Η Ομάδα7 στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου της Στοκχόλμης

antigoni-mia-ubris
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 12 ΙΟΥΛΙΟΥ 2019

Θα παρουσιάσει την παράσταση «Αντιγόνη, μια Ύβρις».

Ανάμεσα σε προτάσεις που έγιναν από 60 χώρες από όλο τον κόσμο η Ομάδα7 είναι η μοναδική ελληνική ομάδα που έγινε δεκτή στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου της Στοκχόλμης (Stockholm Fringe Festival) για το 2019 με την παράσταση «Αντιγόνη, μια Ύβρις» μια multimedia performance βασισμένη στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή.

Ο πρώτος κύκλος παραστάσεων πραγματοποιήθηκε στο Booze Cooperativa τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2018 με εξαιρετική ανταπόκριση του κοινού. Στο Stockholm Fringe Festival το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει την παράσταση «Αντιγόνη, μια Ύβρις» στις 4 Σεπτεμβρίου (20.30 ώρα Σουηδίας) και στις 5 Σεπτεμβρίου 2019 (15.00 ώρα Σουηδίας) στο Teater 3, σε νέα μετάφραση και διασκευή που έγινε από τη Βίκυ Μαστρογιάννη και την Ομάδα7, με τις τρεις performers  Έλσα Λουμπαρδία, Ελένη Μπαμπασάκη, Ευάγγελη Φίλη. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Βίκυ Μαστρογιάννη.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου της Στοκχόλμης θα είναι η τρίτη συμμετοχή της Ομάδας7 σε διεθνή διοργάνωση, μετά το Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου του Καΐρου 2010 και τη Διεθνή Έκθεση Σκηνογραφίας και Θεατρικής Αρχιτεκτονικής της Πράγας (The Prague Quadrennial of Performance Design and Space, PQ 2015).

Λίγα λόγια για την παράσταση «Αντιγόνη, μια Ύβρις»

Στο  κέντρο μίας σκηνικής εγκατάστασης με έντονη την παρουσία οπτικοακουστικών μέσων, τρεις γυναίκες ερμηνεύτριες μοιράζονται όλους τους ρόλους, παρεμβάλουν τις προσωπικές τους απόψεις και εμπειρίες και επεμβαίνουν στη σκηνική δράση. Σ’ αυτόν τον κλειστό κύκλο ενός σάπιου οικονομικού κέντρου εξουσίας τα δεκαπέντε πρόσωπα του Χορού μπορούν να φτάσουν μόνο διαμεσολαβημένα, μέσα από μια οθόνη, για να διαπραγματευτούν, να διεκδικήσουν ή να αρνηθούν τη δική τους ατομική ευθύνη.

Με όχημα τη σοφόκλεια τραγωδία, τις σκέψεις του Κορνήλιου Καστοριάδη και υλικά του θεάτρου της επινόησης, η Ομάδα7 ξαναδιαβάζει ένα κλασσικό έργο. Συνδιαλέγεται με την διαχρονική τραγικότητα αυτού του «δεινότερου» απ’ όλα τα πλάσματα, του Ανθρώπου και  θέτει ερωτήματα: είναι ηθικό χρέος του ανθρώπου να αντιστέκεται στην Ύβρη της  εξουσίας; Η αντίσταση μπορεί να γίνει ύβρις; Είμαστε σε θέση να ακούσουμε πραγματικά την διαφορετική γνώμη, τον διαφορετικό άνθρωπο; Τι υπάρχει πριν τις αμετάκλητες αποφάσεις; Έχουμε δίκιο μόνο εμείς;

 «…η Αντιγόνη του Σοφοκλή είναι μια κορυφή της δημοκρατικής πολιτικής σκέψης και στάσης, που αποκλείει και καταδικάζει το μόνος φρονείν, το οποίο αναγνωρίζει την έμφυτη ύβρη των ανθρώπων, και απαντά σε τούτη με τη φρόνηση» Κορνήλιος Καστοριάδης

Μετάφραση/Διασκευή: Βίκυ Μαστρογιάννη-Ομάδα7. Δραματουργία/Επιμέλεια κειμένου: Ευδοκία Δεληπέτρου. Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώργος Ανδράκης. Σχεδιασμός φωτισμού/Φωτογραφία/Video: Γιώργος Ζαφειρίου. Σκηνικά/Κοστούμια: Δάφνη Αηδόνη. Πρωτότυπη Μουσική: Μάριος Τσάγκαρης

Ηθοποιοί: Έλσα Λουμπαρδία, Ελένη Μπαμπασάκη, Ευαγγελή Φίλη

Info

 Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου της Στοκχόλμης 2019 (Stockholm Fringe Festival) στο Teater 3. 4 και 5 Σεπτεμβρίου 2019

Η παράσταση πρόκειται να ανέβει στην Αθήνα από τον Οκτώβριο 2019 σε χώρο που θα ανακοινωθεί σύντομα.

Η Ομάδα7

Η Αστική Μη Κερδοσκοπική Ομάδα Θεάτρου Επτά (Ομάδα7) αποτελεί μια καλλιτεχνική κολεκτίβα που διερευνά τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες της χώρας σ’ ένα διάλογο με τις φόρμες και τις μεθόδους του μεταμοντέρνου θεάτρου. Σχηματίστηκε το 2003 και απέκτησε νομική μορφή το 2006 Έχει είκοσι δύο παραγωγές στο ενεργητικό της μέχρι τώρα, στις οποίες συμμετέχουν κάθε φορά, τουλάχιστον 15 καλλιτέχνες και εθελοντές. Δεν διαθέτει μόνιμη θεατρική στέγη και δεν έχει επιχορηγηθεί ποτέ από το Υπουργείο Πολιτισμού ή άλλον δημόσιο φορέα.

Σημαντικά στοιχεία λειτουργίας της ομάδα είναι:

  • η δημιουργική συνδιαλλαγή διαφορετικών αισθητικών μέσα από την προσωπική έκφραση του κάθε συνεργάτη
  • ο συλλογικός χαρακτήρας της πολυφωνικής σύνθεσης που σχηματίζεται
  • η χρήση και διαχείριση του χώρου (δημόσιου ή ιδιωτικού) ως εικαστικό περιβάλλον
  • η αξιοποίηση οπτικοακουστικού υλικού κάθε μορφής
  • η επεξεργασία των κειμένων ως μέρος ενός διαλόγου με τη σύγχρονη δραματουργία
  • ο ρόλος και η θέση του ερευνητικού θεάτρου στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα
  • η αλληλεπίδραση και η συνδιαλλαγή με το ευρύτερο περιβάλλον της διεθνούς σκηνής