Ζωή Τατόπουλος: «Είναι λάθος να πέφτει ψυχολογικά κάποιος αυτή την εποχή»

zoi-tatopoulos-einai-lathos-na-peftei-psuxologika-kapoios-auti-tin-epoxi

ΔΕΥΤΕΡΑ, 18 ΙΟΥΝΙΟΥ 2012

Η Ζωή Τατόπουλος έρχεται στις 20 και 21 Ιουνίου στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης μαζί με την ομάδα Knockturnalheads και παρουσιάζει τις δικές της «επιθετικές εικόνες» που προτιμά, όπως λέει χαρακτηριστικά στο click@Life.

Ανεξάρτητη, δυναμική, απροκάλυπτα απενοχοποιημένη από οτιδήποτε θα μπορούσε να την κρατήσει μακριά από την καλλιτεχνική της φύση, η χορεύτρια και χορογράφος Ζωή Τατόπουλος, μιλάει για το δικό της μέσο έκφρασης, την κίνηση και τις δυσκολίες επιβίωσης σε μία εποχή παγκόσμιας κρίσης και αμφισβήτησης.

«Σύνδεσμοι – Ligaments» είναι η παράσταση που παρουσιάζετε στις 20 και 21 Ιουνίου στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης μαζί με την ομάδα Knockturnalheads. Πώς προέκυψε η ιδέα της παράστασης αυτής; Ποιο είναι το μήνυμα;

Υπάρχουν δύο τρόποι για να δει κανείς τον «σύνδεσμο» στην παράσταση αυτή. Είμαστε 11 κορίτσια. Σε κάθε κομμάτι της χορογραφίας, υπάρχει μια πολύ δυνατή σχέση μεταξύ τους. Όταν ο σύνδεσμος αυτός σπάσει, ο αποχωρισμός προκαλεί αδυναμία.

Από μια άλλη οπτική η χορογραφία εστιάζει στον σύνδεσμο με την κυριολεκτική έννοια του όρου, ως ένωση των ιστών. Υπάρχει μεγάλη συστροφή, χαλάρωση και κίνηση σε όλη την χορογραφία που πειραματίζεται με τους συνδέσμους.

Ο χορός είναι μία ιδιαίτερη μορφή τέχνης. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να περάσει μηνύματα στον θεατή;

Εστιάζω περισσότερο στην εικόνα παρά στην πλοκή όσον αφορά τις χορογραφίες μου. Προτιμώ να προβάλλω πιο «επιθετικές» εικόνες παρά να διηγηθώ μια ιστορία. Ακούω ένα τραγούδι, φαντάζομαι μια «ωμή» σκηνή. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

Τι είναι για σας χορός;

Πιστεύω ότι ένας άνθρωπος που μπορεί να χορέψει, είναι πάρα πολύ τυχερός! Δεν μπορώ να φανταστώ, πως θα ήταν να ακούς το αγαπημένο σου κομμάτι και να μην μπορείς να κουνηθείς στο ρυθμό του. Λατρεύω τη μουσική.

Έτσι όταν «κολλήσω» με ένα κομμάτι, το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι το πως θα το μετατρέψω σε κίνηση. Το πάθος μου για τον χορό και την μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένα. Όταν κάποιος ακούει ένα κομμάτι που του αρέσει, του έρχονται πολύ όμορφα πράγματα στο μυαλό. Το καλό με τους χορευτές είναι αυτό το πράγμα μπορούν και να το εκφράσουν.

Έτσι επηρεασμένη πάντα από το ύφος και τον ρυθμό της μουσικής, συνδέομαι διανοητικά και ψυχολογικά. Είναι σαν να έρχομαι σε καλύτερη επαφή με την φαντασία μου. Και τι καλύτερο μπορεί να υπάρχει από αυτό;

Μεγαλώνοντας σε μια καλλιτεχνική οικογένεια, θεωρείτε ότι η επιλογή του χορού ως καριέρα ήταν αναπόφευκτη επιλογή;

Θεωρώ ότι πλέον φυσιολογικό είναι να επηρεάζεσαι από την οικογένεια σου σαν παιδί, εκτός φυσικά και αν δεν σου ταιριάζει καθόλου ο τρόπος ζωής που επιλέγουν. Έτσι λοιπόν και η δική μου οικογένεια, έπαιξε μεγάλο ρόλο στην απόφαση μου αυτή, καθώς επηρεάστηκα ιδιαίτερα από τις δικές τους καλλιτεχνικές επιλογές.

Κάπως έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ και εγώ με τον χορό. Όταν ήμουνα μικρή, καθόμουνα μπροστά στην τηλεόραση και προσπαθούσα να κάνω τις χορογραφίες που έβλεπα στα videoclip. Έτσι κατάλαβε και η μητέρα μου πως το καλύτερο που είχε να κάνει ήταν να πάει στην πρώτη μου σχολή μπαλέτου. Την συνέχεια νομίζω μπορείτε να τη φανταστείτε!

