Κατερίνα Γκατζόγια: «Το ζην δυστυχώς μας κρατά πολλές φορές μακριά από το ευ ζην»
Η ηθοποιός πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Μαύρο γιασεμί» στο Θέατρο ELIART.
Το τέλειο έγκλημα της διπλανής πόρτας διαπράττεται στην παράσταση «Μαύρο γιασεμί», που κάνει πρεμιέρα στις 6 Μαΐου στο Θέατρο ELIART. Πρόκειται για ένα μονόλογο της Μαρίας Μαραγκουδάκη, που παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Γιώργου Τζαβάρα σε ερμηνεία της Κατερίνας Γκατζόγια. Η ηθοποιός συστήνεται στo click@life.
Γεννήθηκα στην Πρέβεζα. Είμαι πτυχιούχος του ΤΕΙ Αθήνας του τμήματος Νοσηλευτικής, του Εθνικού Καποδιστριακού πανεπιστημίου του τμήματος Εκπαίδευσης και αγωγής στην προσχολική ηλικία και διπλωματούχος της ανώτερης δραματικής σχολής Ράμπα και Μαίρης Ραζή η « η Πρόβα». Έχω παρακολουθήσει μαθήματα κλασσικού τραγουδιού και έντεχνου, καθώς και σεμινάρια θεατρικού παιχνιδιού και παιδαγωγικής θεάτρου με τον Λάκη Κουρετζή.
Ζω στην Αγία Βαρβάρα σύνορα με Αιγάλεω. Η γειτονιά μου μου θυμίζει την γειτονιά στην πόλη που μεγάλωσα, την αγαπημένη μου Πρέβεζα. Σε ξέρουν όλοι, έχεις επαφές μαζί τους, σου προσφέρουν και τους προσφέρεις. Έχει ησυχία, αρκετό πράσινο, πάρκα όπου μπορείς να καθίσεις και να διαβάσεις, να γράψεις μακριά, από τη βουή του κέντρου.
Μικρή ήθελα να γίνω τραγουδίστρια. Από το Λύκειο όμως και μετά ηθοποιός. Η αφορμή ήταν μια καθηγήτρια μου στην Β΄ λυκείου όπου απαγγέλοντας ένα ποίημα στη γιορτή της 25 Μαρτίου μου είπε ότι πρέπει να γίνω ηθοποιός και να κάνω μόνο αυτό. Η αλήθεια είναι πως δεν έκανα μόνο αυτό. Δυστυχώς η ευτυχώς , δεν το ξέρω αυτό, έκανα παράλληλα θέατρο με την μόνιμη εργασία μου μιας και οι σπουδές μου είναι ποικίλες και γνωρίζοντας ότι με «θέατρο μόνο δε θέλει να ζήσει άνθρωπος». Το ζην δυστυχώς σε κρατάει πολλές φορές μακριά από το ευ ζην.
Οι θεατρικές μου επιρροές στα παιδικά και στα εφηβικά μου χρόνια δεν ήταν πάρα πολλές γιατί μεγάλωσα σε επαρχία. Αλλά η γιαγιά μου αγαπούσε πολύ τον κινηματογράφο και στα δύο ,τρία σινεμά που είχε η Πρέβεζα με πήγαινε να βλέπω ταινίες. Έτσι γνώρισα όλα τα ιερά τέρατα του ελληνικού και ξένου κινηματογράφου. Ταυτιζόμουν μαζί τους και ταξίδεψα τόσο που μου ήταν πολύ δύσκολο να αποφορτιστώ και να συγκεντρωθώ σε άλλα πράγματα. Ο πατέρας μου αγαπούσε πολύ το διάβασμα και τη μάθηση. Κάθε βδομάδα με πήγαινε στη δανειστική μας βιβλιοθήκη, μου αγόραζε πολλά βιβλία και ταυτιζόμουν και εκεί με τους ήρωες και έκανα αμέτρητες πρόβες μπροστά στον καθρέφτη στο σπίτι μου. Είναι πολλοί οι ηθοποιοί που αποτέλεσαν παραδείγματα και πρότυπα για μένα πλην κάποιων δασκάλων μου στη δραματική σχολή. Μπορείς να πάρεις πολλά από πολλούς και καλό είναι να μη θεοποιούμε και να μην χτίζουμε βάθρα.
