4 πρεμιέρες τον Φεβρουάριο στο Θέατρο Νέου Κόσμου
Οι παραστάσεις που ανοίγουν αυλαία στις τρεις σκηνές του θεάτρου.
Τέσσερις συνολικά παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα το πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
- Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου | "Αφρική ή Πώς να φυτέψετε τον νεκρό αδελφό σας" της ομάδας Fem Tettix | Κάτω Χώρος
- Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου | "Τα κόκκινα τετράδια" της Ελεάννας Γεωργούλη | Κάτω Χώρος
- Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου | "Απόσταση αναπνοής" του Τάσου Γουδέλη σε σκηνοθεσία της Μαρίας Αιγινίτου | Δώμα
- Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου | "Ερωτόκριτος travel /στη γη της ομοιοκαταληξίας" - ένα αστικό παραμύθι από την bijoux de kant σε σκηνοθεσία του Γιάννη Σκουρλέτη | Κεντρική Σκηνή
Αναλυτικότερα:
"Αφρική ή Πώς να φυτέψετε τον νεκρό αδελφό σας"
Η ομάδα Fem Tettix, μετά τη νίκη της στο Bob Theatre Festival 2019, παρουσιάζει την ολοκληρωμένη εκδοχή του έργου Αφρική ή Πώς να φυτέψετε τον νεκρό αδελφό σας στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου.
«Αφρική»: Η Αντιγόνη και η Ισμήνη, δίδυμες αδελφές, συναντιούνται μετά από χρόνια για την κηδεία του αδελφού τους Ορέστη. Ο στρατηγός Αγαμέμνονας, ο πατέρας τους, θέλει να κηδέψει το γιο του με χριστιανική κηδεία, για να συγχωρεθεί για τον «αμαρτωλό βίο» του, αλλά και για να εξιλεωθεί κι ο ίδιος που τον είχε αποκληρώσει. Μόνο που ο Ορέστης είχε μια τελευταία επιθυμία: Να φυτευτεί και να γίνει ένα περήφανο αφρικανικό δέντρο στους πρόποδες του Κιλιμάντζαρο. Η Αντιγόνη έρχεται να εμποδίσει αυτή την κηδεία κι αν χρειαστεί ακόμα και να… ξεθάψει τον αδελφό της!
«Πώς να φυτέψετε τον νεκρό αδελφό σας»: Ξέρετε τι είναι τα μπαομπάμπ; Πίνετε smoothies; Πηγαίνετε στις παραστάσεις της Επιδαύρου; Θεωρείτε ότι η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα; Είχατε ποτέ κάποια ΜΘΕ (μεταθανάτια εμπειρία); “Nomen est omen” (Το όνομα είναι οιωνός): Συμφωνείτε; Μπερδευτήκατε; Δεν πειράζει. Τα πράγματα δεν καταλήγουν πάντα κάπου. Ή τουλάχιστον όχι εκεί που περιμένουμε ή ελπίζουμε να καταλήξουν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλοι καταλήγουμε στο χώμα. Ή και όχι…
Μια «μεταφυσική» κωμωδία, που δανείζεται τα δομικά στοιχεία της τραγωδίας για να γαργαλήσει ηθικές αξίες της σύγχρονης κοινωνίας και να θέσει μεταφυσικά ερωτήματα. Μια ιστορία ύμνος στη ζωή μέσα από το πρίσμα του θανάτου.
Κείμενο-Σκηνοθεσία: Κατερίνα Αγγελίτσα, Αγγελική Γρηγοροπούλου, Ίρις Κατσούλα
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Επιμέλεια κίνησης: Έλιο Φοίβος Μπέικο
Μουσική επιμέλεια: Αγγελική Γρηγοροπούλου
Σχεδιασμός φωτισμών: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Οργάνωση παραγωγής: Λίνα Αξιωτάκη
Παίζουν οι ηθοποιοί: Κατερίνα Αγγελίτσα, Αγγελική Γρηγοροπούλου, Ίρις Κατσούλα, Βασίλης Ψυλλάς
"Τα κόκκινα τετράδια"
Η αληθινή ιστορία της αντιστασιακής Βάσως Στροφύλλα, σε ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο από την εγγονή της και βραβευμένη ηθοποιό Ελεάνα Γεωργούλη. Η παράσταση ζωντανεύει την Οδύσσεια της νεαρής Βάσως από το 1940, τα χρόνια της στον αντιφασιστικό αγώνα, τη συνάντησή της με τον έρωτά της, τον Γιάννη, τη δολοφονία της αδελφής της, τη διαδρομή της στην παρανομία και τη φυλακή μέχρι την απελευθέρωσή της το 1953.
Στις πιο ταραγμένες σελίδες της ελληνικής ιστορίας, η Βάσω και ο Γιάννης καταφέρνουν να κρατηθούν στη ζωή: “Σώθηκα χάρη στον έρωτα. Τον αισθάνθηκα σαν πυρακτωμένο σίδερο να με διαπερνάει και να με υποχρεώνει να συνεχίζω. Με κάθε κόστος. Να βρω ένα άνοιγμα, να διασχίσω αυτή την απομόνωση. Να επιβιώσω και να βρω στην άλλη άκρη του νήματος, τον Γιάννη”.
