Θα μπορούσε μια πτήση Λονδίνο-Νέα Υόρκη να διαρκέσει 11 λεπτά;
Όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, η απάντηση θα μπορούσε να είναι θετική σε αυτή την ερώτηση, με το Antipode, ένα υπερηχητικό αεροσκάφος που σχεδιάζεται να καλύπτει 12.427 μίλια την ώρα και να ταξιδεύει 24 φορές γρηγορότερα από την ταχύτητα του ήχου.
Η αλήθεια είναι ότι σε ένα κόσμο γεμάτο υπηρεσίες on-demand και διαρκή συνδεσιμότητα, μια 7ωρη πτήση στον Ατλαντικό μοιάζει ατελείωτη. Ένα νέο design πολυτελούς business jet, όμως, θα μπορούσε να καλύψει την απόσταση Λονδίνο-Νέα Υόρκη σε 11 λεπτά και Νέα Υόρκη-Σίδνεϊ σε μόλις μισή ώρα, δηλαδή λιγότερο από όσο κάνουν οι περισσότεροι να φτάσουν από το σπίτι στη δουλειά τους με το αυτοκίνητο.
Το υπερηχητικό αυτό αεροσκάφος είναι το Antipode, διαθέτει 10 θέσεις και θα μπορεί να ταξιδέψει με 12.427 μίλια την ώρα. Το concept αυτό κατηγοριοποιείται ως Mach 24, δηλαδή 24 φορές γρηγορότερα από την ταχύτητα του ήχου.
Ο Καναδός βιομηχανικός σχεδιαστής, Τσαρλς Μπομπαρντιέρ, που το σχεδίασε, κυκλοφόρησε ένα concept design την περασμένη χρονιά για το Skreemr, ένα jet που θα μπορούσε να πετάξει σε Mach 10, με 7.673 μίλια την ώρα και 75 θέσεις, καλύπτοντας την απόσταση Αγγλίας-Ηνωμένων Πολιτειών σε 30 λεπτά. Παρ’ όλ’αυτά ο Μπομπαρντιέρ φανέρωσε την ανησυχία του για τα υλικά, αφού δεν υπάρχουν ακόμη αυτά που θα μπορούσαν να αντέξουν τη θερμότητα και την πίεση.
Ο Joseph Hazeltine, όμως, μηχανικός αεροδιαστήματος που εργάζεται με τη NASA μεταξύ άλλων, πλησίασε τον Μπομπαρντιέρ με τη λύση, η οποία ονομάζεται "long penetration mode" ή LPM. Η ιδέα είναι να τοποθετηθεί ένα ακροφύσιο στη μύτη του Antipode που θα ρουφάει αέρα, δημιουργώντας εκροές αέρα πάνω στην επιφάνεια του αεροπλάνου, που θα το δροσίζει και θα καταπνίγει τον ήχο.
Το Antipode θα απογειώνεται με τουρμπίνες πυραύλου ενσωματωμένες στα φτερά, που θα αποσπώνται από το αεροσκάφος στα 40 χιλιάδες πόδια, όταν το jet θα φτάνει σε επίπεδο Mach 5. Από εκεί κι έπειτα θα επιταχύνει μέχρι και Mach 24.
Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, όμως, από το Skreemr μέχρι το Antipode, παραμένουν αρκετά προβλήματα. Ο Μπομπαρντιέρ, πάντως, υπολογίζει ότι κάθε αεροσκάφος θα ξεπερνά σε κόστος τα 150 εκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστεί.