Οι χειρότερες συνήθειες πελατών στα εστιατόρια σύμφωνα με τους σομελιέ

krasi-kalokairi
ΠΕΜΠΤΗ, 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017

Ο καλός sommelier θα ακούει πάντα τους πελάτες και θα προσπαθεί να συμβουλεύει ανάλογα, αλλά μερικές φορές τα πράγματα απλά δεν λειτουργούν! Ποιες είναι οι συνήθειες των πελατών στο εστιατόριο, που μπορεί να δυσκολέψουν ένα σομελιέ στη δουλειά του;

Οι πελάτες διστάζουν να δοκιμάσουν κάτι νέο
«Η χειρότερη συνήθεια των πελατών μου είναι οι άνθρωποι που διστάζουν να δοκιμάσουν νέα ή διαφορετικά κρασιά», δήλωσε ο sommelier Mathieu Ouvrard. «Είναι απογοητευτικό, καθώς δεν δίνει στον sommelier την ευκαιρία να βελτιώσει την εμπειρία του δείπνου».

«Οι άνθρωποι σπάνια θα δοκιμάσουν νέα πράγματα», δήλωσε ο Stefano Petta, ο οποίος εργάστηκε στο Hotel Schweizerhof Bern στην Ελβετία. Ο Christian Thorsholt Jacobsen, μιλώντας ως επικεφαλής sommelier στο MASH στο Λονδίνο, δήλωσε: «Οι πελάτες συνήθως ακολουθούν πιστά τις τάσεις. Υπάρχουν πολλά μεγάλα κρασιά εκτός από το Sauvignon Blanc της Νέας Ζηλανδίας και το Malbec της Αργεντινής!»

«Ακολουθώ την τάση σημαίνει ότι βασίζομαι στα γούστα των άλλων, αντί να σχηματίζω  τη δικιά μου γνώμη. Το μόνο ίσως χειρότερο από αυτό είναι όταν κάποιος παραγγέλνει μόνο νερό!» εξηγεί ο sommelier, Richard Bernard.

Οι πελάτες ζητούν το κρασί σε λάθος θερμοκρασία
Όλοι νομίζουν ότι οι λευκοί οίνοι πρέπει να πίνονται παγωμένοι, αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Στη πραγματικότητα, το λευκό κρασί πρέπει να είναι απλά δροσερό. «Η χειρότερη συνήθεια των πελατών μου είναι όταν κάποιος ζητά πάγο για να κρυώσει ένα ακριβό μπουκάλι λευκής Βουργουνδίας!», δήλωσε η Maria Wallèn, επικεφαλής sommelier στο Coya του Λονδίνου. Ο Michael Deschamps, διευθυντής οίνου στο Marcus Wareing στο Berkeley, λέει το ίδιο. «Είναι τόσο ντροπή όταν κάποιος ζητά παγωμένο Chardonnay. Σε αυτή τη θερμοκρασία είναι αδύνατο να γευτείτε και να εκτιμήσετε το στυλ του σταφυλιού, το έδαφος και όλες τις προσπάθειες του οινοποιού». «Το χειρότερο είναι όταν οι πελάτες στο εστιατόριο μου ζητούν να προτείνω ένα πολύ καλό λευκό κρασί και στη συνέχεια μου ζητούν παγάκια για να βάλουν στο ποτήρι!» δηλώνει ο Wayve Kolevsohn, επικεφαλής του sommelier στο Cheval Blanc στις Μαλδίβες. Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στα λευκά κρασιά. «Όταν οι επισκέπτες θέλουν την σαμπάνια πιο κρύα από ό,τι συνήθως την σερβίρουμε, δεν έχω χειρότερο. Κανονικά, θα πρέπει να είναι μεταξύ 12°C ή 13°C», δήλωσε ο Stéphane Morand, sommelier στο Le Cercle à Bourges.

Ξεχνούν το ρόλο του σομελιέ
«Κάποιοι πελάτες χρησιμοποιούν το sommelier ως εφαλτήριο για να κάνουν επίδειξη γνώσεων στους συνδαιτυμόνες τους, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι ο sommelier εξαιτίας της θέσης τους δεν μπορεί να φερθεί με αγένεια ή να τον βάλει στη θέση», εξηγεί ο Arvid Rosengren (best sommelier in the world in 2016), διευθυντής κρασιού στην ομάδα εστιατορίων Κοπεγχάγης Concepts.

«Ένα βράδυ ένας φιλοξενούμενος έφτασε στο εστιατόριο με τα δικά του ποτήρια και μου ζήτησε να τα πλύνω πριν και μετά τη χρήση!» λέει ο Emanuel Pesqueira, επικεφαλής sommelier στο The Milestone Hotel & Apartments.

 Πηγή: www.krasiagr.com