Όταν όλη η ποπ κουλτούρα προσπαθεί να ρίξει το ίντερνετ, το «Halt and Catch Fire» μας πηγαίνει στη δημιουργία του
Μια ωδή στο φανταστικό φινάλε της τρίτης σεζόν μιας σειράς που δε σταματά να βελτιώνεται.
Έχουμε γράψει για το «Halt and Catch Fire» και γιατί το θεωρούμε την καλύτερη σειρά που παίζεται αυτή τη στιγμή στην τηλεόραση. Πάντα μας άρεσε αυτό που κάνει, αλλά από τα μισά της δεύτερης σεζόν και έπειτα έχει ανέβει σε άλλο επίπεδο Από ένα σόου που ήξερε πώς να μιμείται όλα τα κορυφαία τηλεοπτικά δράματα έγινε ένα από αυτά, και η τρίτη σεζόν που παρέδωσε ήταν μια από τις καλύτερες στιγμές στην τηλεόραση της δεκαετίας που διανύουμε. Ακόμη και όταν πιστεύαμε ότι έχει φτάσει στο πικ και δεν πάει πιο πάνω, ήρθε το φανταστικό διπλό φινάλε για να μας διαψεύσει. Αν το έχετε παρακολουθήσει και γνωρίζετε για τι μιλάμε, τότε μπορείτε να διαβάσετε τη συνέχεια. Αν πάλι όχι, τότε μπορείτε και πάλι να συνεχίσετε παρακάτω, με δική σας ευθύνη περί spoilers ωστόσο.
Το «Halt and Catch Fire» θύμισε λίγο «Mad Men» στον τρόπο που διαχειρίζεται τις μεταπηδήσεις στο χρόνο. Τα 80s είναι μια πολύ γεμάτη δεκαετία, ειδικά για το χώρο της εξέλιξης της τεχνολογίας και των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Μετά τη σοκαριστική αυτοκτονία του Ράιαν στο τέλος του όγδοου επεισοδίου η σειρά επέλεξε να μη μείνει σε αυτό το γεγονός αλλά να εξετάσει τις συνέπειές του στο μέλλον. Δηλαδή ο Ράιαν ήταν ένας χαρακτήρας που ήρθε και άλλαξε αρκετές ισορροπίες στην τρίτη σεζόν. Η σχέση που είχε και με την Κάμερον αλλά κυρίως με τον Τζο βοήθησε πολύ την πλοκή και η απώλειά του είχε αντίκτυπο. Κατά κάποιον τρόπο ήταν και ένα τέλος. Για τα δύο τελευταία επεισόδια πηγαίνουμε λοιπόν τέσσερα χρόνια μπροστά και βρισκόμαστε πια στο 1990. Και για τα δεδομένα της δεκαετίας αυτά τα τέσσερα χρόνια μοιάζουν με έναν αιώνα.
Η Είμι Σάιμετζ είναι φανταστική προσθήκη για το φινάλε, όχι όμως για την έφηβη κόρη του Γκόρντον που χαλάει τα σχέδια του πατέρα της.
Πολλά έχουν αλλάξει σε αυτά τα τέσσερα χρόνια. Ο Γκόρντον και η Ντόνα έχουν χωρίσει και έχουν ακολουθήσει διαφορετικούς επαγγελματικούς δρόμους, όντας πια επιτυχημένοι σε αυτό που κάνουν. Η κόρη τους βρίσκεται πλέον στην εφηβεία και κάνοντας την επανάστασή της δημιουργεί προβλήματα στον πατέρα της και την νέα του κοπέλα, την οποία υποδύεται η φοβερή και τρομερή Έιμι Σάιμετζ (βλέπε «Upstream Color» και το τηλεοπτικό «The Girlfriend Experience»). Η Κάμερον έχει ως έδρα στην Ιαπωνία λόγω της δουλειάς του συζύγου της, Τομ, και το εκμεταλλεύτηκε πιάνοντας δουλειά στην Atari και για να κυκλοφορήσει ένα παιχνίδι που αγαπήθηκε από τον κόσμο. Ο Τζο είναι αυτός που έχει επηρεαστεί περισσότερο από την απώλεια του Ράιαν και είναι λογικό μιας και η αυτοκτονία συνέβη στο σπίτι του, το οποίο πια έχει αφήσει για ένα πιο ταπεινό διαμέρισμα.