Στην παράσταση «Μαύρο γιασεμί» πρωταγωνιστεί ένα κορίτσι ευχάριστο, λαϊκό, αυτό που θα λέγαμε της διπλανής πόρτας, μια κομμώτρια που πάντα ονειρευόταν να γίνει ηθοποιός, μονολογεί από το επέκεινα, όπου δεν υπάρχει πλέον “οδύνη, λύπη και στεναγμός”, και με μια σοκαριστική αφέλεια, ρεαλισμό και χιούμορ, ξεδιπλώνει μία μία τις σκοτεινές πτυχές του εαυτού της. “Όλοι μπορούν να γίνουν κακοί”, ισχυρίζεται η ηρωίδα, η οποία χωρίς ίχνος μεταμέλειας εξηγεί το πως οδηγήθηκε, σχεδίασε με κάθε λεπτομέρεια και στη συνέχεια εκτέλεσε το τέλειο έγκλημα.
Η ιδιαιτερότητα του έργου έγκειται στο ότι κάτω από δραματικές ψυχολογικές καταστάσεις, οι οποίες αποδίδονται αποδραματοποιημένα και συχνά με χιούμορ, εξυφαίνεται ένα έγκλημα. Ένα τέλειο έγκλημα, το οποίο μαθαίνουμε από τη νεκρή κομμώτρια. Ίσως γιατί τελικά μόνο νεκρός γνωρίζει κάποιος την αλήθεια.
Τα ανθρώπινα πάθη είναι πάντα επίκαιρα γιατί είναι διαχρονικά. Ο τρόπος έκφρασης τους ίσως διαφέρει. Όμως όσο κι αν οι εποχές αλλάζουν και η τεχνολογία αναπτύσσεται με ιλιγγιώδη ρυθμό, ο πυρήνας, η ψυχή του ανθρώπου πάντα θα πονά το ίδιο.
Όνειρο μου είναι να παίξω τραγωδία στην Επίδαυρο.
Επόμενα σχέδια; Τον Ιούνιο θα παίζω στο Φάουστ για λίγες παραστάσεις στην Άδεια Παρένθεση της Γεωργίας Δρακάκη, που είχε ανέβει τον Ιανουάριο για 14 παραστάσεις στο studio Μαυρομιχάλη. Θα ακολουθήσουν κάποιες περιοδείες και των δύο θεατρικών έργων: Άδειας Παρένθεσης και Μαύρου Γιασεμιού και την επόμενη σεζόν βλέπουμε.
Κείμενο: Μαρία Μαραγκουδάκη Σκηνοθεσία: Γιώργος Τζαβάρας Μουσική Επιμέλεια: Νίκος Επίσκοπος Acting coaching - Επιμέλεια κίνησης : Λίζυ Ξανθοπούλου Φωτογραφία αφίσας : Γεωργία Σιέττου - Στέλιος Δανιήλ Φωτογραφίες: Παναγιώτα Ζαχαροπούλου Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Ερμηνεύει η Κατερίνα Γκατζόγια. Φωνή δημοσιογράφου: Ηλίας Γκογιάννος
Info
Θέατρο ELIART: Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως 127 | 210 3477677. Παραστάσεις Από Δευτέρα 6 Μαΐου για 8 παραστάσεις. Ημέρες & ώρες παραστάσεων Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00. Τιμές εισιτηρίων Γενική Είσοδος: 7€ Ατέλειες: 5€ Διάρκεια παράστασης 60 λεπτά χωρίς διάλειμμα. Κρατήσεις εισιτηρίων: στο τηλ του Θεάτρου 210 3477677 & στο τηλ. 6909 386302 (10-12 πμ & 5-7 μμ).