Άννα Δανέζη: «Άραγε εσύ, σε ποιο ομοιοπαθητικό φάρμακο μοιάζεις;»

hahnemann-vol-1
ΤΕΤΑΡΤΗ, 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019

Η ηθοποιός και σκηνοθέτις ανεβάζει με την θεατρική ομάδα Coeval I C.I.C Theatre Company την παράσταση «Hahnemann Vol 1.» στο Μπάγκειον Ξενοδοχείο.

Η Νέλλη Βαλαωρήτου είναι γιατρός. Ζει έναν ονειρεμένο γάμο. Σε λίγο θα μάθει πως ο Άρης της, την απατά. Η ζωή της θα γεμίσει οργή αποκαλύπτοντας διαταραχές, προδοσίες και βία, που έμεναν να κοιμούνται κάτω από έναν εκ πρώτης όψεως «λειτουργικό» γάμο. Τα μυστικά και η προδοσία δένουν τον σκελετό της ιστορίας, ο οποία χωρίζεται σε τρεις πράξεις και η πλοκή εξελίσσεται τρεις φορές επί σκηνής με διαφορετικό τρόπο και σκοπό. Η κάθε εκδοχή της ιστορίας, διαδραματίζεται από διαφορετικές oμοιοπαθητικές ιδιοσυγκρασίες.

Αυτή είναι η υπόθεση της devised παράστασης «Hahnemann Vol.1» -εμπνευσμένη από το «Doctor Foster» του Mike Bartlett-, που παρουσιάζει η θεατρική ομάδα Coeval I C.I.C Theatre Company στο Μπάγκειον Ξενοδοχείο. Πρόκειται για την πρώτη θεατρική παράσταση που ενώνει την τέχνη του θεάτρου με την επιστήμη της oμοιοπαθητικής.

Η σκηνοθέτης, συνσεναριογράφος και εκ των ηθοποιών της παράστασης, Άννα Δανέζη συστήνεται στο click@life.

WATRINETthierry

Γεννήθηκα στην Αθήνα όπου από μικρή ηλικία μάθαινα κλασικό μπαλέτο και θέατρο. Στα 18 μου έφυγα για Λονδίνο όπου σπόυδασα Υποκριτική και αργότερα σπούδασα Ομοιοπαθητική.

Τώρα ζω στους Αμπελόκηπους και μου αρέσει πολύ η θέα από το σπίτι μου, μου αρέσει το σούπερ μάρκετ που είναι απέναντι και οτι το μετρό είναι δίπλα μας, διότι δεν οδηγώ, φέτος με το ζόρι κατάφερα να πάρω το δίπλωμα. Δεν μου αρέσει που οι οδηγοί δεν σταματούν να περάσουν οι πεζοί στη διάβαση μπροστά στο σπίτι μου, το θεωρώ πολύ γελίο οτι κάποιος πηγε και έβαψε τις ασπρες ρίγες στο πάτωμα μια μέρα αλλά κανείς δεν τον πήρε σοβαρά.

Μικρή ήθελα να γίνω ηθοποιός και έκανα πρόβα στο καθρέπτη ότι μιλάω Αγγλικά. Έκανα ότι είμαι η Ντόνα από το Μπέβερλι Χίλς, έβαζα σελοτέιπ στη μύτη μου για να γίνει γαλλική, δεν εγινε ποτέ. Εφτιαχνα σενάριο ότι ο άντρας μου έχει φύγει στα καράβια και οι κούκλες μου πρέπει να είναι καλοχτενισμένες γιατί είναι τα παιδιά μου και άμα γυρίσει εκείνος να τις δει όμορφες. Ο άντρας μου ήταν ο ρόζ πάνθηρας, ήταν λούτρινος και πιο ψηλός από μένα.

Έπαιζα συνέχεια παραστάσεις στην αυλή της γιαγιάς Αννας, με θέμα τις τρεις Χάριτες, την Μικρή Τερέζα, την Κάρμεν γιατί είχα το κουστούμι, στους δόλιους τους δικούς μου. Μία μέρα (ήμουν πολύ μικρή) και καθως ένα την Μικρή Τερέζα που πάτησε το Τέζα, ο παππούς Δημήτρης είπε, «εσύ θα γίνεις θεατρίνα τέλος. Τη βλέπω τη μικρή στο σανίδι». Είπε σε όλους δυνατά ενώ έτρωγαν καρπούζι. Ήταν η πρώτη φορά που με πρόσεξε κάποιος.

Λατρεύω τους Complicite, θεωρώ ότι είναι η καλύτερη θεατρική ομάδα με υπέροχες ερμηνίες και μαγικούς τρόπους απόδοσης κειμένων και ιδεών. Κάνουν δύσκολα πράγματα κάτι που με σαγινεύει. Δεν μου αρέσει τίποτα εύκολο. Η ομάδα Γκέκο επίσης είναι φανταστική, ο Ρομπερτ Γουίλσον και Ρομερτ Λεπάζ, Πίνα Μπάους, Μέρς Κάνινγκαμ, Σίντυ Σέρμαν, Γκίλμπερτ και Τζορτζ. Έχω επηρρεαστει και από ανθρωπους που έχω δουλέψει για πολλά χρονια μαζί, όπως οι Ζεκορα Ουρα και ο Τζαιλς Φόρεμαν.

