Κριτική: Φρενήρης ρυθμός
Από την Ελένη Πετάση.
Μία από τις πιο αστείες παραστάσεις που έχω παρακολουθήσει στις οποίες το γέλιο του κοινού (και το δικό μου) έρεε αβίαστο ήταν το «Σώσε» του Μάικλ Φρέιν (Noises Off, 1982), σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά. Βέβαια, σ’ αυτή την ξεκαρδιστική φάρσα η ρεαλιστική αντιμετώπισή της εκμαίευε, μέσα από τις εμφανείς αδυναμίες και αστοχίες των προσώπων, κωμικοτραγικές καταστάσεις. Η δε φυσικότητα και αμεσότητα στο παίξιμο των ηθοποιών της Ελεύθερης Σκηνής -Ντίνος Ηλιόπουλος, Σταμάτης Φασουλής, Άννα Παναγιωτοπούλου, Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Γιώργος Κιμούλης, Μίμης Χρυσομάλλης, Μίνα Αδαμάκη, Πέπυ Ζούνη, Τάσος Πεζιρκιανίδης- αποτελούσε τον κύριο μοχλό για να αναδειχτεί το παράλογο και κατ’ επέκταση το χιούμορ του έργου.
Τον Οκτώβριο στη Στέγη θα γίνει «Το Σώσε»Δείτε ακόμα
Η πειραγμένη διασκευή του Λυγίζου υπονομεύει το δισυπόστατο των προσώπων και, όπως ο ίδιος παραδέχεται, «οι ρόλοι/περσόνες έρχονται να καταβροχθίσουν σαν ζόμπι τους ίδιους τους ηθοποιούς». Καταβροχθίζουν ωστόσο και την ανθρώπινη υπόστασή τους. Από την άλλη, η παράσταση διατηρεί έναν καλοδουλεμένο φρενήρη ρυθμό. Τα απειράριθμα ανεβοκατεβάσματα από τις σκάλες και οι συνεχείς είσοδοι-έξοδοι από διαφορετικές πόρτες που συνιστούν την εντυπωσιακή εγκατάσταση της Κλειούς Μπομπότη, εκτελούν με υψηλή ενέργεια, πειθαρχία και αυταπάρνηση οι: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μιχάλης Κίμωνας, Γιάννης Κλίνης, Σοφία Κόκκαλη, Έμιλυ Κολιανδρή, Έκτορας Λυγίζος, Άννα Μάσχα, Άρης Μπαλής, Αρετή Σεινταρίδου.
ΕΛΕΝΗ ΠΕΤΑΣΗ / [email protected]