4 μη προφανείς θεατρικές προτάσεις για όλα τα γούστα
Οι παραστάσεις που παίζονται αυτές τις μέρες είναι πολλές και για αυτό κάποιες που δεν είναι ιδιαίτερα προβεβλημένες μπορούν εύκολα να χαθούν. Εμείς σας προτείνουμε τέσσερις από αυτές, προσπαθώντας να καλύψουμε όλα τα γούστα.
«Η χαμένη τιμή της Katharina Blum»
Τι: Μια παράσταση – αφήγηση, βασισμένη στο έργο του νομπελίστα Γερμανού συγγραφέα Heinrich Böll, η ιστορία μιας κοπέλας της διπλανής πόρτας που στην πορεία του έργου μετουσιώνεται σε σύμβολο πίστης και ηθικής.
Πού: Σάββατο και Κυριακή μέχρι τις 22 Μαρτίου, στις 20:30 στο Bios, Πειραιώς 84, Αθήνα. .
Γιατί: Εδώ υπάρχει μια πολύ όμορφη ιστορία, με το έργο της ομάδας Ubuntu μετά από μια περιοδεία σε όλη τη χώρα να κλείνει τον κύκλο του εκεί από όπου ξεκίνησε, στο Bios. Το παράδοξο είναι ότι παρά το γεγονός πως τρέχει εδώ και τρία χρόνια, είναι τέτοιες οι εξελίξεις της καθημερινότητας που φαντάζει όλο και πιο φρέσκο, όλο και πιο επίκαιρο. Η απόσταση από την Γερμανία του 1974 στην Ελλάδα του 2015 εκμηδενίζεται και τα τέσσερα κορίτσια διηγούνται επί σκηνής μια ιστορία απαλλαγμένη από χωροχρονικά πλαίσια. Η ζωντάνια και ο ενθουσιασμός παραμένουν ο ίδιος όπως στην αρχή και με τις τελευταίες παραστάσεις να παίζονται τα προσεχή Σαββατοκύριακα, σπεύστε.
ΥΓ: Λόγω της ιδιομορφίας της αίθουσας Cinematique του Bios θα σας συστήναμε να καθίσετε στις πρώτες σειρές.
Τι: Σε ένα παλιό μισοερειπωμένο αρχοντικό μια γυναίκα αναθυμάται τη ζωή της μέσα από μια χειμαρρώδη εξομολόγηση, αφήγηση ζωής. Στο «Νεκρό Σπίτι» διακρίνει κανείς τη συνύπαρξη της μυθολογίας, την ταραγμένη ιστορία της νεότερης Ελλάδας, το αυτοβιογραφικό, το υπαρξιακό, το πολιτισμικό, τα πρόσωπα του μύθου και της ιστορίας, τρομακτικές μνήμες και παρηγορητικές ελπίδεςνα δένουν αρμονικά μέσα σε ένα πνεύμα μαγικού ρεαλισμού.
Πού: Κάθε Τετάρτη μέχρι τις 25 Μαρτίου, στις 21:00 στο Bios, Πειραιώς 84, Αθήνα.
Γιατί: Η μυστηριακή και παραισθησιογόνα Τέταρτη Διάσταση του Γιάννη Ρίτσου αποτελεί μια διαχρονική πηγή έμπνευσης και όσες φορές και να την ξαναδιαβάσεις πάντα θα ανακαλύπτεις και κάτι καινούριο που θα σε κάνει να εξετάζεις τα ποιήματα από μια διαφορετική σκοπιά. Αυτή την εποχή στο Bios ανεβαίνει το «Νεκρό Σπίτι» και το εγχείρημα παρακινεί το ενδιαφέρον, αφού μόνο εύκολο δεν είναι να μεταφέρεις ένα τέτοιο ποίημα στη σκηνή. Ο χώρος του Υπόγειου βοηθά στη δημιουργία της σωστής ατμόσφαιρας και η γυναίκα που μονολογεί χωρίζεται στα τέσσερα. Οι τέσσερις πρωταγωνίστριες είναι ντυμένες με φορέματα που μοιάζουν με αρχαιοελληνικές φορεσιές και με πιο μοντέρνες μαύρες μπότες, με αυτό το συνδυασμό του παλιού με το καινούριο να κυριαρχεί στο επίκεντρο του ποιήματος. Οι ματαιώσεις που διατρέχουν τη συλλογή είναι προφανείς, όμως εδώ υπάρχει και μια άλλου είδους διαχρονικότητα που θυμίζει αρχαία τραγωδία. Σαν άλλες Ικέτιδες οι τέσσερις πρωταγωνίστριες μεταφέρουν αυτή την αίσθηση και το πείραμα σε σκηνοθεσία Βασίλη Βασιλάκη αξίζει για την ανάδειξη αυτής ακριβώς της φύσης του έργου.
