15 παραστάσεις για τον έρωτα στις αθηναϊκές σκηνές
Δεκαπέντε θεατρικές παραστάσεις εξυμνούν το ωραιότερο όλων των συναισθημάτων και μαζί το πάθος, την αγάπη και τα παρελκόμενά τους, από τη ζήλεια μέχρι τη μοιχεία.
Έρωτας παθιασμένος, ανομολόγητος, ρομαντικός, παράνομος, αυτοκαταστροφικός, άδοξος. Έρωτας για το διαφορετικό, τον απαγορευμένο καρπό. Έρωτας για τον έρωτα. Δεκαπέντε θεατρικές παραστάσεις εξυμνούν το ωραιότερο όλων των συναισθημάτων και μαζί το πάθος, την αγάπη και τα παρελκόμενά τους, από τη ζήλεια μέχρι τη μοιχεία. «Ρίχνουν» τα βέλη τους στην καρδιά μας για να μας υπενθυμίσουν ότι τελικά ζωή χωρίς έρωτα, «νοστιμιά» δεν έχει.
«Πόθοι κάτω από τις λεύκες»: Ο Αντώνης Αντύπας μας παραδίδει το κορυφαίο δράμα του αμερικανικού ρεαλισμού δια χειρός Ευγένιου Ο΄ Νηλ, που αφορά ένα ισχυρό και συγχρόνως παράδοξο ερωτικό τρίγωνο και θεωρείται ως η σύγχρονη αγγλική διασκευή του μύθου της «Φαίδρας» του Ευριπίδη. (Εθνικό Θέατρο - Κτίριο Τσίλλερ – Κεντρική Σκηνή)
«Ο φόβος τρώει τα σωθικά»: Η Τάνια Τανακλίδου στον ρόλο της μοναχικής Γερμανίδας χήρας καθαρίστριας, Έμμι Τάνια, στο ερωτεύεται τον μετανάστη Αλί Κωστή Καλλιβρετάκη στη θεατρική μεταφορά του θρυλικού έργου του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, που ζωντανεύει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα. (Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν – Υπόγειο)
«Ring»: Οι Θανάσης Τσαλταμπάσης και Μαρίνα Καλογήρου ενσαρκώνουν στο κωμικό της Λεονόρ Κονφινό το ερωτικό μπέρδεμα διαφορετικών ζευγαριών, «ζώντας» δεκαοχτώ διαφορετικές ιστορίες γεμάτες χιούμορ, συγκίνηση και τρέλα. (Ιλίσια-Βολανάκης)
«Persona»: Δύο γυναίκες χάνουν την ταυτότητά τους η μία μέσα στην άλλη και αναπτύσσουν μια ιδιόμορφη σχέση στη θεατρική μεταφορά της εμβληματικής «Persona» του Ινγκμαρ Μπέργκμαν από τους Elephas tiliensis. (Θέατρο Νέου Κόσμου)
«Ανκόρ»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος μας παρουσιάζει το ίσως πιο ερωτικό έργο της μέχρι τώρα θεατρικής του πορείας του, με τους Σοφία Χιλλ και Αντώνη Μυριαγκό να πρωταγωνιστούν. Επί σκηνής, βλέπουμε τη σαδιστική κατανάλωση του ενός από τον άλλον να αφανίζει στο τέλος και τους δύο. (Θέατρο Άττις)
«Φοβάσαι;»: Η Ελένη Καρακούλη παρουσιάζει το ερωτικό θρίλερ του Άνταμ Σάιντλ για τα ρευστά όρια ανάμεσα στο κανονικό και στο νοσηρό, στο κωμικό και στο απαγορευμένο, με τους Νίκο Ψαρρά, Αλεξία Καλτσίκη και Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη. (Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης)
«ΤρειςΕυτυχισμένοι»: Η ερωτική κωμωδία του Ευγένιου Λαμπίς για την απιστία και τα συζυγικά και ερωτικά ήθη παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά. (Θέατρο Πορεία)
«Στέλλα Βιολάντη»: Υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γιώργου Λύρα, η Ευγενία Δημητροπούλου ερμηνεύει την κόρη του Ζακυνθινού μεγαλέμπορου Παναγή Βιολάντη, που ενδίδει στην ερωτική πολιορκία ενός ξεπεσμένου ευγενούς, του Χρηστάκη Ζαμάνου, ζώντας μέσα στη γλυκιά πλάνη των αισθημάτων της και χωρίς να υπολογίσει την αδυσώπητη αντίδραση του ασφυκτικού αστικού περίγυρου των αρχών του 20ου αιώνα. (Θέατρο Χώρα)
«Πνεύμονες – Lungs»: Δύο νέοι (Αποστόλης Τότσικας και Βάσω Καβαλιεράτου) προσπαθούν να πάρουν αποφάσεις για το μέλλον τους και μας αφηγούνται την αμείλικτα ειλικρινή, αστεία και επίκαιρη ιστορία αγάπης τους μέσα από το έργο του Ντάνκαν Μακ Μίλαν σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λάλου. (Tempus Verum-Έν Αθήναις)
«Το πεπρωμένο ονομάζεται Κλοτίλδη»: Αμαλία Καβάλη και Γιάννη Σοφολόγη μεταφέρουν στη σκηνή το έργο του Τζοβάνι Γκουαρέσκι, που σκιαγραφεί μια παρωδία των ερωτικών μυθιστορημάτων του 19ου αιώνα, γεμάτη παρεξηγήσεις, απίθανες σκηνές δράσεις και έναν έρωτα κάθε άλλο παρά συνηθισμένο. (Bios)
«Οθέλλος ο μαύρος της Βενετίας»: Η τραγωδία του Σαίξπηρ, γνωστή και ως η τραγωδία της ζήλειας, με επίκεντρο τον παθιασμένο έρωτα του Οθέλλου για τη Δυσδαιμόνα, παρουσιάζεται από τη νεοσύστατη ομάδα ManetuwaK. (Vault)
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Η κλασική σαιξπηρική κωμωδία για τον «πόλεμο» δυο ερωτευμένων, που μέσα από πολλές καταστάσεις και στάδια, ανακηρύσσουν θριαμβευτή τον έρωτα, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα με τους Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και Μαρία Ναυπλιώτου επί σκηνής. (Θέατρο Βρετάνια)
«Το έξυπνο πουλί»: Παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό του Ζωρζ Φεντώ, για τον παράφορο έρωτα, τη μοιχεία και την αγάπη που στο τέλος νικάει πάντα από τους Μάνο Βαβαδάκη και Γιώργο Κατσή. (Tempus Verum-Έν Αθήναις)
«Ανεμοδαρμένα Ύψη»: Ο Γιάννης Καλαβριανός καταπιάνεται με τον ανεκπλήρωτο έρωτα μεταξύ της Κάθριν Έρνσω και του Χήθκλιφ, που οδηγεί στην ολοκληρωτική καταστροφή δύο οικογενειών, στη θεατρική μεταφορά του μυθιστορήματος της Έμιλυ Μπροντέ. (ΚΘΒΕ - Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών).
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΑΡΑΖΗ