Ποια είναι τα δικαιώματα του ταξιδιώτη σε περίπτωση ακύρωσης/καθυστέρησης μιας πτήσης για έκτακτους λόγους;

aerodromio-anamoni
ΤΡΙΤΗ, 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013

Τι θα πρέπει να ξέρουμε σε περιπτώσεις καθυστερήσεων και ακυρώσεων πτήσεων λόγω εκτάκτων περιστατικών και ποιά είναι τα δικαιώματά μας;

Πριν από μερικές ημέρες στις Η.Π.Α., το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, αλλά και σε αρκετές περιπτώσεις στο παρελθόν, σημειώνονται περιστατικά ακυρώσεων και καθυστερήσεων πτήσεων λόγω εκτάκτων καιρικών φαινομένων ή άλλων καταστάσεων ανωτέρας βίας (πρόσφατα λόγω «τεχνικής βλάβης» στο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας).

Τι θα πρέπει να ξέρουμε σε αυτές τις περιπτώσεις και ποιά είναι τα δικαιώματά μας;

Δείτε τις απαντήσεις σε σημαντικά ερωτήματα…

Θα λάβω κάποια αποζημίωση σε περίπτωση καθυστέρησης;

Όχι, συνήθως, σε αυτές τις περιπτώσεις (εκτάκτων καιρικών φαινομένων και ανάλογων περιπτώσεων). Αν και οι εταιρείες προσφέρουν αναψυκτικά και σνακ, σε περίπτωση μεγάλων καθυστερήσεων, δεν υποχρεούνται να καταβάλλουν πρόσθετη αποζημίωση σε μετρητά που καθορίζεται σε άλλες περιπτώσεις από τους κανονισμούς της ΕΕ, επειδή δεν είναι άμεσα υπεύθυνες για την αναστάτωση.

Πώς θα μάθω για την πτήση μου;

Η καλύτερη πηγή πληροφοριών είναι η ιστοσελίδα ή το γραφείο στο αεροδρόμιο, της αεροπορικής εταιρείας με την οποία ταξιδεύετε. Εκεί θα μάθετε τι προβλέπεται για την πτήση σας και αν ή με ποιον τρόπο έχει επηρεαστεί.

Τι γίνεται σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης;

Οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαιτούν από τις αεροπορικές εταιρείες, είτε να προσφέρουν πλήρη επιστροφή του αντιτίμου των αχρησιμοποίητων εισιτηρίων, είτε έκδοση νέου εισιτηρίου προς τον προορισμό μας, το συντομότερο δυνατό. Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες μπορεί επίσης να σας επιτρέψουν να μεταφέρετε την πτήση σας για μεταγενέστερη ημερομηνία, χωρίς επιπλέον κόστος.
Οι αποζημιώσεις ή οι επιστροφές πρέπει να καταβληθούν εντός 7 ημερών, διαφορετικά πρέπει να παραπονεθούμε, αμέσως, στην αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί την πτήση.

Τι γίνεται στην περίπτωση που έχω «εγκλωβιστεί» σε προορισμό διαφορετικό από αυτόν της επιλογής μου;

Οι κανονισμοί της ΕΕ καθιστούν σαφές ότι, όταν μία πτήση με ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία ή από αερολιμένα της ΕΕ, ακυρώνεται, η αεροπορική εταιρεία ευθύνεται να πληρώσει για το κόστος ξενοδοχείου και διαβίωσης για όλους εκείνους που έχουν «εγκλωβιστεί» σε λάθος προορισμό, μέχρις ότου πραγματοποιηθεί η πτήση της επιλογής τους. Αν η εταιρεία σας, σας πει να πληρώσετε με δικά σας έξοδα το φαγητό και τη διαμονή σας, κρατήστε όλες τις αποδείξεις και το εν λόγω κόστος σε ένα λογικό ελάχιστο και υποβάλετε σχετικό αίτημα, για να πάρετε πίσω τα χρήματά σας.