Τέσσερις ερμηνευτές ενεργοποιούν τη μηχανή της μνήμης και προσκαλούν τον θεατή να στοχαστεί μαζί τους πάνω στους σταθμούς αυτής της προσωπικής ιστορίας. Αυτεξούσιο. Αυτοδικία. Ανάληψη Ευθύνης. Εξορία. Ελευθερία. Πώς γράφεται η προσωπική και πώς η συλλογική ιστορία; Πώς οι δυνάμεις του έρωτα επενεργούν παντού και πάντα και δρουν σωτήρια; Τι είναι τελικά η ανθρώπινη μοίρα και σε ποιες ατραπούς κινείται;
Σκηνοθεσία: Ελεάνα Γεωργούλη
Μουσική: Γιάννης Φίλιας
Κοστούμια: Μαργαρίτα Δοσούλα
Σκηνικά: Γεώργιος Τρικκαλιώτης
Βίντεο: Αλέξης Ζαφειράκης
Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάρια Φλωράτου
Παίζουν οι ηθοποιοί: Ανδρέας Κοντόπουλος, Νάνσυ Μπούκλη, Γιάννης Φίλιας, Ελεάνα Γεωργούλη
"Απόσταση αναπνοής"
Η λογοτεχνία υπήρξε πάντα ένα ανοιχτό πεδίο, απ’ όπου το θέατρο αντλεί, ελεύθερα, πλούσιο υλικό. Η μεταφορά του λογοτεχνικού κειμένου στη σκηνή προσφέρει πολύτιμους θησαυρούς και δημιουργεί συχνά για τον θεατή μια σχέση τόσο ιδιαίτερη όσο και η διαδικασία της ίδιας της ανάγνωσης. Η σκηνοθέτρια της παράστασης, ξεκινώντας από τις παλιές σημειώσεις, τα παιδικά ημερολόγια του συγγραφέα, ανασυνθέτει το κινηματογραφικό του βλέμμα δανειζόμενη στοιχεία από το σύνολο της συλλογής διηγημάτων του Απόσταση αναπνοής, κρατώντας και για την παράσταση τον ίδιο τίτλο.
Αθήνα 1960–2019. Δύο άνθρωποι, μέσα από ένα παιχνίδι επινόησης, φέρνουν στο φως οικογενειακά δράματα, μυστικά, παιδικά τραύματα και φόβους. Η μνήμη, επίμονη, τρέχει σε παιδικά ημερολόγια, φωτογραφίες εποχής, παλιές εφημερίδες, φωνές από το ραδιόφωνο και κινηματογραφικά επίκαιρα. Η Ιστορία δεν δημιουργείται από τα γεγονότα αλλά από τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα γεγονότα, από τον τρόπο που τα ερμηνεύουμε.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
Ο Τάσος Γουδέλης (Αθήνα 1949) είναι συγγραφέας, κριτικός κινηματογράφου και σκηνοθέτης. Είναι συνεκδότης του λογοτεχνικού περιοδικού ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ. Έχει γράψει οκτώ συλλογές διηγημάτων και ένα μυθιστόρημα. Το 2003 έλαβε το Κρατικό βραβείο διηγήματος και το βραβείο διηγήματος του περιοδικού ΔΙΑΒΑΖΩ για το βιβλίο του Η γυναίκα που μιλά. Διηγήματά του έχουν μεταφρασθεί στα Αγγλικά και στα Ισπανικά, ενώ κριτικά του άρθρα για τη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο έχουν δημοσιευθεί σε μεγάλες εφημερίδες, περιοδικά και ειδικές εκδόσεις. Έχει γράψει μελέτες για τον κινηματογράφο κι έχει διδάξει Ιστορία του Κινηματογράφου και σενάριο σε Ανώτατες, Ανώτερες και ιδιωτικές σχολές (Πάντειο Πανεπιστήμιο, Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, Σχολή Σταυράκου). Έχει γυρίσει τέσσερις ταινίες μικρού μήκους.
Σκηνοθεσία: Μαρία Αιγινίτου
Επιμέλεια σκηνικού χώρου – Ενδυματολογική επιμέλεια: Γιάννης Θεοδωράκης
Σχεδιασμός φωτισμών: Μελίνα Μάσχα
Μουσική: Σωτήρης Καστάνης
Video: Σταύρος Στρατηγάκος
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανθίας Μπαλής
Παίζουν οι ηθοποιοί: Μαρία Αιγινίτου, Νίκος Καρδώνης
"Ερωτόκριτος travel /στη γη της ομοιοκαταληξίας"
Η bijoux de kant, μετά τα δύο πρώτα ταξίδια στη χώρα της αγνοημένης ελληνικότητας (Στέλλα travel / η γη της απαγγελίας, Δημοτικά Σφαγεία Αθηνών 2013 και Ραμόνα travel / η γη της καλοσύνης, Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2014), επαναγοητεύεται από τον Ερωτόκριτο, την έμμετρη μυθιστορία του Βιτσέντζου Κορνάρου, και παραδίδει τη δική της εκδοχή, κλείνοντας την τριλογία της ταυτότητας.
Ο Ερωτόκριτος κι η Αρετούσα, νέοι, όμορφοι και αγαθοί, προσπαθούν να επιβιώσουν και να ζήσουν τον έρωτά τους. Εγκλωβισμένοι σ’ ένα αστικό τοπίο σαν εξορία και φυλακή, περιφέρουν την μοναξιά, την εγκατάλειψη, την απελπισία τους αλλά και τους αρχαίους κώδικες ήθους που φέρουν στη γλώσσα τους.
Το σώμα τους, η γλώσσα τους και η επιθυμία τους είναι ο μόνος και ο απόλυτος μηχανισμός αντίστασης στη βαρβαρότητα ενός κοινωνικοπολιτικού τοπίου υπό κατάρρευση. