Όταν η μόδα δεν έχει Facebook

fashion-social-media-2
ΤΡΙΤΗ, 20 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017

Τον τελευταίο καιρό καταγράφουμε κάθε μας κίνηση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Στο Twitter, στο Facebook, στο Instagram… Κι αν ένας οίκος μόδας, ένας σχεδιαστής, ένα μοντέλο, αποφασίζει να απέχει; της Σάντυς Τσαντάκη

O κόσμος της μόδας ζει σην απόλυτη παράνοια, προσλαμβάνοντας νέους ανθρώπους ως σκηνοθέτες social media, σε ρόλους που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν καν να ερμηνεύσουν, απλώς καλούνται να είναι προσκολλημένοι σε φορητούς υπολογιστές και κινητά, προωθώντας μια επωνυμία 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο.

Τι γίνεται όμως με όσους δεν ακολουθούν την ίδια τακτική, σνομπάρουν τη συγκεκριμένη φιλοσοφία; Θα πρέπει μάλλον να κάνουν γρήγορα κάτι, αλλιώς θα βρεθούν μέσα στο ψηφιακό χάος, σκονισμένοι με αράχνες.

Ή τουλάχιστον αυτό μοιάζουν να υποστηρίζουν οι σύγχρονοι αναλυτές, μόδας και ψηφιακού κόσμου. Στο Ίντερνετ σήμερα όλοι είμαστε κριτές. Πηγαίνεις σε μια επίδειξη μόδας, σε ένα εστιατόριο, σε ένα πολυκατάστημα, και αυτομάτως κάτι ανεβάζεις για να πεις στην άποψη σου.

Εγκαίνια, βιτρίνες, στυλιζαρισμένες εικόνες ή ωμές, δεν έχει και τόση σημασία. Όλα γίνονται για την επικοινωνία, την προώθηση, την αυτοπροβολή, τον αυτοσαρκασμό, γινόμαστε διαφημίσεις και διαφημιστικά προϊόντα στη συσκευασία του ενός.

Και στη μόδα; Η επανάσταση έχει μόλις ξεκινήσει. Η επανάσταση του στιλ των social media. Αν θέλεις να πουλήσεις, αυτός είναι ο μόνος δρόμος. Φτιάξε μικρές ιστορίες, αποδόμησε αυτό που έχεις να πεις, πρόσθεσε έξυπνες λέξεις-κλειδιά.

Ή μήπως δεν είναι τόσο απλό; Ο οίκος Burberry για παράδειγμα έχει χτίσει τη σύγχρονη υστεροφημία του σε εκατομμύρια ακόλουθους στο Facebook. Είναι και οι περσόνες που ξεχωρίζουν, ανώνυμες συνήθως όπως η DKNY PR Girl στο Τwitter, με χιλιάδες followers, κλικ και likes που μεταφράζονται σε πωλήσεις.

Είναι σημαντικό λοιπόν για κάθε σχεδιαστή να έχει παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Ακόμη κι αν αυτό σημαίνει απλώς να ακούς τον πελάτη σου. Ποιοι δεν παίζουν στο παιχνίδι; Ιστορικοί οίκοι όπως η Chanel και ο Hermes. Αντιστέκονται ακόμη. Άραγε για πόσο ακόμη; 

Σάντυ Τσαντάκη

www.sandytsantaki.com