Maria De Buenos Aires με Πανσέληνο στο Ηρώδειο
Η tango opera με τη μουσική του Astor Piazzolla, ανεβαίνει για μια μοναδική βραδιά, στις 25 Σεπτεμβρίου.
Παγκόσμια Πρώτη ως tango χορογραφία, από τη μοναδική Natalia Hills. 14 χορευτές, 10 μουσικοί, 10 ηθοποιοί-χορωδοί και η εκπληκτική Αmelita Baltar, η μούσα του Piazzolla, να ερμηνεύει τις ωραιότερες άριες για tango opera που γράφτηκαν ποτέ.
H tango opera «Μαρία του Μπουένος Άιρες» σε μουσική του Astor Piazzolla και λιμπρέτο του Horacio Ferrer είναι το αριστουργηματικότερο και αντιπροσωπευτικότερο έργο του είδους. Έκανε πρεμιέρα, 50 χρόνια πριν, στις 4 Μαΐου του 1968 στο Μπουένος Άιρες και αποτελεί την κορωνίδα της δημιουργίας του Piazzolla έχοντας παρουσιαστεί στις σπουδαιότερες οπερατικές σκηνές και σημαντικότερα φεστιβάλ του κόσμου (ενδεικτική παράθεση) : Houston Grand Opera (1991), Covent Garden Festival at the Peacock Theatre (2000), Grand Thermae Villa (2003), Teatro Nacional de São João (2006), Edinburgh Festival (2010), Milwaukee Opera (2011), Cincinnati Opera (2012), Florida Grand Opera (2013), Syracuse Opera (2014), Anchorage Opera (2016), Opera Grand Rapids (2016), Atlanta Opera (2017), Mill City Summer Opera (2017).
Στα άδυτα του υπόκοσμου της Αργεντινής ξετυλίγεται η ιστορία της Μαρίας, της πόλης του Μπουένος Άιρες αλλά και του ίδιου του tango. Η Μαρία γεννήθηκε σε ένα φτωχικό προάστιο του Buenos Aires «… μια μέρα που ο θεός ήταν μεθυσμένος», στη δίνη ενός χαμένου έρωτα καταφεύγει στο κέντρο του Buenos Aires όπου γίνεται πόρνη. Εκεί ερωτεύτηκε το tango και η ψυχή της έμαθε να εκφράζεται μέσα από αυτό. Η ζωή και ο θάνατος της Μαρίας είναι το νήμα του έργου. Η γέννηση του παιδιού της σηματοδοτεί το θάνατό της. Η tango ψυχή της μένει αθάνατη, φωτεινή, περιπλανώμενη στην σκοτεινή πόλη.
Η μουσική της «Μαρίας του Μπουένος Άιρες» στηρίζεται κυρίως στο νέο τάνγκο – nuevo tango- είδος που επεξεργάστηκε κυρίως ο Piazzolla. Στην βάση του βρίσκεται φυσικά το αργεντίνικο tango, μπολιασμένο όμως με στοιχεία από άλλα είδη, όπως λόγου χάριν η τζαζ και η κλασική μουσική. Βέβαιο είναι ότι ο συνθέτης Piazzolla και ο λιμπρετίστας Ferrer δούλεψαν στενά σκηνή προς σκηνή το έργο. Ο Piazzolla χρησιμοποίησε διαφορετικά είδη tango για κάθε μία από τις περιόδους στη ζωή της Μαρίας – παραδοσιακό, ρομαντικό, σύγχρονο- όπως επίσης άλλα είδη μουσικής, το βαλς και τα τραγούδια των πάμπας, δηλαδή των περιοχών που περιβάλλουν το Μπουένος Άιρες. Στις 25 Σεπτεμβρίου οι θεατές στο Ηρώδειο θα έχουν την ευκαιρία να ακούσουν όχι μόνο τις εξαίσιες μελωδίες της «Μαρίας του Μπουένος Άιρες» αλλά και επιπλέον αναγνωρίσιμα θέματα του Astor Piazzolla.
Η παρούσα παραγωγή αξιοποιεί ευρηματικές συνεργασίες: είναι αξιοσημείωτη η παγκόσμια πρώτη χορογράφηση της tango opera από τη μοναδική Natalia Hills της ομάδας Tangueros del Sur. Για πρώτη φορά το σπουδαίο έργο του Piazzola χορογραφείται εξ ολοκλήρου από τη σημαντική tango χορογράφο της Αργεντινής. Η δεύτερη καλλιτεχνική συγκυρία που αποτελεί παγκόσμια καλλιτεχνική είδηση είναι η συμμετοχή στην παράσταση της Αmelita Baltar, της γυναίκας του μεγάλου συνθέτη, της απαράμιλλής τραγουδίστριας, της πρώτης ερμηνεύτριας των μοναδικών τραγουδιών που ερμήνευσε αισθαντικά, όσο καμία άλλη τα τραγούδια του μεγάλου συνθέτη.
"Είμαι η Natalia Hills, η δημιουργός και χορογράφος του Tangueros del Sur και σκηνοθέτης της χορογραφημένης εκδοχής του Maria de Buenos Aires. Μέσα από αυτή τη χορευτική παράσταση θέλω να αναδείξω την ουσία του Tango, που ενσαρκώνεται στο πρόσωπο της Marias de Buenos Aires, μιας γυναίκας που αναδύθηκε από τα σκοτεινά νερά του λιμανιού, περιτριγυρισμένη από ομίχλες και πειρασμούς, αλλά με καθαρή ψυχή. Όταν έχασε την πρώτη της αγάπη, ρίχτηκε στην άβυσσο του αισθησιασμού και του πόνου. Περπάτησε ανάμεσα στις σκιές αναζητώντας ευχαρίστηση χωρίς να φτάσει στην πληρότητα. Πρόκειται για ένα αποκορύφωμα στιγμών έκστασης και αγωνίας, που βιώνονται μέσα από τη μελαγχολική και δακρυσμένη μουσική που πάντα την περιβάλλει. Χρειάζεται το φως της λύτρωσης για να σωθεί, και αυτή η αναζήτηση εκμηδενίζει την ομορφιά και τα συναισθήματά της.
Παραδομένη στο πεπρωμένο της, παρηγορείται μόνο με τη γέννηση ενός μωρού. Η γέννηση του παιδιού της, θα είναι ο θάνατός της, με την αιώνια ελπίδα μιας νέας αρχής. Νομίζω ότι αυτή η ιστορία που είναι αγκυροβολημένη σε ένα λιμάνι της πόλης του Μπουένος Άιρες δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερο σκηνικό από την Αθήνα, το κορυφαίο σύμβολο της αισθητικής και της σωματικής έκφρασης."
Natalia Hills, Καλλιτεχνικός Διευθυντής
Μουσική: Astor Piazzola
Λιμπρέτο: Horacio Ferrer
Χορογραφίες/σκηνική διεύθυνση/κοστούμια: Natalia Hills-Alejandro Aquino
Υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Αργεντινής
Info
Ωδείο Ηρώδου Αττικού. 25 Σεπτεμβρίου. Εισιτήρια εδώ.