Ποια ήταν τα πιο δημοφιλή μέρη του 2014 στο Instagram;
Δυστυχώς ή ευτυχώς, τα κοινωνικά δίκτυα έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας. Το Instagram, ως ένα από αυτά, έχοντας μεγάλη κίνηση ανάμεσα σε όσους αγαπούν τη φωτογραφία, ανέδειξε τα πιο δημοφιλή μέρη για τη χρονιά που φεύγει, με βάση τις φωτογραφίες που ανέβασαν οι χρήστες του.
Σε κάθε… τελείωμα χρονιάς, οι λίστες είναι must. Μέσα σε αυτές τις λίστες τα τελευταία χρόνια έχουν προστεθεί κι αυτές που προκύπτουν από τα social media, τα οποία αναδεικνύουν με τον πιο εύκολο και άμεσο τρόπο τις προτιμήσεις του κόσμου.
Το Instagram, για όσους δεν γνωρίζουν, αποτελεί τη μεγαλύτερη πλατφόρμα λήψης και διαμοιρασμού φωτογραφιών, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να προσθέτουν γεωγραφικές πληροφορίες (geotag) στις φωτογραφίες τους.
Με βάση αυτές τις πληροφορίες, προέκυψε και η λίστα με τα πιο δημοφιλή μέρη του 2014. Ας τα δούμε!
Disneyland, Καλιφόρνια
Το πιο χαρούμενο μέρος του πλανήτη είναι και αυτό που βρίσκεται στην πρώτη θέση, σύμφωνα πάντα με το Instagram. O Walt Disney εμπνεύστηκε για να φτιάξει αυτό το πάρκο από το Griffith Park στο Λος Άντζελες και συγκεκριμένα το καρουζέλ όπου είχε πάει τις κόρες του και τη μέρα που άνοιξε το 1955 πραγματοποίησε μόλις 18 βόλτες. Σήμερα, όμως, περισσότεροι από 16 εκατομμύρια άνθρωποι περνούν τις πύλες του κάθε χρόνο, νιώθοντας πάλι σαν παιδιά.
Το δεύτερο πιο δημοφιλές μέρος στο Instagram βρίσκεται και πάλι στην Καλιφόρνια και θεωρείται ότι είναι το μοναδικό γήπεδο που προσφέρει εκπληκτική θέα και πέραν του baseball, χάρη στα βουνά San Antonio. Το στάδιο Dodger έχει επίσης φιλοξενήσει στο παρελθόν του Beatles (1966), τον Πάπα και τους Ολυμπιακούς του 1984, ενώ είναι το τρίτο παλαιότερο στάδιο των Η.Π.Α.
Γνωστή και ως το «σταυροδρόμι των κόσμων» που δέχεται περίπου 40 εκατομμύρια τουρίστες, δεν αποτελεί και έκπληξη το ότι η πλατεία Times στη Νέα Υόρκη, στην καρδιά του Μανχάταν βρίσκεται στην τρίτη θέση. Γεμάτη φώτα και διαφημίσεις, η εν λόγω πλατεία αποτελεί προορισμό για εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους καθημερινά, οι οποίοι είτε είναι τουρίστες, είτε εργάζονται στην περιοχή.
Το παράδοξο εδώ είναι ότι ο κόσμος δεν προτίμησε να κάνει geotag στις υπέροχες παραλίες της Ταϊλάνδης, αλλά στο διάσημο εμπορικό κέντρο Siam Paragon, ένα από τα μεγαλύτερα της Ασίας, με μαγαζιά, εστιατόρια, κινηματογραφικές αίθουσες με τις πιο μεγάλες οθόνες της Ασίας κ.ο.κ.
Το πρώην πάρκο διασκέδασης της πόλης έλαβε το facelift που τόσο χρειαζόταν το 2011, έτσι ώστε να μετατραπεί σε ένα πάρκο φιλικό προς το περιβάλλον, όπου όλες οι προηγούμενες εγκαταστάσεις έφυγαν και τη θέση τους πήραν οι παραδοσιακές αθλητικές δραστηριότητες, όπως αεροβική, γιόγκα, χορός κ.ο.κ. ακολουθώντας το πνεύμα της εποχής.
Για 600 χρόνια αποτελούσε σύμβολο πλούτου και δύναμης, ως ανάκτορο των βασιλέων της Γαλλίας. Τα πρώτα έργα σε είδος συλλογής άρχισαν ουσιαστικά να συγκεντρώνονται γύρω στο 1500 από τον Φραγκίσκο Α΄, ο οποίος απέκτησε το 1519 και την περίφημη Τζοκόντα του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Σήμερα εκθέτει 35 χιλιάδες έργα τέχνης και αποτελεί το μουσείο με τους περισσότερους επισκέπτες, με περίπου 15 χιλιάδες την ημέρα, 65% των οποίων είναι ξένοι τουρίστες.
Με τον Καθεδρικό του Αγίου Βασιλείου, το Μαυσωλείο του Λένιν, το πολυκατάστημα και το κρατικό Ιστορικό Μουσείο, η Κόκκινη Πλατεία, μαζί με το Κρεμλίνο, αναγνωρίστηκε το 1990 ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco. Το όνομά της, μάλιστα, δεν προκύπτει ούτε από το χρώμα των τούβλων, ούτε από τη διασύνδεσή της με τον κομμουνισμό, αλλά πιθανότατα από το ρωσικό επίθετο που είχε τη σημασία «όμορφος, ωραίος».
Το μέρος μπορεί να φιλοξενήσει περίπου 20 χιλιάδες άτομα, γι’ αυτό δεν αποτελεί και έκπληξη ότι η συναυλία της Taylor Swift ήταν sold out σε 60 δευτερόλεπτα. Ο John Lennon έπαιξε εκεί για τελευταία φορά, ενώ ο Elton John έχει παίξει στη Madison Square 62 φορές. Το μέρος αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή μουσικά venues, μετά την M.E.N. Arena στο Manchester και την O2 Arena στο Λονδίνο.