«Χοηφόροι» από την Ειρήνη Φαναριώτη και τους Terre de Semis
Πρεμιέρα 10 Οκτωβρίου στο Θέατρο Νέου Κόσμου.
ΧΟΗΦΟΡΕΣ< χοή και φέρω, αυτές που φέρουν τιμές στο νεκρό.
Στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου θα βρεθεί με τη νέα θεατρική σεζόν, η ομάδα Terre de Semis, όπου θα έρθει για πρώτη φορά σε επαφή με ένα αρχαίο κείμενο, παρουσιάζοντας τις «Χοηφόρες» του Αισχύλου και μάλιστα σε συνθήκες κλειστού χώρου. Έχοντας ήδη ασχοληθεί σε βάθος, σε προηγούμενες παραγωγές της, με τις τεχνικές της αφήγησης και την αναπαράσταση σε μορφή χορικών, αυτή τη φορά θα καταπιαστεί με τον πυρήνα και την αφετηρία του Θεάτρου και της έννοιας του Χορού. Ο τελευταίος θα εκπροσωπείται από το σύνολο των ηθοποιών/αφηγητών που θα καλούνται σε διάφορους αριθμητικούς συνδυασμούς να μας αφηγηθούν την ιστορία (μονοφωνικά ή πολυφωνικά) σε μια μορφή τελετουργίας, που θα προετοιμάζει το θεατή για το μεγάλο συμβάν. Θα αποτελέσει το σύνολο των πολιτών που ποθούν να αναβιώσουν την ιστορία μιας πόλης που βουλιάζει στην αδικία και της έλευσης του Ορέστη που θα διαλύσει και θα επανιδρύσει την τάξη. Ως μικρογραφία της κοινωνίας,η οικογένεια,τίθεται στο μέσον της έρευνας, ενώ οι σχέσεις και η αλληλεπίδραση των μελών της αποτελούν ζητήματα που η ομάδα θα κληθεί να αναμετρηθεί.
Όλοι οι πολίτες, εξόριστοι, στους δρόμους,υποτάσσονται σε μια αλόγιστη εξουσία.Οι ηθοποιοί/αφηγητές σκυταλοδρόμοι σε έναν αγώνα στη μέση του χρονικού πουθενά.
Λίγα λόγια για το έργο του Αισχύλου και την παράσταση των Terre de Semis
Οι «Χοηφόρες» είναι η δεύτερη κατά σειρά τραγωδία του Αισχύλου στην τριλογία, «Ορέστεια». Ο τίτλος της αφορά το Χορό και πάνω σ' αυτή τη δυναμική του συνόλου στηρίζεται το μεγαλύτερο μέρος της παράστασης, αντιμετωπίζοντάς την ως ένα από τα βασικά στοιχεία της πολιτείας. Η συλλογικότητα και όλα αυτά για τα οποία είμαστε ικανοί όταν είμαστε μαζί. Η θέση του έργου στην τριλογία, στο μέσον: έπεται ενός σπουδαίου συμβάντος, της δολοφονίας του Αγαμέμνονα από την Κλυταιμνήστρα και προηγείται της καταδίωξης του Ορέστη από τις Ερινύες. Είναι ένα έργο με παρελθόν και μέλλον. Στοιχεία που συνάδουν με την ίδια τη φύση του ανθρώπου/πολίτη, που προηγείται και έπεται άλλων, αναρωτούμενος ποια είναι τελικά η δική του θέση στην Ιστορία. Προσδοκά την ανατροπή της τάξης της ανομίας και θρηνεί για τη γενιά που χάθηκε και χάνεται.
«Κανείς θνητός δε θα περάσει αβλαβής τη ζωή του και εντελώς αζημίωτος. Ένας πόνος φεύγει, ένας έρχεται».
Ποιος χρησμός, ποια δύναμη είναι ικανή να οπλίσει το χέρι ενός παιδιού ενάντια στο γονιό του; Ο Ορέστης, καταφθάνει ως σωτήρας του οίκου, αποφασισμένος να τιμωρήσει το φόνο του πατέρα του, με εντολή του Απόλλωνα. Θα υποφέρει όμως από το βάρος της μητρικής εξόντωσης. Θα επικαλεστεί το Θείο Δίκαιο. Τη στήριξή του, ζητά εξαρχής κι ο Χορός, με τον ερχομό του σωτήρα και την ελπίδα του για μια αλλαγή. Ποιά είναι η ευθύνη του συνόλου σε μια πόλη που βουλιάζει στην αδικία; Θα καταφέρει ο Ορέστης να διαλύσει και θα επανιδρύσει την τάξη ή μια τέτοια πράξη θα τον φέρει αντιμέτωπο με μεγαλύτερα δεινά;
Μετάφραση:Νίκος Ζιώγας. Διασκευή:Ειρήνη Φαναριώτη,Ομάδα Terre de Semis. Σκηνοθεσία:Ειρήνη Φαναριώτη. Σχεδιασμός φωτισμών:Αλέκος Αναστασίου. Σκηνικά/Κοστούμια:Δήμητρα Λιάκουρα. Βίντεο προβολή:Βασίλης Αντωνόπουλος,Angelica Aufrais. Πρωτότυπη μουσική σύνθεση:Γιώργος Πούλιος. Κίνηση ηθοποιών:Μαργαρίτα Τρίκκα. Βοηθός σκηνοθέτη:Παρασκευή Λυπημένου.
Ερμηνεύουν: Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος,Άρης Λάσκος,Δήμητρα Μητροπούλου,Ειρήνη Φαναριώτη. Συμμετέχει η Αμαλία Μουτούση (βίντεο προβολή).
Πρεμιέρα: 10 Οκτωβρίου 2018.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΑΡΑΖΗ