Όταν ο Matisse είναι της μόδας

matisse
ΠΕΜΠΤΗ, 03 ΜΑΙΟΥ 2018

Μπορεί οι καλλιτέχνες να επιμένουν πως η τέχνη δεν είναι μόδα και οι σχεδιαστές να θεωρούν πως μόδα και τέχνη πάνε μαζί, ειδικά όμως η φετινή άνοιξη είναι πιο μπλε και εικαστική από ποτέ, χάρη στον Henri Matisse. Της Σάντυς Τσαντάκη.

Έχουν περάσει 64 χρόνια από τον θάνατο του Γάλλου καλλιτέχνη, κι όμως τα έργα του εμπνέουν και στοιχειώνουν τους δημιουργούς με διαφορετικούς τρόπους, στην πασαρέλα, σε αξεσουάρ, σε κοσμήματα, ακόμη και σε πουκάμισα που θυμίζουν ζωντανό καμβά ζωγραφικής.

Yves Saint Laurent

Μας αρέσει πολύ η ιδέα ότι το πρετ-α-πορτέ εμπνέεται από μια τόσο δυνατή εικαστική γλώσσα, όπως για παράδειγμα συνέβη με την διαφημιστική καμπάνια του οίκου Dior για την άνοιξη του 2018. Μπορεί το μοντέλο να μην φορούσε κάτι που να παραπέμπει άμεσα στα έργα του Matisse, αλλά είδαμε το σημείο αναφοράς με τα σχέδια στο πάτωμα.

Dior

Κι επειδή είναι εξαιρετικά δύσκολο για τη σύγχρονη μόδα να αντιμετωπίσει την ιστορία και το παρελθόν της με τόσο άμεσο τρόπο, συχνά είναι η αίσθηση που αποκτά κανείς βλέποντας κάτι ή φορώντας το, που δημιουργεί ακριβώς αυτή τη μοναδικότητα και την μεταφορά τής τέχνης στο σήμερα.

Αν παρατηρήσει κανείς το πουκάμισο που σχεδίασε η Victoria Beckham και που εξαντλήθηκε αμέσως, θα μπορέσει να καταλάβει την τόσο έντονη σχέση που εξελίσσεται για να αποκτήσει εμπορικό και εικαστικό χαρακτήρα. Ο διάσημος πίνακας The Blue Window του Henri Matisse από το 1913 εμπνέει σχεδιαστές κοσμημάτων, ρούχων, ανθρώπων που έχουν θαυμάσει τη δουλειά του σε μουσεία, σε λευκώματα, σε πίνακες, και ξεσπούν τώρα μέσα από τη δική τους τέχνη, για να φωνάξουν πως όλοι τελικά κρύβουμε και κουβαλάμε έναν Matisse μέσα μας.

ΣΑΝΤΥ ΤΣΑΝΤΑΚΗ
www.sandytsantaki.com