Οταν η πολυτέλεια επιστρέφει στο Σύνταγμα για να μιλήσει ελληνικά

luxury
ΤΡΙΤΗ, 20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2016

Συνέδριο για την πολυτέλεια; Στην Αθήνα; Ναι. Και η λέξη «κρίση» δεν ακούστηκε καθόλου. Ή τουλάχιστον για τις πρώτες ώρες του The Luxury Brands Conference, τη Δευτέρα το πρωί, στο Σύνταγμα. Της Σάντυς Τσαντάκη.

Η αναζωογόνηση της πολυτέλειας
Είχα ξαναβρεθεί στο Συνέδριο για την Πολυτέλεια, λίγα χρόνια πριν, και πάλι σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Ο διοργανωτής, με το βλέμμα στραμμένο μπροστά, προσκαλεί ανθρώπους με εξωστρέφεια και καινοτόμες ιδέες. «Luxury Revitalized-A Showcase», το θέμα του συνεδρίου.

A shiny accessory just in time for Christmas to bright up your moods... #velvet #bijoux #clutch by @alexandrakoumbadesigns #apoella #xmas #accesories #clutches #gifts #greekdesigners

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης APOELLA (@apoella) στις

Η πολυτέλεια ως εμπειρία
Πολυτέλεια στη μόδα, στην ομορφιά, στο σπίτι, στις διακοπές, στον τουρισμό, στα προϊόντα, στη συμπεριφορά. Μάθαμε για τα χαρακτηριστικά του τουρισμού υψηλής δαπάνης από τις χώρες-αγορές της Ελλάδας, για την Ελλάδα ως «υψηλό» προορισμό, εταιρίες που προωθούν ελληνικά ρούχα και αξεσουάρ εκτός συνόρων, όπως η Apoella, αλλά και υπηρεσίες σε ένα διεθνές πελατολόγιο, όπως η Luxury Concierge. Ακούσαμε διαφορετικούς ορισμούς για την πολυτέλεια και την πολυτέλεια σαν εμπειρία…

Λέξεις-κλειδιά
Υγεία και ομορφιά, αρχιτεκτονική, κοσμήματα, ελαιόλαδο-υγρός χρυσός, κληρονομιά, οικονομική ύφεση, απομιμήσεις, τάσεις, η νέα ελληνική πολυτέλεια, τεχνολογία και βιομηχανία πολυτελείας, ανταγωνιστικές επιταγές, ταχύτητα νέων τεχνολογιών, κουλτούρα click-to-buy.

Necklace in 22KT gold depicting the Mediterranean's waves set with dazzling pearls. #zolotas #zolotasjewelry #highjewelry #luxuryjewelry

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Zolotas (@zolotasjewelry) στις

Enrichment seekers ή adventurers; 
Η πολυτέλεια στο ταξίδι; Στις κρουαζιέρες, η Ελλάδα είναι τρίτη σε επισκεψιμότητα χώρα της Ευρώπης. Οι άνθρωποι κατηγοριοποιούνται σε ομάδες όπως «trendsetters», «adventurers», «enrichment seekers». Υπάρχουν ξενοδοχεία Instagram-friendly με δωρεάν followers και στημένο σκηνικό για τη διάδοση της εμπειρίας.

Συμπυκνωμένη αισθητική
Πρέπει να είναι ακριβή η πολυτέλεια, αναρωτήθηκε ο πλαστικός χειρουργός Νικόλαος Μεταξωτός, ιδρυτής της Symmetria. Για να δώσει απαντήσεις μέσα από εικόνες και εμπειρίες.  Όταν η Νίκη Λαλιώτη μίλησε ως διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνίας του Nikos Koulis Jewels, αναφέρθηκε στη «στρατηγική εξωστρέφειας», κοσμήματα με ταυτότητα και «συμπυκνωμένη αισθητική», τονίζοντας πως «η ελληνική ταυτότητα αποτελεί προσόν παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία», και πως στην «υπερπροσφορά της πολυτέλειας η τεχνολογία εξαπατά τον καταναλωτή και καταργεί την απόσταση», με εκείνο που προέχει να είναι «το βίωμα και όχι η επίδειξη πολυτέλειας.»

Life is so much easier when you just chill out #relax #wellness #minimum_maximum #lessismore #detox

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Symmetria (@symmetria_socialmedia) στις

Exercise in vacuum is a fast fat burning #abdomen, #thighs #buttocks #hypoxi #fatburning #bestclinic #weightloss #minimum_maximum http://goo.gl/XezCo7

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Symmetria (@symmetria_socialmedia) στις

Αντιφατικά συναισθήματα
Τον δικό του ορισμό για την πολυτέλεια έδωσε ο Γιώργος Κολλιόπουλος, ιδρυτής και CEO της Speiron. «Να έχεις αυτό που δεν μπορείς να έχεις», μια αντιφατική απόδοση της λέξης, καθώς «αντιφατικά συναισθήματα μετατρέπονται σε επιθυμίες.» Και το μυστικό; «Δημιουργώ ζήτηση, χτίζοντας σπανιότητα». Τεχνητή σπανιότητα; Ένα προϊόν «εξαιρετικά περιορισμένης προσφοράς». Και «τεχνητή ζήτηση. Το luxury brand υποκρίνεται σπανιότητα. Αυτό το κάτι που λείπει, ποτέ δεν πρέπει να μπει στη θέση του». 

Περιβάλλον κρίσης με ασορτί ψυχολογία
Και ο Γεώργιος Παπαλέξης, CEO της εταιρίας Zolotas, αφού μίλησε για πτώση στις πωλήσεις και στη ζήτηση από 40-60%, «σε ένα περιβάλλον κρίσης με ανάλογη ψυχολογία», η λύση είναι η ενίσχυση των παραδοσιακών σειρών, όπως είναι τα μονόπετρα, οι βέρες, οι σταυροί. «Όση κρίση κι αν υπάρχει, ο κόσμος δεν θα σταματήσει να παντρεύεται, να αρραβωνιάζεται, να βαφτίζει παιδιά και εγγόνια». Και να αγοράζει γούρια; Το γούρι του οίκου για το 2017 είναι η Καλυψώ. «Κάπως έτσι ξεκίνησε λίγα χρόνια πριν η μάχη των γουριών. Το δικό μας ξεκινάει από 50 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 5000 ευρώ». Αυτός δεν είναι ο ορισμός της πολυτέλειας; Να ονειρεύεσαι αυτό που μπορείς να ονειρεύεσαι. 

Plan your winter holidays in one of the luxury chalets available for rental from Luxury Concierge! 👉 @luxuryconcierge_astirpalace

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Alexandros Triantafillou (@alexandrostriantafillou) στις

Σάντυ Τσαντάκη
www.sandytsantaki.com
www.thesandytimes.gr
www.sandytimes.gr