Πώς η Generation Z επηρέασε δραματικά τη σύγχρονη βιομηχανία ομορφιάς
Με αφορμή την τηλεοπτική σειρά Euphoria, αποκρυπτογραφούμε τα σημάδια επιστροφής στα beauty trends των 80’s, από μια γενιά που γεννήθηκε μετά τα 00’s.
Το ότι η βιομηχανία της ομορφιάς αλλάζει διαρκώς δεν είναι πρωτόγνωρο. Από τις αρχές του 1920, με την Καναδή Elizabeth Arden να ανοίγει το πρώτο σαλόνι ομορφιάς στη Νέα Υόρκη προσφέροντας πρωτοποριακά make overs στις πελάτισσές της, και τον Πολωνό Maksymilian Faktorowicz (Max Factor) στη δυτική ακτή να δημιουργεί την πρώτη βάση μακιγιάζ, μολύβι φρυδιών και μάσκαρα για λογαριασμό της Greta Garbo, οι τάσεις έρχονται και φεύγουν -πολλές φορές χωρίς να τις αντιληφθούμε.Όμως, τα τελευταία χρόνια, με την πρωτοκαθεδρία της Generation Z στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και τον αντίκτυπο που έχουν τηλεοπτικές σειρές κομμένες και ραμμένες στα πρότυπα της συγκεκριμένης δημογραφικής ομάδας, οι τάσεις στην βιομηχανία ομορφιάς όχι μόνο φαίνεται να ξεφεύγουν από την τυποποιημένη ροή των πρόσκαιρων εποχιακών τάσεων, αλλά δημιουργούν μια αληθινή επανάσταση, η οποία και ήρθε για να μείνει.
Το πιο παράδοξο απ’ όλα; Ενώ όλες τις προηγούμενες δεκαετίες η βιομηχανία ομορφιάς ήταν εκείνη που δημιουργούσε και πρόσταζε τις τάσεις, την τελευταία πενταετία η Generation Z είναι εκείνη που δημιουργεί τα πρότυπα ομορφιάς οδηγώντας τη βιομηχανία να τις ακολουθεί ασθμαίνοντας.Το πιο αντιπροσωπευτικό κομμάτι αυτής της επιρροής αφορά στη δραματική σειρά Euphoria του καναλιού HBO, δημιουργώντας μια αληθινή έκρηξη προτύπων ομορφιάς και μακιγιάζ, με τις νεαρές πρωταγωνίστριες της σειράς (όλες γέννημα-θρέμμα της Generation Z), να εμφανίζονται με δραματικά σκούρες σκιές ματιών, neon eyeliner και disco-glossy κραγιόν στην καθημερινή τους -τηλεοπτική- ζωή. Και αυτό έχει σφοδρή επίδραση στην αναζήτηση τέτοιων προϊόντων από τις εκατομμύρια τηλεθεάτριες σε όλο τον πλανήτη.Το τραφελαφικό της υπόθεσης έχει να κάνει με το γεγονός ότι το πρότυπο ομορφιάς που αναδεικνύει η σειρά Euphoria αντλεί έμπνευση από την πιο πρόσκαιρη τάση ομορφιάς, η οποία δεν διήρκεσε πάνω από τρία χρόνια: την glam rock & disco-pop δεκαετία του ‘80! Απλά, την ανέβασε σε ένα εντελώς νέο επίπεδο με βασικό μότο «More Is More!».
Πριν από χρόνια, το κλειδί για την ομορφιά ήταν η τελειότητα. Το πρόσωπό σας έπρεπε να είναι συμμετρικό, με τα φρύδια σας αψιδωτά και τα ζυγωματικά φουσκωμένα. Όμως, η Generation Z λέει ότι όχι μόνο οι ατέλειες είναι στυλ αλλά και πως η υπερβολή στο χρώμα και το υλικό του μακιγιάζ είναι αυτή που διαμορφώνει τα νέα πρότυπα ομορφιάς. Δεν θα βλέπατε ποτέ κάποια γυναίκα να φορά σκιά μόνο στο ένα μάτι (και αυτό πλημμυρισμένο από μπλε ή κίτρινες neon εκλάμψεις), ή πολύχρωμα glitter ακριβώς πάνω στα μπιμπίκια της ακμής, ωστόσο σήμερα δεν υπάρχει δεύτερη σκέψη σ’ αυτό.
Η Generation Z προστάζει και η βιομηχανία καλλυντικών ακολουθεί. Γιατί όπως λένε οι ίδιοι οι ήρωες της σειράς Euphoria «...ομορφιά σημαίνει να αισθάνεσαι σίγουρη και υπερήφανη για τις επιλογές σου, να νιώθεις υπέροχη από μέσα προς τα έξω».
THE BEAUTY TEAM