προσέγγιση που θα μας βοηθήσει όλους να ζήσουμε ζωές με πιο βιώσιμο τρόπο, προκαλώντας λιγότερη ζημιά στον πλανήτη.
Συνοψίζοντας, οι ταξιδιωτικές εμπειρίες εκτιμώνται περισσότερο από τα υλικά αγαθά, αφού αποτελούν μέρος της προσωπικότητάς μας, μας συνδέουν με άλλους ανθρώπους, συγκρίνονται δύσκολα και μας δημιουργούν μια αίσθηση απόλαυσης που μένει.