Ο ξαφνικός έρωτας του Netflix για το Youtube

netflix Mike Blake
ΤΕΤΑΡΤΗ, 01 ΙΟΥΛΙΟΥ 2020

Σε σημαντικό εργαλείο φαίνεται πως έχει μετατραπεί το Youtube για το Netflix το οποίο αντιμετωπίζει πλέον με διαφορετική στάση τον άλλοτε βασικό «εχθρό» του.

Η online streaming πλατφόρμα θεωρούσε κάποτε το Youtube ως βασικό ανταγωνιστή της. Είναι άλλωστε η μόνη online υπηρεσία βίντεο παγκοσμίως στην οποία οι χρήστες αφιερώνουν καθημερινά περισσότερο χρόνο από το Netflix.  Τον τελευταίο καιρό, ωστόσο, η πλατφόρμα έχει αλλάξει στρατηγική, κάνοντας μάλιστα διαθέσιμα ολόκληρα βίντεο σε κανάλια στο Youtube. Τι άλλαξε;

Το Bloomblerg σε άρθρο του με τίτλο «Πώς το Netflix σταμάτησε να ανησυχεί και έμαθε να αγαπάει το Youtube» απαντάει ακριβώς σε αυτό το ερώτημα, με αφορμή ένα βίντεο του Dave Chappelle το οποίο ανέβασε το Netflix στο Youtube. Το πιο εντυπωσιακό κομμάτι της περφόρμανς δεν ήταν αυτά που είπε ο κωμικός αλλά πού τα είπε, σημειώνει ο Lucas Shaw που υπογράφει το άρθρο. Ο λόγος του Chappelle για τον ρατσισμό, την αστυνομική βία και τις διασημότητες είναι διαθέσιμος δωρεάν στο Youtube.

Και εδώ ακριβώς διαφαίνεται η κομβικής σημασίας αλλαγή στον τρόπο που αντιμετωπίζει πλέον το Netflix το Youtube.

To Netflix δεν είναι μόνο μία τεχνολογική πλατφόρμα, εξηγεί ο Shaw, αλλά κυρίως μία ψυχαγωγική πλατφόρμα και για να είναι επιτυχημένη οφείλει να χτίζει συνεχώς franchise που θα εισχωρούν σε κάθε γωνιά της κουλτούρας. Όλες οι επιτυχίες του Netflix απέτυχαν να διατηρήσουν ένα σταθερό ενδιαφέρον για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η Disney για παράδειγμα έχει τη Marvel. Η Universal το Jurassic Park. Η Warner Bros τα κόμικς της DC. Το Netflix  τι έχει; Το «Stranger Things»;

Εδώ είναι που υστερεί η πλατφόρμα με τους ειδικούς να αποφαίνονται πως ο μειωμένος ενθουσιασμός, και άρα η αδυναμία οικοδόμησης ενός δυνατού franchise που θα κάνει πωλήσεις σε παιχνίδια ή θα στηρίξει ένα θεματικό πάρκο, οφείλεται στην τακτική του Netflix να κάνει διαθέσιμα με τη μία όλα τα επεισόδια, τα σόου και τις ταινίες του.

Τι μένει σαν επιλογή λοιπόν για μια πλατφόρμα που θέλει να προσελκύει καθημερινά νέους νεαρούς θεατές; Το Youtube, απαντάει το Bloomblerg.

Το βίντεο του Dave Chappelle ανέβηκε στο κανάλι «Netflix Is a Joke» όπου ανεβαίνουν βίντεο με κωμική στόφα και το οποίο διαθέτει πάνω από 1 εκατομμύριο συνδρομητές. Το Netflix διαθέτει επίσης ένα παιδικό κανάλι στο  Youtube με συνδρομητές που κοντεύουν τα 3 εκατομμύρια, το Netflix Junior.

Το να διαθέτεις κανάλι στο Youtube, που είναι η πιο νούμερο 1 πλατφόρμα βίντεο στον κόσμο, όταν είσαι το Netflix, η νούμερο 2 πλατφόρμα, ίσως ακούγεται ριψοκίνδυνο. Όταν έχεις όμως να αντιμετωπίσεις τον ανταγωνισμό και τους νέους παίκτες στην αγορά streaming, τότε ο μεγαλύτερός σου εχθρός γίνεται ο καλύτερός σου φίλος.  

Με πληροφορίες από Bloomblerg