«Καυτές» πρεμιέρες μετά το Πάσχα
«To Τάβλι» με τους Νίκο Κουρή και Μάκη Παπαδημητρίου.
Πολλές παραστάσεις ρίχνουν αυλαία σε λίγες μέρες αλλά η θεατρική δραστηριότητα συνεχίζεται και μετά το Πάσχα.
Άλλοτε, το μεσοδιάστημα μέχρι να αρχίσει το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου θεωρούνταν «νεκρή περίοδος». Όμως πλέον στις μεγάλες σκηνές έρχονται συναρπαστικές παραγωγές αποδεικνύοντας ότι η θεατρική ζωή στην πόλη δεν σταματάει ποτέ…Το clickatlife.gr ετοίμασε έναν πρώτο «χάρτη» με τις πρεμιέρες στο θέατρο και τον χορό που δεν πρέπει να χάσετε.
Ο Νίκος Κουρής και ο Μάκης Παπαδημητρίου συν-σκηνοθετούν και ερμηνεύουν τους δύο αντι-ήρωες στο κλασικό πλέον μονόπρακτο του Δημήτρη Κεχαϊδη «To Τάβλι». Πρόκειται για μια συμπαραγωγή του Θεατρικού Οργανισμού Ακροπόλ με την Εταιρεία των Φίλων Τέχνης του Θεάτρου που θα κάνει πρεμιέρα στις 23 Απριλίου, στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής. Ένα αναλλοίωτο στο χρόνο, αποκαλυπτικό πορτρέτο του Νεοέλληνα.
Για δύο μόνο παραστάσεις στις 26 και 27 Απριλίου έρχεται η Κομεντί Φρανσέζ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Ο Μαρκ Πακέν σκηνοθετεί τη Φρανσουάζ Γκιγιάρ και τον Μπρούνο Ραφαέλι στην «Αντιγόνη» του Ζαν Ανουίγ. Αυτό το βαθιά πολιτικό έργο για τους μηχανισμούς της εξουσίας, γεννημένο την περίοδο της Γερμανικής Κατοχής στο Παρίσι, μοιάζει θαρρείς να σχολιάζει όσα παρακολουθούμε άφωνοι στην ειδησεογραφία.
«Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ από την Κομεντί Φρανσέζ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Στις 26 Απριλίου μια dream-team κωμικών ηθοποιών συναντιούνται στο Παλλάς. «Ηθικός αυτουργός» και πάλι ο Σταμάτης Φασουλής, ο οποίος κρατά τη σκηνοθετική μπαγκέτα, ανεβάζοντας μια ακόμη επιτυχία του Μπρόντγουεϊ, με κινηματογραφικές περγαμηνές: το «Αρσενικό και παλιά δαντέλα» του Τζόζεφ Κέσελρινγκ. Ο Φασουλής και ο Πέτρος Φιλιππίδης, υποδύονται τις serial-killer γριούλες του έργου, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης «χρίζεται» ανιψιός τους και οι Φάνης Μουρατίδης, Τζένη Θεωνά και Χρήστος Χατζηπαναγιώτης συμπληρώνουν την πρωταγωνιστική ομάδα. Τα δυνατά ονόματα των συντελεστών υπόσχονται αρκετές εκρήξεις γέλιου.
Δύο σημαντικές παραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του Εθνικού Θεάτρου θα κάνουν πρεμιέρα στη λαμπερή σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. «Ο ερωτευμένος Σοπέν» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, σε χορογραφία του Γιαννίκ Μποκέν, «μεταγράφει» σε ένα μπαλέτο γεμάτο ποίηση και ρομαντισμό, το εμβληματικό μυθιστόρημα του Γκαίτε «Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου» υπό τους ήχους των δημοφιλέστερων συνθέσεων του Σοπέν (9,10, 11 και 13 Μαΐου).
Ο Ισραέλ Γκαλβάν έρχεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.
Θα ακολουθήσει από το Εθνικό Θέατρο το «Μεφίστο» του Κλάους Μαν, σε απόδοση της Αριάν Μνουσκίν και σκηνοθεσία του Νίκου Μαστοράκη (24/5-15/6) που θα μας ταξιδέψει στη Γερμανία του Μεσοπολέμου, την περίοδο της ανόδου του ναζισμού (παίζουν οι :Μηνάς Χατζησάββας, Νίκος Ψαρράς, Μαρίνα Ασλάνογλου, Βίκη Βολιώτη, Γιούλικα Σκαφιδά, Χάρης Φραγκούλης κ.α.).
Στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών συνεχίζει να πνέει αντιφασιστικός άνεμος στις επιλογές του ρεπερτορίου: Ο δεξιοτέχνης ισπανός χορευτής και χορογράφος Ισραέλ Γκαλβάν από τις 23-27 Απριλίου στην παράστασή του «The real»- ένα χορογραφημένο χρονικό του Ολοκαυτώματος των τσιγγάνων από τους Ναζί- αποδεικνύει ότι η δραματική ένταση του φλαμένκο μπορεί να αξιοποιηθεί με πολλούς τρόπους.
Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου πάντα κατορθώνει να εκπλήσσει το κοινό του, με τη δύναμη των εικόνων του και τις καινοτόμες προσεγγίσεις του. Τα υβριδικά θεάματα, οι φιλοσοφημένες χορογραφίες του, η εικαστική ευαισθησία που διαχέεται σχεδόν σε όλες τις δουλειές του αποτελούν το σήμα κατατεθέν του. Στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών θα μας παρουσιάσει από τις 23 Μαϊου-8 Ιουνίου, τη νέα του δουλειά.
Το 1ο Φεστιβάλ Fast Forward στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (27 Απριλίου-11 Μαϊου) διερευνά πώς η τεχνολογία επηρεάζει το λεξιλόγιο του σύγχρονου θεάτρου, σπάζοντας τις παραδοσιακές διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στις τέχνες. Σε αυτό το πλαίσιο αναμένουμε και τη νέα παράσταση των Rimini Protokoll (27 Απριλίου-3 Μαϊου οι οποίοι πριν τέσσερα χρόνια μας είχαν καθηλώσει στο Ηρώδειο. Επιστρέφουν με το «Situation Rooms» (η παράσταση θα φιλοξενηθεί στο Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος) προσκαλώντας μας να γνωρίσουμε τις ζωές είκοσι ανθρώπων, σε έναν σκηνικό χώρο αποτελούμενο από ξεχωριστά δωμάτια.
Μάνια Στάικου