To ελληνικό ντιζάιν ανθίζει. Και ετοιμάζεται να επανασυστηθεί σε ένα εναλλακτικό pop-up κατάστημα στο Golden Hall με την υπογραφή της Athens Xclusive Designers Week, από το Ζάππειο με αγάπη και όραμα. της Σάντυς Τσαντάκη
Τι βλέπω στις φωτογραφίες; Tιρκουάζ και αμέθυστο. Κόσμημα με την λέξη «γέλα», σκουλαρίκια καρδιές, λεπτοκαμωμένα κοσμήματα, υπερμεγέθη σκουλαρίκια, δαχτυλίδια με πέτρες σε όλα τα χρώματα, υφασμάτινα βραχιόλια με κρυφά μηνύματα που συνδιάζονται μεταξύ τους. Mιλιτέρ τσάντες, γυαλιά ηλίου, πλεκτά μαγιό και πλεκτές τσάντες.
KAPLANIDIS Και το παιχνίδι της μόδας δεν σταματά εδώ. Στα Imisi Bracelets, για παράδειγμα, «Good vibes are accepted, Bad vibes are rejected. I want some serious nights, I want some silly days. Say something, No comment. Don't float, swim. Don't walk, fly.»
Θα βρούμε και μαύρα καφτάνια. Xρυσά, αρχαιοελληνικά σανδάλια. Έθνικ τσάντες με κρόσσια. Ταγάρια φορεμένα στο τώρα. Φτερά και πούπουλα στα αυτιά. Γεωμετρικά σχέδια. Αστέρια. Φουλάρια που ανεμίζουν.
Greek Fashion Pop-Up Store. Ευκαιρία για να ανακαλύψουμε νέα ταλέντα, να δοκιμάσουμε, να ενισχύσουμε και να επενδύσουμε σε ντιζάιν made in Greece, ρούχα και αξεσουάρ. Τι λένε όμως οι σχεδιαστές που συμμετέχουν; Η
Καρολίνα Παπαγεωργίου για το «Αrtofπ»: «Τα κοσμήματα είναι μια μικρή πινελιά στην καθημερινότητα μας που σε κάνει να νιώθεις μοναδική και σου αλλάζει τη διάθεση. Σαν ένα μικρό κομμάτι τέχνης πάνω μας.» Και
η Μαρία Γέρουλα για το «My Scarf»: «Η μόδα δεν έχει σύνορα και εθνικότητα, μόνο ταλαντούχους ελεύθερους ανθρώπους με όραμα, γνώση, τεχνογνωσία και πάθος για δημιουργία. Σε γενικές γραμμές πιστεύω πως ο χώρος είναι σε σύγχυση. Νομίζω πως ο χρόνος θα δώσει την λύση και οι καλές προσπάθειες θα μείνουν και θα προχωρήσουν.»
Η Κατερίνα Πελέκη για το «Thallo», μιλάει για «αρκετά χτυπήματα στη βιομηχανία μόδας στην Ελλάδα λόγω της κρίσης. Όμως, δημιουργήθηκαν νέες ευκαιρίες. Μέσα από την αναζήτηση νέων υλικών και μεθόδων προκειμένου να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα της κρίσης, αναπτύχθηκαν brands με ξεχωριστή προσωπικότητα.»
Η Κατερίνα Καμίση για το «2k10» είναι πιο αισιόδοξη: «Τόσο οι Έλληνες, όσο και οι ξένοι καταναλωτές έχουν αρχίσει και αναζητούν προϊόντα που φέρουν την πιστοποίηση made in Greece. Οι Έλληνες δημιουργοί είναι ευφάνταστοι, αλλά δυστυχώς σήμερα στερούνται τα μέσα ώστε να δείξουν και κατ επέκταση να αναπτύξουν την προσωπική τους δουλειά. Όσο εξωστρεφής και να είσαι, όταν οι αγορές σε αντιμετωπίζουν με καχυποψία και επιφύλαξη, είναι πολύ δύσκολο να αντιστρέψεις τις εντυπώσεις ειδικά μεμονωμένα και σε ατομικό επίπεδο.»
Και η Maya Zoulovits συμπληρώνει: «Η συλλογή μου για το καλοκαίρι διακρίνεται για τους συμβολισμούς της αλλά και για τα μίνιμαλ, γεωμετρικά της σχέδια.» Όσο για τις συλλογές
Imisi, η ιστορία έχει εξελιχτεί από τα υφασμάτινα βραχιολάκια με τις μοναδικές φράσεις που σε βοηθούν να βρεις το άλλο σου μισό, «σε πολύχρωμα back bags, βολικές τσάντες για παραλία, πετσέτες θάλασσας που «κουμπώνουν» στις ξαπλώστρες, επάργυρα και επίχρυσα κολιέ-πλακέτες αλλά και γυαλιά ηλίου. Και μην ξεχνάτε! Μόλις συναντήσετε κάποιον που φοράει ένα αξεσουάρ imisi collection, πλησιάστε και συγκρίνετε τις φράσεις σας. Ίσως έχετε βρει το άλλο σας μισό!»
Η Άννα Τσατσούλη εμπνέεεται για τα Rubee Handmade «από τη μοναδικότητα του ελληνικού τοπίου με πινελιές από μνήμες από τα ταξίδιασε όλο τον κόσμο. Κάθε κομμάτι έχει κατασκευαστεί εξ’ ολοκλήρου στην Ελλάδα από γυναίκες που συνεχίζουν την παράδοση του πλεξίματος. Το χειροποίητο αντιπροσωπεύει την σύνδεση του ανθρώπου με την ύλη και την αγάπη που ενσταλάζει σε κάθε κομμάτι που δημιουργεί. Κάθε κόμπος και κάθε πόντος είναι μια σύνδεση της κληρονομιάς που αφορά στις παραδοσιακές τεχνικές με το σύγχρονο design».
NIKOLAS TSAKRIS@DIEYOUNG Και η Kalliniki αποκαλύπτει τα συνθετικά του brand: «Το «Κάλλος» και η «Νίκη» ήταν δύο έννοιες εξαιρετικής σπουδαιότητας στον αρχαίο κόσμο και παραμένουν έως και σήμερα πηγή έμπνευσης για τον σύγχρονο άνθρωπο. Το brand Kalliniki εμπνευσμένο από αυτά τα ιδανικά, σχεδιάζει πολυτελή χειροποίητα σανδάλια, κατασκευασμένα από άρτια εκπαιδευμένους τεχνίτες. Κalliniki είναι η νίκη της ομορφιάς που ενυπάρχει στην κάθε γυναίκα.» Περισσότερη σύγχρονη ελληνική μόδα στο Golden Hall, από τις 25 του μηνός. Εγκαίνια στις 7 το απόγευμα. Θα είμαστε εκεί…
Σάντυ Τσαντάκη
www.sandytsantaki.com
www.thesandytimes.gr
www.sandytimes.gr