Γνωρίζετε τα κινήματα «No-Buy Beauty» και «Νηστεία του Δέρματος»;
Οι τάσεις που βάζουν την ποιότητα πάνω από την ποσότητα και το more is less, έχουν ταρακουνήσει για τα καλά τη βιομηχανία ομορφιάς. Μάθετε όλα τα τι και γιατί, εδώ.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει δραστικά τον τρόπο με τον οποίο κάθε γυναίκα προσεγγίζει πλέον την κλασική της ρουτίνα ομορφιάς. «Πάρτε για παράδειγμα το φαινόμενο του contouring, με τα σχετικά βίντεο στο YouTube να έχουν συγκεντρώσει πάνω από 14 εκατομμύρια views μόνο τον περασμένο χρόνο και συνεχίζουν ακάθεκτα», διαβάζουμε στην ιστοσελίδα που επιμελούνται οι hair & beauty experts της αλυσίδας κομμωτηρίων Ikonomakis: «Η παλιά, κλασική ρουτίνα των τριών βημάτων -καθαρισμός, τόνωση, ενυδάτωση-, έχει τα τελευταία χρόνια εξελιχθεί σε ένα απίθανο τελετουργικό οκτώ και πλέον βημάτων, και αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες αγορές καλλυντικών και προϊόντων περιποίησης από ποτέ. Ποιος επωφελείται από αυτό; Μόνο η βιομηχανία ομορφιάς. Ωστόσο, καθώς η συνειδητοποίηση σχετικά με τη βιωσιμότητα αυξάνεται, η κοινή γνώμη αρχίζει να στρέφεται κατά της μαζικής κατανάλωσης, με μια αυξανόμενη κίνηση μέσα από τα κοινωνικά μέσα που μας ενθαρρύνει να αντισταθούμε στον εθισμό της ομορφιάς μας με περισσότερους τρόπους από έναν».
Η άνοδος του κινήματος No-Buy Beauty: Όταν η blogger ομορφιάς Serein Wu μοιράστηκε το βίντεο #nobuy με τους σχεδόν 124k συνδρομητές της στο YouTube τον προηγούμενο Ιανουάριο, πήρε εκατομμύρια υποστηρικτικά σχόλια. «Πάντα αγαπούσα την ομορφιά, αλλά έφτασα σε ένα σημείο όπου έγινε υπερβολικό, και περισσότερο ενδιαφερόμουν για την ποσότητα παρά για την ποιότητα κάθε προϊόντος», λέει η Wu. «Μέρος αυτής της αλλαγής φιλοσοφίας μου, ήταν η ολοένα και αυξανόμενη ανάγκη μου για καθαρά, σωστά συστατικά και εναλλακτικές πηγές που μπορούμε να εκμεταλλευτούμε. Υπάρχει η ικανοποίηση στο τελείωμα του προϊόντος».
Μια άλλη YouTuber, και φανατική υποστηρίκτρια του κινήματος No-Buy Beauty, η Hannah Louise Poston, αποκάλυψε ότι κατάφερε να μειώσει τις μηνιαίες δαπάνες φροντίδας της επιδερμίδας από 220 ευρώ σε 49! Το βίντεο που περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο δεν χρειάζεται περιττά καλλυντικά για να διατηρεί την επιδερμίδα της υγιή και όμορφη, έχει προβληθεί σε πάνω από 28k followers μέχρι τον Δεκέμβριο, καταφέροντας να αλλάξει τη ρουτίνα της περιποίησης της επιδερμίδας όλων σχεδόν των ακόλουθών της.
Η τάση «Νηστεία του Δέρματος»: Εκτός από το hashtag #nobuy, το οποίο ενθαρρύνει τις οπαδούς ομορφιάς να αξιοποιήσουν τα υπάρχοντα προϊόντα τους και να μοιραστούν τα αποτελέσματα, μια άλλη προσέγγιση που έχει γίνει τεράστιο trend σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η ιδέα της «νηστείας του δέρματος». Αυτό σημαίνει ότι δεν χρησιμοποιείτε κανένα προϊόν φροντίδας του δέρματος για μια ημέρα ή ακόμη και μια εβδομάδα, με στόχο τη βελτίωση της επιδερμίδας (καθώς επίσης και τη μείωση της κατανάλωσης του προϊόντος). Πρόκειται για μια προσέγγιση που υποστηρίζεται κατά κόρον από την ιαπωνική εταιρεία περιποίησης επιδερμίδας Mirai Clinical. «Με την εφαρμογή υπερβολικής ποσότητας ενυδατικής κρέμας σε καθημερινή βάση, το δέρμα μπορεί να γίνει πολύ τεμπέλικο για να παράγει τα δικά του φυσικά έλαια και υγρασία», λέει η ιδρύτρια της μάρκας και ολιστική δερματολόγος Koko Hayashi. «Η παράκαμψη της ενυδατικής κρέμας εντελώς μία φορά την εβδομάδα ή η μείωση της ποσότητας, βοηθά να ξυπνήσει η φυσική ικανότητα του δέρματος σας να ενυδατώνει και να ισορροπείται από μέσα. Η υπερβολική χρήση των προϊόντων μπορεί να οδηγήσει σε ερεθισμό του δέρματος και το να κάνετε ένα διάλειμμα μπορεί να επιτρέψει την αποκατάσταση του δέρματός σας», τονίζει η Hayashi.
Ενώ τα posts που υποστηρίζουν το κίνημα No-Buy Beauty δεν μπορούν να πάρουν τόσα likes όσα ένα post που αφορά στο contouring, οι απόψεις υπέρ του πρώτου, είναι μακράν επιδραστικότερες. «Κυρίως, επειδή εμπνέει τις νέες γυναίκες να μειώσουν την ποσότητα των προϊόντων που χρησιμοποιούν, για χάρη της υγείας της επιδερμίδας τους και της οικολογικής σωτηρίας του πλανήτη. Οι βιομηχανίες και το μάρκετιγκ, ας πράξουν ανάλογα από εδώ και πέρα», ολοκληρώνει η Hayashi.
THE BEAUTY TEAM