Αν και το Tik Tok έδωσε λόγο σε plus size γυναίκες, μετά διέγραψε μερικά post
Κάνοντας περιήγηση στη δημοφιλή εφαρμογή, που έχει ανέβει πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των χρηστών τους τελευταίους μήνες με την περίοδο των lockdown, θα δούμε πολλές φορές γυναίκες ή ακόμη και άντρες όλων των ηλικιών σε αποκαλυπτικές εμφανίσεις.
Είτε φορώντας το σέξι μαγιό τους, είτε τα εκκεντρικά και άκρως αποκαλυπτικά εσώρουχα, η εφαρμογή φαίνεται να μην ασκεί αυστηρούς περιορισμούς ως προς την προκλητικότητα που προβάλλεται.΄Κοινό σημείο των περισσότερων από αυτές τις γυναίκες και άντρες είναι ότι αντικατοπτρίζουν τα πρότυπα ομορφιάς του σήμερα. Τι γίνεται όμως όταν γυναίκες με παραπανίσια κιλά επιχειρούν να δημοσιεύσουν και μια άλλη πραγματικότητα, πιο συνηθισμένη και, θα έπρεπε, αποδεκτή;
Στην περίπτωση της 25χρονης influencer Remi Bader και της 29χρονης Julia Kondratink το τοπίο δεν είναι και τόσο ξεκάθαρο.
Όταν η Bader έχασε τη δουλεία της λόγω της πανδημίας, πήρε 18 κιλά και αφιέρωνε πολύ περισσότερο χρόνο στο TikTok δημοσιεύοντας βίντεο για τα ρούχα που πλέον δεν της κάνουν. Αφορμή για συζήτηση όμως προκάλεσε το γεγονός ότι το TikTok κατέβασε ένα από τα τελευταία βίντεο της 25χρονης με τους 800,000 πλέον followers. Στο εν λόγω βίντεο η Bader δοκιμάζει ένα δερμάτινο παντελόνι γνωστής εταιρείας το οποίο δεν της κάνει με αποτέλεσμα να φανούν λίγο τα οπίσθιά της. Λίγα λεπτά μετά τη δημοσίευση, η εφαρμογή κατέβασε το βίντεο.
Παρόμοια είναι και η περίπτωση της Julia η οποία είχε ανεβάσει ένα βίντεο με τα εσώρουχα της. Το βίντεο και σε αυτή την περίπτωση κατέβηκε λόγω «γυμνού». Η άρση των αναρτήσεων από την εφαρμογή προκάλεσε σοκ και προβληματισμό στις δύο κοπέλες καθώς δεν υπήρχε κάτι το πρόστυχο στις αναρτήσεις τους. Παρ’ όμοιες ιστορίες έχουν να διηγηθούν και άλλοι χρήστες της εφαρμογής μεταξύ αυτών και η δημοφιλής τραγουδίστρια Lizzo.
Με αφορμή λοιπόν αυτές τις αντιδράσεις, η πρόεδρος και CEO της μη κερδοσκοπικής EqualAI, Miriam Vogel η οποία βοηθά τις καμπάνιες να μειώσουν τη μεροληψία στα συστήματά τους θεωρεί ότι οι πλατφόρμες έχουν υπερβολικά πολλές απαιτήσεις σε ότι αφορά τη διαχείριση περιεχομένου. Όπως τονίζει η Vogel τα συστήματα αυτά είναι προγραμματισμένα να εντοπίζουν λέξεις κλειδιά, συγκεκριμένα μοτίβα και δεδομένα. Ακόμη, προσθέτει ότι το TikTok απασχολεί εργαζομένους στις ΗΠΑ αλλά και στη νοτιοανατολική Ασία. Επομένως, αν κάποιος διαχειριστής βρίσκεται στις Φιλιππίνες, πολύ πιθανό είναι να μην γνωρίζει τι είναι το body positivity. Επομένως, αν το περιεχόμενο μιας δημοσίευσης έχει επισημανθεί από το σύστημα ως ακατάλληλο και είναι αντίθετο με την κοινωνικές πεποιθήσεις του διαχειριστή, θα κατέβει.