Κριτική: Είδαμε την παράσταση «Haribo Kimchi»
Από την Σμαρώ Κώτσια, Θεατρολόγο - Κριτικό Θεάτρου.
Ο Νοτιοκορεάτης πολυτάλαντος Jaha Koo, σκηνοθέτης, ηθοποιός, συνθέτης, βίντεο καλλιτέχνης συμμετείχε με την performance "Haribo Kimchi", στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, δουλειά που θα παρουσιάσει στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, στα μέσα Ιουλίου. Ο Jaha Koo εμπνέεται μια υβριδική παράσταση απλή, ανάλαφρη, γοητευτική, ανεπιτήδευτη, τρυφερή, ευαίσθητη η οποία 'διαπερνά' ένα πλήθος κοινωνικοπολιτικών θεμάτων και προσωπικών βιωμάτων συνδέοντας ταυτόχρονα Ανατολή και Δύση με μια αδιόρατη γευστική μνήμη επισημαίνοντας ταυτόχρονα πολιτισμικές διαφορές, χωρίς ίχνος διδακτισμού και βαρύγδουπων σχολίων.
Ο καταξιωμένος δημιουργός συνθέτει μια πολυαισθητηριακή παράσταση με βιντεοπροβολές, πολύχρωμες οθόνες, μουσική , ποτό 'διαποτισμένη' με μυρωδιές ασιατικής κουζίνας, έχοντας ως συμπρωταγωνιστές. ένα σαλιγκάρι, ένα αρκουδάκι ζελεδάκι, ένα χέλι και kimchi ( λαχανικά τουρσί).. Στήνει μια καντίνα, ένα κορεάτικο νυχτερινό στέκι με street food και επιλέγει δύο θεατές για να τους φιλοξενήσει στο στέκι του προσφέροντάς τους φαγητό του τόπου του και για να μοιραστεί μαζί τους αφηγήσεις προσωπικές με έντονο κοινωνικό υπόβαθρο μαγειρεύοντας in situ, σε μια πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα.

Ο Jaha Koo πραγματοποιεί ένα ευφυές εγχείρημα συνδεδεμένο με το φαγητό, δομημένο με συναρπαστικό τρόπο , χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη υποκριτική ικανότητα, το οποίο έχει τη δύναμη να ανακαλέσει μνήμες, συναισθήματα, ευχάριστες αναμνήσεις, επώδυνες καταγραφές, δύσκολες μετακινήσεις, αναγκαίες μεταναστεύσεις, αναζητήσεις πολιτισμικής ταυτότητας, τραύματα ρατσιστικής συμπεριφοράς, προσπάθειες ενσωμάτωσης σε ξένους πολιτισμούς.








