Φιόνα Σω: την αναμένουν οι θεατρόφιλοι του Λονδίνου αλλά και εμείς στο Φεστιβάλ Αθηνών
Θ δούμε τη Φιόνα Σω στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου στην παράσταση «Η μπαλάντα του γέρου ναυτικού» στο χώρο της Πειραιώς 260 (24-25 Ιουνίου).
H Φιόνα Σω θα επιστρέψει φέτος στο καλοκαίρι στο Φεστιβάλ Αθηνών παρουσιάζοντας την εξελιγμένη εκδοχή της παράστασης «Η μπαλάντα του γέρου ναυτικού» που είχε ανέβει στην Μικρή Επίδαυρο το 2012.
Αυτός ο ύμνος στον άγγλο ποιητή του ρομαντισμού Σάμιουελ Τέιλορ Κόλεριτζ, με ανανεωμένη ματιά, βρίσκει πλέον θεατρική στέγη στο χώρο της Πειραιώς 260 (24-25 Ιουνίου) και αποτελεί μια καλή ευκαιρία- για όσους δεν είχαν ταξιδέψει στην Επίδαυρο-, να χαρούν την ξεχωριστή αυτή παραγωγή εντός των αθηναϊκών τοιχών.
Η ανήσυχη Ιρλανδή ηθοποιός πριν το ραντεβού της με την Ελλάδα, προετοιμάζει μια σειρά εμφανίσεων στο θέατρο Barbican του Λονδίνου, από τις 1-25 Μαϊου: θα επαναλάβει τη μεγάλη επιτυχία της στο Μπρόντγουεϊ με τον μονόλογο «The tastement of Mary» που είναι βασισμένος στο ολιγοσέλιδο ομώνυμο μυθιστόρημα του συμπατριώτη της Κολμ Τόιμπιν (είχε συμπεριληφθεί στις τελικές υποψηφιότητες για το βραβείο Booker).
Στο ρόλο της παρθένου Μαρίας, με τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Ντέμπορα Γουόρνερ, η Φιόνα Σω ενθουσίασε τους κριτικούς και τιμήθηκε με Ειδικό Βραβείο από το φεστιβάλ United Solo, το μεγαλύτερο φεστιβάλ στον κόσμο για μονολόγους.
Η Μαρία της Φιόνα Σω δεν έχει καμία σχέση με τη στερεότυπη εικόνα της θρησκευτικής παράδοσης. Γεμάτη πόνο και οργή, αντιμετωπίζει με καχυποψία όσους μιλούν για τη θεοποίηση του γιου της.
« Είναι ευκαιρία ζωής να παίξεις την Παρθένο Μαρία και μάλιστα σε ένα μη απλοϊκό έργο! Είναι ένα κοσμικό έργο στο οποίο μια μητέρα εγκαταλείπεται από τον γιο της και με τη σειρά της τον εγκαταλείπει κι η ίδια. Η ερμηνεία αυτής της πανανθρώπινης ιστορίας μητέρας-γιου δεν είναι στο πνεύμα της θρησκείας αλλά της καθημερινής ζωής.
Η απουσία του παιδιού καθώς μεγαλώνει και φεύγει, το μίσος προς τον εαυτό της γιατί δεν έγινε η μητέρα που επιθυμούσε να γίνει. Ο θυμός και η απελπισία της Μαρίας είναι όλα νέα αισθήματα και σπανίως συνδέονται με την γυναίκα που ξεπλύθηκε από την εκκλησιαστική ιστορία.
Και φυσικά πρόκειται για μυθοπλασία, οπότε οι αλήθειες ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας και όχι της Ιστορίας. Είμαι ευτυχής που θα παίξω αυτό το έργο στο Barbican, σε μια σκηνή όπου το Λονδίνο συναντά τον κόσμο», δήλωσε η ηθοποιός.
Όσοι τυχεροί ταξιδέψουν στο Λονδίνο θα απολαύσουν τη Φιόνα Σω σε μια από τις καλύτερες ερμηνείες της. Ομολογουμένως ζηλεύω. Μήπως θα μπορούσε να γίνει κάτι από το –στενεμένο οικονομικά-φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ώστε να δούμε κι εμείς του χρόνου αυτή την παραγωγή; Φαίνεται άλλωστε ότι η Φιόνα Σω αγαπάει την Ελλάδα…
Μάνια Στάικου