Ιζαμπέλ Υπέρ, Ιζαμπέλα Ροσελίνι, Φιόνα Σω, Ανχέλικα Λίντελ: τι πρόσφεραν οι σταρ στο Φεστιβάλ Αθηνών;
Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι παρουσίασε στο Φεστιβάλ Αθηνών το Green Porno.
Ιζαμπέλ Υπέρ, Ιζαμπέλα Ροσελίνι, Φιόνα Σω, Ανχέλικα Λίντελ: ήταν οι καλλιτέχνιδες διεθνούς ακτινοβολίας που πέρασαν από το Φεστιβάλ Αθηνών.
Συζητήθηκαν, προκάλεσαν, δίχασαν και τώρα μπορούμε να κάνουμε έναν πρώτο απολογισμό, για το τι νέο έφεραν στη φετινή διοργάνωση.
Η Ιζαμπέλ Υπέρ στις Ψευδοεξομολογήσεις του Μαριβώ.
Μεταμφιεσμένη σε μια σοβαροφανή «δασκάλα»-φυσιοδίφη, έχοντας στο φόντο του σκηνικού, αποσπάσματα από τις ξεκαρδιστικές σκηνές των ομώνυμων ταινιών μικρού μήκους, μας παρουσίασε τις εκκεντρικές επιλογές του ζωικού βασιλείου στο θαυμαστό εργαστήριο της αναπαραγωγής. Απέδειξε πως η επιστημονική γνώση, αλλά και ο σχολιασμός των προκαταλήψεων μπορούν να διασταυρωθούν, σε ένα μοναδικό κωμικό θέαμα.
Η Φιόνα Σω πρόσφερε μια καθηλωτική ερμηνεία στην Μπαλάντα του γερο-ναυτικού.
Φιόνα Σω: Η ολοκληρωμένη εκδοχή της παράστασής της που είχε ανέβει πριν δύο χρόνια στο Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου, ήταν ένα από τα μικρά διαμάντια του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών. Η εκφραστικότητά της, η ιρλανδική φυσιογνωμία της, οι καλοζυγισμένοι χρωματισμοί της φωνής της ζωντάνεψαν το υπαρξιακό ταξίδι στο ποιητικό έπος του Σάμιουελ Κόλεριτζ «Η μπαλάντα του γέρο –ναυτικού». Κι αν αυτή ήταν η «φωνή» της παράστασης, δεν πέρασε απαρατήρητος ο «παρτενέρ» της επί σκηνής, ο Nτάνιελ Χέι Γκόρντον, με την αποκλειστικά σωματική ερμηνεία του.
Η Φιόνα Σω κατόρθωσε να αναδείξει την εγγενή θεατρικότητα ενός ποιητικού αριστουργήματος, θυμίζοντας πως η λιτότητα πρέπει να συνοδεύεται από μια προσεκτική δουλειά. Μπορεί να αποτελέσει το υπόδειγμα για πολλούς ηθοποιούς που τολμούν το βήμα προς το μονόλογο. Μακάρι η επιτυχία της να δράσει ενθαρρυντικά για να αναμετρηθούν και οι Έλληνες καλλιτέχνες του θεάτρου, με ανάλογα λογοτεχνικά ορόσημα επί σκηνής.
Ανχέλικα Λίντελ: Η μικροσκοπική ισπανίδα, με τη δαιμονική ενέργεια ακολουθεί μεθοδικά εδώ και χρόνια το μονοπάτι της προκατόρικης πρόκλησης. Στην παράστασή της «Όλος ο ουρανός πάνω στη γη»-φύλαξε την σπαρακτική ανατομία ενός άρρωστου ψυχισμού που εξεγείρεται ενάντια στη σάπια πλευρά του οικογενειακού κυττάρου, στην αναπόφευκτη θνητότητα, στο σκοτεινό κομμάτι που παραμονεύει εντός μας.
Ορισμένοι μπορούν να αντιτάξουν-με πειστική επιχειρηματολογία- ότι είναι πιθανότατα μια εξίσου συστημική φωνή που περιφέρει-την οργή και την ψυχοπαθολογία της σε διεθνή φεστιβάλ, ένα φαινόμενο της μεταμοντέρνας καλλιτεχνικής νομενκλατούρας. Κι όμως, διέθετε μια τέτοια ιδιαίτερη ποιότητα, η παρουσία της στη σκηνή που δεν μπορεί να την κατατάξει κανείς αβασάνιστα ως διάττοντα αστέρα. Αυτή η «Μαρίνα Αμπράμοβιτς» της Ισπανίας, όπως έχει χαρακτηριστεί, ζωγραφίζει στη σκηνή με το αίμα της…Και απέδειξε ότι η προκλητική αισθητική του ρεύματος in yer face theater στο σύγχρονο θέατρο, παραμένει ζωντανή.
Μάνια Στάικου