Βρείτε το καλύτερο κρασί για εσάς με δείκτη το… DNA
Η Vinome δηλώνει ότι μπορεί να βάλει τέλος στην κακή επιλογή κρασιών, με τη βοήθεια του DNA
Η τεχνολογία προχωράει κι όλα δείχνουν ότι είμαστε μόλις λίγο… σάλιο μακριά από το κρασί των ονείρων μας.
Τι θα λέγατε αν μπορούσε κάποιος να σας εξασφαλίσει ότι θα βρει το κρασί που ανταποκρίνεται ακριβώς στα γούστα σας; Σύμφωνα με μια νέα υπηρεσία delivery κρασιού που ονομάζεται Vinome, αυτό γίνεται, με την ίδια να δηλώνει, μάλιστα, ότι μπορεί να βάλει τέλος στην κακή επιλογή κρασιών. Πώς; Δημιουργώντας ένα προσωποποιημένο προφίλ γούστου με βάση το… DNA των πελατών –αν και οι ειδικοί δεν έχουν ακόμη πειστεί.
Η Vinome είναι μια start-up στη Silicon Valley της Καλιφόρνια, η οποία αναλύει 10 γενετικές εκδοχές που καθορίζονται από δείγμα σάλιου και ρωτά τους πελάτες της μερικές βασικές ερωτήσεις πάνω στις προτιμήσεις τους. Στη συνέχεια, τους στέλνει τα κρασιά που, βάσει των παραπάνω, ταιριάζουν απόλυτα στη γευστική παλέτα του καθενός.
Κρασιά που ταιριάζουν απόλυτα στη γευστική παλέτα του καθενός, υπόσχεται η Vinome
Υπάρχουν περισσότερα από 400 γονίδια που συνδέονται με τα κύτταρα στη γλώσσα και τη μύτη μας, τα οποία μας επιτρέπουν να ξεχωρίσουμε τις διαφορετικές γεύσεις και μυρωδιές και ονομάζονται υποδοχείς γεύσεις και όσφρησης, όπως εξηγεί η Vinome. Ακόμη και μικρές παραλλαγές στον κώδικα του DNA γι’ αυτά τα γονίδια μπορεί να οδηγήσουν σε μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που γευόμαστε ή μυρίζουμε κάτι και να εξηγήσουν το γιατί κάποιος λατρεύει μια σαλάτα με λαχανάκια Βρυξελλών και kale, την ίδια στιγμή που κάποιος ξινίζει το πρόσωπό του στη θέα της.
Μια τέτοια εξατομικευμένη εμπειρία κρασιού, βέβαια, δεν έρχεται χωρίς κόστος –και μάλιστα υψηλό. Η υπηρεσία αυτή, γενετικής δοκιμής κοστίζει 199 δολάρια (185 ευρώ), ενώ κάθε μπουκάλι κρασί φτάνει τα 65 δολάρια (60 ευρώ), με ελάχιστη αγορά τα 3 μπουκάλια.
Οι γενετιστές δεν έχουν ακόμη πειστεί για το κατά πόσο το εγχείρημα της Vinome έχει βάση
Παρ’ όλο, όμως, που μπορεί να είναι μια ακριβή υπηρεσία, η Vinome κάνει μια ενδιαφέρουσα πρόταση στον κόσμο του κρασιού και φαίνεται να μην περνά απαρατήρητη. Την επόμενη χρονιά, θα δημιουργήσει, μάλιστα, μια εφαρμογή σε συνεργασία με την Helix, μια εταιρία η οποία στηρίζεται από την μεγαλύτερη εταιρία DNA στον κόσμο, την Illumina.
Δεν έχουν πειστεί ακόμη όλοι, πάντως. Μιλώντας στο Business Insider, ο γενετιστής Dr Jim Evans, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας, ανέφερε ότι το μότο της Vinome «λίγη επιστήμη και πολλή διασκέδαση», μάλλον θα έπρεπε να είναι «καθόλου επιστήμη και πολλή διασκέδαση». Ο ίδιος συνεχίζει πως όλη αυτή η διαδικασία, θυμίζει τις τακτικές... εύρεσης συντρόφου μέσω DNA και καταλήγει ότι «ακόμη δεν γνωρίζουμε αρκετά για τη γενετική της γεύσης, για να πούμε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί σε μια ορθή και ακριβή βάση.
Μέχρι, λοιπόν, να προχωρήσει η επιστήμη, μάλλον θα πρέπει να βασιζόμαστε στους sommelier και στο ένστικτό μας για το κρασί που θα γεμίσει το ποτήρι μας.