Τι: Μια εξωφρενική κωμωδία παρεξηγήσεων σχετικά με την αιώνια μάχη των δύο φύλων από τον μαιτρ του είδους Ζωρζ Φεντώ. Η Λουσιέν, μια παντρεμένη «καθώς πρέπει» κυρία, πολιορκείται επίμονα από διάφορους επίδοξους μνηστήρες, οι οποίοι τυγχάνει μάλιστα να είναι φίλοι και γνωστοί του συζύγου της, του δικηγόρου Βατλέν. Παρ’ όλα αυτά, δηλώνει πιστή σε εκείνον εφόσον ο ίδιος δεν προβεί πρώτος στο ατόπημα της απιστίας. Πολύ σύντομα ωστόσο θα αποδειχτεί πως ο Βατλέν… δεν είναι και τόσο αθώος, γεγονός που πυροδοτεί ένα γαϊτανάκι παρεξηγήσεων, απροσδόκητων εξελίξεων και σουρεαλιστικών καταστάσεων στο οποίο στροβιλίζονται φίλοι, γνωστοί, λιγότερο και περισσότερο οικείοι του ζευγαριού.
Πού: Πέμπτη και Παρασκευή μέχρι 5 Απριλίου (εκτός από 26 και 27 Μαρτίου), στις 21:00 στο θέατρο Άβατον, Ευπατρίδων 3, Γκάζι.
Γιατί: Αν ψάχνετε μια ανάλαφρη κομεντί στο θέατρο, δε χρειάζεται να κοιτάτε μόνο τις πολύ εμπορικές σκηνές. Το «Όποιος προλάβει!» στο Άβατον είναι μια παράσταση για όσους θέλουν να πάνε στο θέατρο απλά για να διασκεδάσουν αφήνοντας έξω από την αίθουσα τις έγνοιες τους και σίγουρα θα περάσουν καλά. Μπορεί ο τρόπος που αποτυπώνει τα δύο φύλα ο Φεντώ να είναι στερεοτυπικός, δημιουργεί όμως τις πιο έξαλλες καταστάσεις για να γελάσει το κοινό. Στο πρώτο μέρος η παράσταση «χτίζει» και στο δεύτερο εξελίσσεται σε μια εξωφρενική κωμωδία καταστάσεων που χρησιμοποιεί έξυπνα τα κλισέ του είδους. Η Λίλη Τσεσματζόγλου φαίνεται η πιο έμπειρη, ενώ ξεχωρίσαμε την έφεση στην κωμωδία του Μάρκου Στεφάνου και την σχεδόν αλμοδοβαρική περσόνα της Μαργαρίτας Αμαραντίδη.
Τι: Έξι φανταστικοί χαρακτήρες που ισχυρίζονται ότι είναι ήρωες ενός ημιτελούς θεατρικού έργου, εισβάλλουν στο θέατρο την ώρα που γίνεται πρόβα και ζητούν από τον σκηνοθέτη να ανεβάσει έργο με θέμα τη δική τους ζωή. Υπερασπίζονται την αλήθεια της ύπαρξής τους και ζητούν επίμονα να τους δοθεί ζωή και να τους επιτραπεί να αφηγηθούν την ιστορία τους.
Πού: Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00 και Σάββατο στις 18:30 έως 4 Απριλίου, στο θέατρο Olvio, Ιερά Οδός και Φαλαισίας 7, Γκάζι.
Γιατί: Ο Άγγελος Καλίνογλου δοκιμάζει για πρώτη φορά την τύχη του στη σκηνοθεσία, χωρίς να επιθυμεί απαραίτητα να συνεχίσει την πορεία του στο θέατρο από αυτό το πόστο. Απλώς το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο έχει ιδιαίτερη σημασία για τον ίδιο τον Καλίνογλου και έτσι γεννήθηκε η ανάγκη της δημιουργίας. Πρόκειται για ένα απαιτητικό και στρυφνό έργο που το πιο δύσκολο κομμάτι του είναι η επικοινωνία με το θεατή, αυτή η μεταφορά πάντως κατάφερε να το κάνει προσβάσιμο και ανάλαφρο χωρίς να αφαιρέσει τα βαθιά νοήματά του. Η κωμωδία δένει άψογα με το δράμα και φαίνεται πως η συνεργασία του Καλίνογλου με τον Δημήτρη Μαυρίκιο αποδίδει τους καρπούς της.
Γιάννης Μόσχος
[email protected]