Η παράσταση «Hahnemann Vol 1.» μιλά για τις ιδιοσυγκρασίες της ομοιοπαθητικής, μέσα από μια ιστορία απιστίας η οποία ειναι επηρεασμένη από το Ντοκτωρ Φόστερ του Μάικ Μπάρτλεττ. Θέλουμε το κοινό να ενωθεί με τους ηθοποιούς να ταυτιστεί με τους χαρακτήρες και να αρχίσει να αναρωτιέται σε ποιό ομοιοπαθητικό φάρμακο μοιάζει ο ίδιος. Τα φάρμακα της ομοιοπαθητικής όταν τα διαβάζεις σου θυμίζουν κάποιον που ξέρεις ή τον εαυτό σου. Είναι σαν να περιγράφεις μια ιδιοσυγκρασία, με λεπτομέριες, δηλάδη αγαπημένο φαγητό, πώς κοιμάται κάποιος, πότε θυμώνει, τί κάνει όταν θυμώνει κτλ.

WATRINETthierry
Το έργο είναι διαδραστικό και παίζεται στο Μπάγκειον. Αυτός ο συνδυασμός κάνει την παράσταση μας πολύ ιδιαίτερη και αγκαλιάζει τον θεατή σαν ένα σημαντικό μελος της παράστασης, τον εντάσει σε ένα ασφαλές περιβάλλον στο οποιο ο θεατής εκφράζετε με ελευθερία. Δέν υπάρχει σκηνή, είμαστε όλοι μαζί σε ένα Ομοιοπαθητικό μικρόκοσμο, στο Μπαγκειον του οποιου η ιστορία είναι από μόνη της παράσταση, ταινία, ντοκιμαντέρ κτλ.

Ο κόσμος έχει αρχίσει να βρίσκει πιο φυσικούς τρόπους να ζει μακριά από χημικά, βλαβερά στοιχεία. Η γιόγκα, ο διαλογισμός, το Ρεικι, η ομοιοπαθητική είναι δρόμοι που οδηγούν ενεργιακά το άτομο σε ορίζοντες καλύτερους για την υγεια του και την υγεια του πλανητη μας. Το έργο μιλά για κάτι πολύ επίκαιρο, την υγεία μας. Η επιστήμη και η τέχνη ενώνονται στο έργο μας για να χτίσουν μια σύμμαχία όπου η τέχνη και η επιστήμη χρειαζονται η μία την άλλη. Είναι σπουδαίο να μαθαινουμε για την υγεία μας μέσω της τέχνης και της διασκεδασης.

Μου αρέσει η διαδραση με το κοινό. Να ακούω τί λένε, τη φωνή τους. Δεν μου αρέσει ένα έργο που υπάρχει ήδη να το κάνω σαν δική μου παράσταση. Θέλω μια νέα ιδέα που να μην έχει ξαναγίνει να την φτιάχνω μέρα με τη μέρα με την ομάδα και από το μυαλό να μπαινει στο χαρτί και απο το χαρτι στη φωνη και απο τη φωνη στα αυτιά του απέναντι σου, να την βλέπεις να πέρνει σάρκα και οστά. Είναι μαγικό αν σκεφτούμε οτι όλα τα πραγματα γυρω μας κάποτε ήταν απλά μία ιδέα. Η καρέκλα που κάθεσαι ας πουμε.

Επόμενα σχέδια; Δουλεύουμε για το Hahnemann VOL.2 για το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, για την περίοδο Οκτ/Νοεμβ 2019  και για τις «Ανθρωπότητες» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά Ιούνιο 2019. Στο Μέγαρο Μουσικής θα φτιάξουμε την συνέχεια  του Hahnemann Vol 1., το Vol.2 και στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά θα φτιάξουμε μια παράσταση με θέμα την γεννεοδωρεία του ατόμου που ζεί ανέστιος. Ο Κ. Διαμαντής, η ομάδα του, εμείς, αλλά και άλλες ομάδες  θα απασχολήσουν το κοινό με καλλιτεχνικά δρόμενα τα οποία μιλούν για θέματα όπως η παιδική κακοποίηση, ψυχικές ασθένιες, οι ανέστιοι του Πειραιά και άλλα πολύ σπουδαία θέματα. Είναι μια πολύ όμορφη κίνηση που θα ευαισθητοποιήσει το κοινό την καλοκαιρινή περίοδο.

Κείμενο: Άννα Δανέζη / Μάκης  Κατσούλης. Σκηνοθεσία: Άννα Δανέζη. Σκηνικά: Κωνσταντίνα Βισβιροπούλου. Φωτογραφία/artwork: Thierry Watrinet. Βοηθός Σκηνοθέτη: Ιωάννης Καταγάς. Οργάνωσης Παραγωγής: Ορέστης Τάτσης, Λία Κίκερη. Παραγωγή: COEVAL I C.I.C Theatre Company. Digital Artist: Αλέγια Παπαγεωργίου. Χορηγός: Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Ερμηνεύουν: Λουκία Μπάτση, Πάνος Ιωσηφίδης, Τάσος Κορκός, Πηνελόπη Φλουρή, Μαίρη Φώφη Ανέστου, Βαγγέλης Παπαδάκης, Βίκυ Μαιδανόγλου, Χριστιάνα Λαδοπούλου, Κωνσταντίνος Σειραδάκης, Άννα Δανέζη, Δήμητρα Παπουρτζή.  

Info
Μπάγκειον Ξενοδοχείο- Πλατεία Ομονοίας | Κρατήσεις στο 210 7709702, 6934264797, 6985725647. Παραστάσεις κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 20.00 μ.μ. Τιμές εισιτηρίων 12 ευρώ γενική είσοδος. 8 ευρώ μειωμένο. Διάρκεια παράστασης 200 λεπτά.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΑΡΑΖΗ