Ο θεατρικός συγγραφέας Φόλκερ Λούντβιχ έρχεται στο ΚΘΒΕ
Ο ιδρυτής του θρυλικού θεάτρου Grips του Βερολίνου θα δώσει το παρόν με αφορμή την παράσταση «Μια γιορτή στου Αλ-Νουρί» που θα παρουσιαστεί από τον Βασίλι Κουκαλάνι και την Συντεχνία του Γέλιου στην Παιδική Σκηνή.
Ο Φόλκερ Λούντβιχ, συγγραφέας του έργου «Μια Γιορτή στου Αλ-Νουρί» (Volker Ludwig) έρχεται στη Θεσσαλονίκη, για την πρεμιέρα της νέας παράστασης της Παιδική Σκηνής του Κρατικού Θέατρου Βορείου Ελλάδος. Ο ιδρυτής του θρυλικού θεάτρου Grips του Βερολίνου και εισηγητής του αντιαυταρχικού θεάτρου και του θεάτρου της χειραφέτησης για παιδιά και νέους, θα παρακολουθήσει τη γενική δοκιμή για εκπαιδευτικούς, το Σάββατο 1 Φεβρουαρίου, και την πρεμιέρα της παράστασης, την Κυριακή 2 Φεβρουαρίου, στις 11:00, στο Βασιλικό Θέατρο. Μετά τη γενική δοκιμή και την πρεμιέρα της παράστασης θα ακολουθήσουν ανοιχτές συζητήσεις.
Οι συζητήσεις αυτές εντάσσονται στο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων του ΚΘΒΕ με τίτλο «ΜεΤαΘεατρικά» και θα είναι οι πρώτες της φετινής σεζόν. Θα ακολουθήσουν παρόμοιες εκδηλώσεις και για τα υπόλοιπα έργα του ρεπερτορίου, οι οποίες θα πραγματοποιούνται κάθε φορά στο χώρο της παράστασης, με καλεσμένους συντελεστές της εκάστοτε παραγωγής αλλά και θεωρητικούς του θεάτρου.
Παράλληλα, το Σάββατο 1 Φεβρουαρίου (από 16:30 έως 19:30), θα πραγματοποιηθεί βιωματικό εργαστήριο γνωριμίας για θεατροπαιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς και κάθε ενδιαφερόμενο, σχετικά με τον τρόπο και τις μεθόδους του θεάτρου GRIPS και της εκπροσώπησης του στην Ελλάδα από τη «Συντεχνία του Γέλιου».
Για αίτηση συμμετοχής στο εργαστήριο, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στέλνουν το βιογραφικό τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected]. Για την υλοποίηση του εργαστηρίου θα επιλεγούν από τον σκηνοθέτη και τον συγγραφέα 15 συμμετέχοντες, ενώ οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να παρακολουθήσουν το εργαστήριο ως παρατηρητές.
Η πρόσκληση του Φόλκερ Λούντβιχ γίνεται με την ευγενική υποστήριξη του Ινστιτούτου Goethe. Η διοργάνωση της συνάντησης υποστηρίζεται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ένωση Κριτικών Θέατρου και Παραστατικών Τεχνών.
Βιωματικό εργαστήρι:
«Παιδιά της ίδιας γης: Υπάρχει τρόπος, τόπος και χρόνος γέννησης του ρατσισμού;»
Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2020 (16:30-19:30)
Ο χώρος διεξαγωγής του εργαστηρίου θα ανακοινωθεί σύντομα.
Προσέγγιση ενός βιωματικού εργαστηρίου βασισμένου στα θέματα του έργου του Volker Ludwig «Μια γιορτή στου Αλ- Νουρί». Με κύριο εργαλείο το συγκεκριμένο έργο που θίγει τη στάση μας απέναντι στο «άλλο» και στο «διαφορετικό», το εργαστήριο στοχεύει μέσα από τη χρήση θεατρικών τεχνικών, να διερευνήσει τη δημιουργία του φαινομένου του ρατσισμού ως ένα γέννημα των κοινωνικών συνθηκών. Ο ρατσισμός και οι προκαταλήψεις είναι εγγεγραμμένα στο DNA μας ή κυοφορούνται όταν οι συνθήκες είναι πρόσφορες; Πώς, εντέλει, αποδομείται ο ρατσισμός μέσα από τη διαλεκτική των ίδιων των παιδιών; Επιχειρείται, ουσιαστικά, η εμβάθυνση σε ένα μείζον κοινωνικό ζήτημα μέσα από τη θεματική προσέγγιση του έργου και η πρόταση μίας θεατροπαιδαγωγικής μεθόδου που θα μπορούσε να ακολουθηθεί απέναντι στο ζήτημα αυτό.
Θεωρητικός συντονισμός: Φόλκερ Λούντβιχ (GRIPS Theater Berlin)
Εμψυχωτής: Βασίλης Κουκαλάνι, Ηθοποιός - Σκηνοθέτης (Συντεχνία του Γέλιου)
Σχετικά με το Grips Theater
Ξεκίνησε το 1966 στο Βερολίνο ως η παιδική σκηνή του Ράιχσκαμπαρε, ενός πολιτικού καμπαρέ με αριστερή ιδεολογία. Εξελίχθηκε σε μια από τις σπουδαιότερες ευρωπαϊκές σκηνές όσον αφορά το θέατρο για νέους θεατές, εμπλούτισε το παγκόσμιο δραματολόγιο με σημαντικά έργα και επηρέασε το θέατρο για παιδιά παγκοσμίως. Όταν αναφερόμαστε στο Γκριπς Τεάτερ, μιλάμε κυρίως για τον συγγραφέα Φόλκερ Λούντβιχ (Volker Ludwig) που ιδρύει το πρώτο θέατρο για νέους θεατές στη Δυτική Γερμανία και παραμένει η ψυχή του Γκριπς Τεάτερ μέχρι σήμερα. Ο Λούντβιχ μαζί με τον αδερφό του Ράινερ Χάχφελντ, υπογράφουν άλλοτε από κοινού και άλλοτε χωριστά, μια σειρά από έργα που έγιναν μεγάλες επιτυχίες σε πολλές σκηνές του κόσμου.
Αφήνοντας πίσω το ανέβασμα παραμυθιών που ήταν το σύνηθες για το παιδικό κοινό, το Γκριπς Τεάτερ ξεκινά από τη θέση ότι χρειάζονται νέα έργα, γραμμένα ειδικά για παιδιά, που θα κεντρίζουν τη φαντασία, την κριτική σκέψη και παράλληλα θα τα φέρνουν αντιμέτωπα με θέματα που βιώνουν στην καθημερινότητά τους. Η σεξουαλικότητα, ο ρατσισμός, η φιλία, ο φόβος, ο σχολικός εκφοβισμός, η σχέση με τους γονείς και το σχολείο είναι μερικά από τα ζητήματα που θίγονται επί σκηνής. Μέσα από το θέατρο, τα παιδιά αποκτούν περισσότερα εργαλεία και αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια όταν καλούνται να διαχειριστούν παρόμοιες δυσκολίες.