Τα τελευταία πέντε δημιουργικά χρόνια του David Bowie

david-bowie-documentary
ΔΕΥΤΕΡΑ, 13 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στην φιλόδοξη καλλιτεχνική μεταμόρφωση και στροφή του Bowie, που δεν έμελλε να ολοκληρωθεί.

Την περασμένη Παρασκευή έκανε την πρεμιέρα του το ντοκιμαντέρ «David Bowie: The Last Five Years» του Francis Whately, στο φεστιβάλ κινηματογράφου DOC NYC στη Νέα Υόρκη. Όπως προϊδεάζει ο τίτλος της ταινίας, το ντοκιμαντέρ εστιάζει στα τελευταία πέντε χρόνια του Bowie, από τη δημιουργία τού «The Next Day» που κυκλοφόρησε το 2013, έως τα κύκνεια άσματάτου με το «Blackstar» και το «Lazarus» το 2016.

Μιλώντας στο USA Today, στο περιθώριο του φεστιβάλ, ο σκηνοθέτης τόνισε πως ο Bowie στην προσωπική του ζωή ήταν αρκετά διαφορετικός από τις περσόνες που είχε αναπτύξει για τη σκηνή: «Ήταν ένας κανονικός, φυσιολογικός τύπος, αλλά εξαιρετικά καλοδιαβασμένος και έξυπνος. «Διάβαζε σχεδόν ένα βιβλίο την ημέρα, του έστελνα προτάσεις και εκείνος πράγματα που αγαπούσε» σημείωσε ο Whately, συμπληρώνοντας χαρακτηριστικά πως ο Bowie «καταβρόχθιζε τη ζωή».

Facebook

O Bowie πέθανε τον Ιανουάριο του 2016 στην ηλικία των 69 ετών.

Ένα από θέματα του ντοκιμαντέρ είναι η πολύπλοκη σχέση του Bowie με τη δημοσιότητα. Αρχικά στην καριέρα του, η δημοσιότητα έγινε αυτοσκοπός, κάτι που αντανακλάται στον μουσικό πειραματισμό, με αποκορύφωμα την εποχή που «μεταμορφώθηκε» στον Ziggy Stardust. Γρήγορα όμως κουράστηκε από τα φώτα της δημοσιότητας και ως ντροπαλός άνθρωπος νοσταλγούσε την ανωνυμία του παρελθόντος.

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, η γέννηση της κόρης του, Lexi Jones, το 2000 και μια καρδιακή προσβολή που έπαθε επί σκηνής το 2004 αποτέλεσαν αφορμές για να αποσυρθεί από τη δημοσιότητα και να επαναπροσδιορίσει την καλλιτεχνική του ταυτότητα. Όπως εξηγεί ο Whately, με το «The Next Day» ο Bowie τακτοποίησε τις μουσικές «εκκρεμότητές» του, και με το «Blackstar» ήταν έτοιμος για μια νέα αρχή.

Jimmy King

Το «David Bowie: The Last Five Years» θα κάνει την πρεμιέρα του στο HBO στις 7 Ιανουαρίου.

Το ντοκιμαντέρ ρίχνει φως στο πώς ο Bowie αντιμετώπισε την προοπτική του θανάτου, μετά τη διάγνωσή του με καρκίνο. Ο Johan Renck – με τον οποίο ο Bowie συνεργάστηκε στο βιντεοκλίπ «Lazarus», λίγο πριν πεθάνει – αποκάλυψε πως είχε την εντύπωση πως ο Bowie φοβόταν τον θάνατο.

«Το ενδιαφέρον πράγμα για τον David είναι ότι είχε μια πολύπλοκη σχέση με την πνευματικότητα» σχολίασε ο Whately, έχοντας επιρροές από τον καθολικισμό μέχρι τον βουδισμό, ενώ σε διάφορες φάσεις προς το τέλος της ζωής του είχε δηλώσει πως δεν πίστευε στον Θεό. «Νομίζω πως όποιος έχει μια τέτοια σχέση με την πίστη στη ζωή του θα φοβάται στο τέλος» κατέληξε ο σκηνοθέτης.