Ξεκινάει το Φεστιβάλ Αθηνών και αυτά είναι τα highlights του Ιουνίου
Ξεχωρίζουμε τις θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δείτε κατά τον πρώτο μήνα της μεγαλύτερης πολιτιστικής διοργάνωσης της χώρας για το καλοκαίρι.
Μετά την πρόβα – Περσόνα
Ο διεθνώς καταξιωμένος Βέλγος σκηνοθέτης Ίβο βαν Χόβε, από τα μεγαλύτερα ονόματα του ευρωπαϊκού θεάτρου, διασκευάζει για τη σκηνή δύο ταινίες του Μπέργκμαν. Έχοντας μελετήσει σε βάθος την εργογραφία του μεγάλου Σουηδού και με διασκευές άλλων μπεργκμανικών έργων στο ενεργητικό του, στο δίπτυχο Μετά την πρόβα - Περσόνα εξετάζει τη λεπτή γραμμή που χωρίζει τη φαντασία από την πραγματικότητα, το άρρωστο από το λεγόμενο «φυσιολογικό». Η ένταση, η ασυμβίβαστη διάθεση, αλλά και η βαθιά κατανόηση απέναντι στην ανθρώπινη συνθήκη διαπνέουν αυτά τα δύο έργα, τα οποία εξετάζουν πώς η τέχνη νοηματοδοτεί τη ζωή μας και την κοινωνία.
1-3 Ιουνίου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Αφιέρωμα στη Λούλα Αναγνωστάκη
Το συνολικό θεατρικό έργο της μεγάλης μεταπολεμικής θεατρικής δραματουργού ζωντανεύει στη σκηνή του Φεστιβάλ Αθηνών.
3 Ιουνίου - 19 Ιουλίου (ΧΩΡΟΣ Α): Αναδρομική έκθεση - εγκατάσταση: «Δωμάτια μνήμης. Περιπλάνηση στον κόσμο της Λούλας Αναγνωστάκη»
10-12 Ιουνίου (ΧΩΡΟΣ Β): Η πόλη, σκηνοθεσία Γιάννης Μόσχος
11 Ιουνίου (ΧΩΡΟΣ Α): Συμπόσιο με τη συμμετοχή ανθρώπων του θεάτρου, θεωρητικών και συγγραφέων
1993
Ο Ζυλιέν Γκοσλέν, νεότατος γάλλος σκηνοθέτης, γοήτευσε το κοινό του Φεστιβάλ με τη σκηνοθεσία του 2666 του Μπολάνιο το 2016, αλλά κυρίως με τα Στοιχειώδη σωματίδια του Ουελμπέκ το 2017. Ο 30χρονος δημιουργός επανέρχεται φέτος με το έργο 1993 του ανερχόμενου γάλλου συγγραφέα Ωρελιάν Μπελανζέ. Συγγραφέας και σκηνοθέτης αφιερώνουν την παράσταση στις σύγχρονες ευρωπαϊκές μυθολογίες με όχημα τα δύο διασυνοριακά τούνελ που σφράγισαν, με την εμφάνισή τους, το τέλος της χιλιετίας. Το πρώτο, στα γαλλοελβετικά σύνορα, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Πυρηνικών Ερευνών (CERN), είναι έδρα ενός τεράστιου επιταχυντή σωματιδίων. Το άλλο, κάτω από τη Μάγχη, γεφυρώνει τον θαλάσσιο βραχίονα που χωρίζει την Ευρώπη στα δύο, δημιουργώντας μια συμβολική ήπειρο.