Πώς αποφασίσατε να συμμετάσχετε στο «so you think you can dance»; Θεωρείτε ότι βοήθησε στην εξέλιξη της καριέρας σας;

Είχα αποφασίσει να μην πω σε κανέναν ότι θα πάω στην οντισιόν. Ήταν μια δική μου απόφαση και ήθελα να την κρατήσω για τον εαυτό μου.Πρώτα με δέχτηκαν και μετά το είπα στους δικούς μου ανθρώπους και φυσικά είχα απίστευτη υποστήριξη. Το show ήταν πολύ σημαντική εμπειρία για τους χορευτές γιατί ήταν για εκείνους η στιγμή που έπρεπε να κριθούν για την εξάσκηση που έκανα τόσα χρόνια.

Σίγουρα με βοήθησε πολύ στη συνέχεια και στην Ελλάδα και στην Αμερική. Η σκληρή δουλειά που κάναμε σε κάθε πρόβα, σίγουρα μου έδωσε μια πολύ δυνατή ώθηση.

Χαρακτηριστικό σας γνώρισμα είναι οι ριψοκίνδυνες και σύγχρονες κινήσεις, «μιξαρισμένες» με μια τυποποιημένη τεχνική. Πόσο εύκολο είναι να επιβάλλει κανείς το προσωπικό του στυλ στον κόσμο του χορού;

Υπάρχουν τόσοι πολλοί χορευτές στις μέρες μας, που είναι σχεδόν αδύνατον να αποφασίσεις ποιος είναι «ο καλύτερος». Παρόλα αυτά, αυτό που πρέπει να έχει ένας χορευτής, είναι κάτι παραπάνω από την κίνηση. Έχει να κάνει με τον χαρακτήρα, την έμπνευση και την δυναμική αυτού που προσπαθείς να αναδείξεις.

Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό να προπονείσαι από πολύ μικρός σε όλα τα είδη χορού, ώστε να μπορεί ο κάθε χορευτής να επιλέξει το στυλ του χορού που του ταιριάζει. Αν προπονείται μόνο σε ένα είδος χορού, σίγουρα ο χορευτής δεν θα γνωρίζει τις δυνατότητες που έχει το σώμα του, αφού θα ακολουθεί συγκεκριμένα πλαίσια, χωρίς να διαφοροποιείται από τους υπόλοιπους.

Κατά τη γνώμη μου όση περισσότερη προπόνηση σε διάφορα είδη χορού έχει κάποιος, τόσο πιο εύκολο είναι να πετύχει πιο άρτιο αποτέλεσμα.

Οι περισσότεροι θεωρούμε ότι για να αναγνωριστεί κανείς στον χορό, χρειάζεται εκτός από ταλέντο φυσικά, και αρκετή τύχη, σωστό timing. Ισχύει κάτι τέτοιο;

Δεν πιστεύω κάτι τέτοιο. Τι είναι αυτό που καθορίζει το σωστό timing και την τύχη; Έχει να κάνει μόνο με την στιγμή που εσύ ο ίδιος θα αποφασίσεις ότι πρέπει να αντιμετωπίσεις τα πάνω και τα κάτω του χόρου, χωρίς να θίγεσαι προσωπικά. Είναι μια πρόκληση αυτή η διαδικασία αλλά ταυτόχρονα και ένα ευχάριστο παιχνίδι.

Έχετε κάποια συμβουλή για όσους θέλουν να ασχοληθούν με το χορό, ειδικά σε μία εποχή παγκόσμιας αμφισβήτησης και κρίσης;

Η συμβουλή δεν απευθύνεται μόνο στους χορευτές αλλά σε κάθε εκπρόσωπο του καλλιτεχνικού χώρου. Πιστεύω ότι είναι πολύ λάθος να πέφτει ψυχολογικά κάποιος αυτη την εποχή στην Ελλάδα. Θα οδηγήσει μόνο σε περισσότερες αρνητικές εμπειρίες στη ζωή. Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ σημαντικό να έχει κάποιος την απόδραση του. Θετική ενέργεια και δύναμη θα οδηγήσουν σε περισσότερα θετικά πράγματα στη ζωή.

Χορογραφία, καλλιτεχνική διεύθυνση: Ζωή Tατόπουλος, μουσική επιμέλεια; Greg Requiem (dj), φωτισμοί: Θωμάς Αρσένης, χορός: Ράνια Αϊνίτη, Mae Piga, Ana Cudic, Μαρία Μελλά, Ξανθή Αθανασοπούλου, Λευκή Τσιουραμάνη, Νερίνα Προφήτη, Χριστίνα Καλιακάτσου, και η Ζωή Τατόπουλος.

Πληροφορίες: Τετάρτη 20 και Πέμπτη 21 Ιουνίου, στις 9μ.μ, τιμές εισιτηρίων: 15ευρώ Κανονικό, 12 ευρώ Φοιτητικό - Μαθητικό/ Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) & Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) & Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων & Κάρτας Πολιτισμού/ ΑμΕΑ/ άνω των 65 ετών, αγορά εισιτηρίων μέσω πιστωτικής κάρτας: 210 3418579 Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και στην Ιστοσελίδα του Ιδρύματος www.mcf.gr , προπώληση στα ταμεία του Ιδρύματος, Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση, σε όλα τα καταστήματα PUBLIC, Αίθουσα Θέατρο, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος.

ΣΟΦΗ ΖΙΩΓΟΥ