Οταν η πολυτέλεια επιστρέφει στο Σύνταγμα για να μιλήσει ελληνικά
Συνέδριο για την πολυτέλεια; Στην Αθήνα; Ναι. Και η λέξη «κρίση» δεν ακούστηκε καθόλου. Ή τουλάχιστον για τις πρώτες ώρες του The Luxury Brands Conference, τη Δευτέρα το πρωί, στο Σύνταγμα. Της Σάντυς Τσαντάκη.
Η αναζωογόνηση της πολυτέλειας
Είχα ξαναβρεθεί στο Συνέδριο για την Πολυτέλεια, λίγα χρόνια πριν, και πάλι σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Ο διοργανωτής, με το βλέμμα στραμμένο μπροστά, προσκαλεί ανθρώπους με εξωστρέφεια και καινοτόμες ιδέες. «Luxury Revitalized-A Showcase», το θέμα του συνεδρίου.
Η πολυτέλεια ως εμπειρία
Πολυτέλεια στη μόδα, στην ομορφιά, στο σπίτι, στις διακοπές, στον τουρισμό, στα προϊόντα, στη συμπεριφορά. Μάθαμε για τα χαρακτηριστικά του τουρισμού υψηλής δαπάνης από τις χώρες-αγορές της Ελλάδας, για την Ελλάδα ως «υψηλό» προορισμό, εταιρίες που προωθούν ελληνικά ρούχα και αξεσουάρ εκτός συνόρων, όπως η Apoella, αλλά και υπηρεσίες σε ένα διεθνές πελατολόγιο, όπως η Luxury Concierge. Ακούσαμε διαφορετικούς ορισμούς για την πολυτέλεια και την πολυτέλεια σαν εμπειρία…
Λέξεις-κλειδιά
Υγεία και ομορφιά, αρχιτεκτονική, κοσμήματα, ελαιόλαδο-υγρός χρυσός, κληρονομιά, οικονομική ύφεση, απομιμήσεις, τάσεις, η νέα ελληνική πολυτέλεια, τεχνολογία και βιομηχανία πολυτελείας, ανταγωνιστικές επιταγές, ταχύτητα νέων τεχνολογιών, κουλτούρα click-to-buy.
Enrichment seekers ή adventurers;
Η πολυτέλεια στο ταξίδι; Στις κρουαζιέρες, η Ελλάδα είναι τρίτη σε επισκεψιμότητα χώρα της Ευρώπης. Οι άνθρωποι κατηγοριοποιούνται σε ομάδες όπως «trendsetters», «adventurers», «enrichment seekers». Υπάρχουν ξενοδοχεία Instagram-friendly με δωρεάν followers και στημένο σκηνικό για τη διάδοση της εμπειρίας.
Συμπυκνωμένη αισθητική
Πρέπει να είναι ακριβή η πολυτέλεια, αναρωτήθηκε ο πλαστικός χειρουργός Νικόλαος Μεταξωτός, ιδρυτής της Symmetria. Για να δώσει απαντήσεις μέσα από εικόνες και εμπειρίες. Όταν η Νίκη Λαλιώτη μίλησε ως διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνίας του Nikos Koulis Jewels, αναφέρθηκε στη «στρατηγική εξωστρέφειας», κοσμήματα με ταυτότητα και «συμπυκνωμένη αισθητική», τονίζοντας πως «η ελληνική ταυτότητα αποτελεί προσόν παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία», και πως στην «υπερπροσφορά της πολυτέλειας η τεχνολογία εξαπατά τον καταναλωτή και καταργεί την απόσταση», με εκείνο που προέχει να είναι «το βίωμα και όχι η επίδειξη πολυτέλειας.»
Αντιφατικά συναισθήματα
Τον δικό του ορισμό για την πολυτέλεια έδωσε ο Γιώργος Κολλιόπουλος, ιδρυτής και CEO της Speiron. «Να έχεις αυτό που δεν μπορείς να έχεις», μια αντιφατική απόδοση της λέξης, καθώς «αντιφατικά συναισθήματα μετατρέπονται σε επιθυμίες.» Και το μυστικό; «Δημιουργώ ζήτηση, χτίζοντας σπανιότητα». Τεχνητή σπανιότητα; Ένα προϊόν «εξαιρετικά περιορισμένης προσφοράς». Και «τεχνητή ζήτηση. Το luxury brand υποκρίνεται σπανιότητα. Αυτό το κάτι που λείπει, ποτέ δεν πρέπει να μπει στη θέση του».
Περιβάλλον κρίσης με ασορτί ψυχολογία
Και ο Γεώργιος Παπαλέξης, CEO της εταιρίας Zolotas, αφού μίλησε για πτώση στις πωλήσεις και στη ζήτηση από 40-60%, «σε ένα περιβάλλον κρίσης με ανάλογη ψυχολογία», η λύση είναι η ενίσχυση των παραδοσιακών σειρών, όπως είναι τα μονόπετρα, οι βέρες, οι σταυροί. «Όση κρίση κι αν υπάρχει, ο κόσμος δεν θα σταματήσει να παντρεύεται, να αρραβωνιάζεται, να βαφτίζει παιδιά και εγγόνια». Και να αγοράζει γούρια; Το γούρι του οίκου για το 2017 είναι η Καλυψώ. «Κάπως έτσι ξεκίνησε λίγα χρόνια πριν η μάχη των γουριών. Το δικό μας ξεκινάει από 50 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 5000 ευρώ». Αυτός δεν είναι ο ορισμός της πολυτέλειας; Να ονειρεύεσαι αυτό που μπορείς να ονειρεύεσαι.
Σάντυ Τσαντάκη
www.sandytsantaki.com
www.thesandytimes.gr
www.sandytimes.gr