Ο καθένας από τους τέσσερις πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες λειτουργεί αυτή τη στιγμή μόνος του και για δικά του συμφέροντα και αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για τη σειρά να παίξει το δυνατό της χαρτί, το οποίο δεν είναι άλλο από τη δημιουργία του world wide web, κοινώς του ίντερνετ. Πρόκειται ουσιαστικά για μια επανάσταση και βρισκόμαστε στο ιδανικό σημείο για να αναδειχθεί όπως πρέπει. Η ιδέα ξεκινά από την Ντόνα, η οποία την επικοινωνεί στον Τζο για να βρει την Κάμερον στην COMDEX του Λας Βέγκας όπου βρίσκεται για την προώθηση του παιχνιδιού της. Η συνάντησή τους είναι σκέτη ποίηση και η δυναμική που αναπτύσσεται μεταξύ τους είναι έτσι κι αλλιώς το πρώτο πράγμα που αγαπήσαμε στη σειρά ήδη από το πρώτο επεισόδιο.
Χαιρόμαστε για την επιτυχία της Κάμερον στην Atari σαν να ήταν δική μας φίλη.
Και με αυτό το ήδη κορυφαίο επεισόδιο απλά στρώθηκε ο δρόμος για μια ακόμη κορυφή. Το δέκατο επεισόδιο της τρίτης σεζόν είναι ό,τι καλύτερο έχει κάνει ποτέ η σειρά και δεν το διαπραγματευόμαστε αυτό. Τοποθετεί τους τέσσερις πρωταγωνιστές σε ένα δωμάτιο να συζητούν για την υλοποίηση του πρότζεκτ του ίντερνετ και είναι πραγματικά φανταστικό να βλέπεις τέσσερις πανέξυπνους ανθρώπους (και εξαιρετικούς ηθοποιούς) που έχουν χτιστεί τόσο καλά και ξέρεις όλη τη διαδρομή τους να διαφωνούν εποικοδομητικά για κάτι τόσο σημαντικό, δίχως το οποίο δεν μπορούμε να φανταστούμε τη ζωή μας σήμερα.
Μαζί τους στο δωμάτιο βρίσκεται και ο Τομ που δεν καλοβλέπει καθόλου τον Τζο μετά από το χρόνο που πέρασε με την Κάμερον στο Λας Βέγκας και προσπαθεί με κάθε τρόπο να ανατρέψει τα λεγόμενά του. Και μιας και λείπει ο Μπόσγουορθ ο οποίος έχει πια αποσυρθεί στο Τέξας, δε θέλει και πολύ ώστε οι υπόγειες εντάσεις να έρθουν στην επιφάνεια. Ο τρόπος που γίνεται αυτό είναι φανταστικός και για άλλη μια φορά φαίνεται πως το κλειδί για την αναβάθμιση της σειράς ήταν η παρουσία της Ντόνα σε κεντρικό ρόλο. Η πολύπλοκη σχέση της με την Κάμερον είναι η ψυχή του «Halt and Catch Fire» και ο κυνισμός στον οποίο στρώνει υπέροχα την τέταρτη και τελευταία σεζόν της σειράς.
Κανείς δε βγαίνει ακέραιος από αυτή τη σεζόν.
Σημαντικό γεγονός που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι στα τελευταία επεισόδια της σεζόν μειώθηκαν δραστικά τα τραγούδια, κάτι που ήταν σήμα κατατεθέν της σειράς. Μάθαμε το «Halt and Catch Fire» ως μια σειρά με cool μουσικές επιλογές, θα χανόταν το ειδικό βάρος των στιγμών όμως αν αυτό συνεχιζόταν στο φινάλε. Οι φυσικοί ήχοι επικράτησαν, θυμίζοντας κάτι από την αριστοτεχνική ηχητική δραματουργία του «Mad Men».
Είναι αναζωογονητικό να βλέπεις μια σειρά να προσπαθεί να προτάξει τη δημιουργικότητα γύρω από το ίντερνετ σε αντίθεση με τις αντίστοιχες υπόλοιπες ζοφερές παραγωγές στις οποίες κάποιος έχει σκοπό να το ρίξει. Σε αυτό το σημείο η σειρά του AMC μπορεί να σταθεί δίπλα σε κορυφαίες δημιουργίες της τηλεόρασης και με μια σεζόν να απομένει, κάτι μας λέει ότι το τέλος θα είναι συγκλονιστικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΣΧΟΣ / [email protected]