7-8 Ιουνίου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Φαρενάιτ 451
Μετά την εξαιρετική μεταφορά της Δίκης του Κάφκα πέρσι, φέτος ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει στο Φεστιβάλ το Φαρενάιτ 451 του Ραίη Μπράντμπερυ, ο οποίος διασκεύασε το βιβλίο του και για το θέατρο. Σ’ ένα μελλοντικό, ολοκληρωτικό καθεστώς όπου τα βιβλία καταστρέφονται, ο πρωταγωνιστής του έργου, διώκτης αρχικά των αντιφρονούντων, μεταστρέφεται όταν έρχεται σ’ επαφή με τον μυστικό κόσμο των βιβλίων. Πώς μπορεί να σπάσει το εφιαλτικό πρόσωπο του ολοκληρωτισμού; Μπορεί η διεκδίκηση της «προσωπικής ανάγνωσης» να προκαλέσει στο σύστημα ρήγματα ελευθερίας;
8-10 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Η
Οι τρεις αδελφές
Ο Τιμοφέι Κουλιάμπιν, ανερχόμενο αστέρι της θεατρικής σκηνής της Ρωσίας, παρουσιάζει το εμβληματικό έργο του Τσέχοφ σε μια παράσταση ποιητικού ρεαλισμού, με παραδοσιακού τύπου δραματουργία, κάνοντας μία μόνο σημαντική παρέμβαση: ο σκηνοθέτης αφαιρεί τον λόγο από τους χαρακτήρες. Σε μια απόδοση εξολοκλήρου στη νοηματική γλώσσα, η ελάχιστη κίνηση, το παραμικρό βλέμμα, το τρίξιμο του πατώματος, το κλείσιμο της πόρτας, όλα αποκτούν μια ειδική σημασία. Όλως παραδόξως, η απουσία προφορικής γλώσσας, αντί να αποδυναμώνει την επικοινωνία των τσεχοφικών ηρώων, την ενισχύει.
15-16 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Δ
Παρ' όλα αυτά
Η Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία συμπράττει με την Γεωργία Μαυραγάνη και μαζί παρουσιάζουν μια παράσταση για εννέα γυναίκες που έζησαν την ασθένεια και μοιράζονται με το κοινό την εμπειρία τους αλλά και τη διαδρομή της ζωής τους, όπως επαναπροσδιορίστηκε μέσα από την περιπέτεια της υγείας τους. Σκοπός της παράστασης είναι να μιλήσει ανοιχτά για τον πόνο της ασθένειας, αλλά και να δώσει την ευκαιρία στις συμμετέχουσες και το κοινό να μετατρέψουν τη δύσκολη αυτή εμπειρία σε δημιουργία.
17 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Η
Πορνοστάρ – Η αόρατη βιομηχανία του σεξ
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος μεταφέρει στη σκηνή το έργο της Έλενας Πέγκα που μεταγράφει στην ελληνική πραγματικότητα δύο ιστορίες του Ρομπέρτο Μπολάνιο. Με μια πυκνή, λογοτεχνική γλώσσα, το έργο ξεδιπλώνει τις ιστορίες πρωταγωνιστών του «πλαστικού» κόσμου του πορνό, ενός κόσμου γεμάτου κλισέ, καθρέφτη του μοναχικού σώματος του καθενός. Προσπαθώντας να δει πέρα από στερεότυπα και χαρακτηρισμούς, η Πέγκα φωτίζει τα πρόσωπα πίσω από μια απρόσωπη βιομηχανία, υποβάλλοντας στην αναζήτηση της αληθινής τους ταυτότητας και της αληθινής τους καταγωγής μια ατμόσφαιρα μυστηρίου και συγκίνησης.
23-25 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Δ
Επαναλαμβάνονται και αξίζουν
- Οι «Αποτυχημένες απόπειρες στο εργαστήριο μου» του Δημήτρη Κουρτάκη με τον Αρη Σερβετάλη (1-5 Ιουνίου, Πειραιώς 260, Χώρος Δ).
- Ο «Εθνικός Κήπος» με τους Θοδωρή Γκόνη, Ελένη Κοκκίδου και Χρήστο Χατζηπαναγιώτη (3-19 Ιουνίου, Εθνικός Κήπος).
- «20 + 1 λαϊκά μεταπολεμικά τραγούδια με μπαρόκ σύνολο» με την Χριστίνα Μαξούρη και την Λένα Κιτσοπούλου σε σκηνοθετική επιμέλεια Γιάννη Καλαβριανού (12-16 Ιουνίου, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας).
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΑΡΑΖΗ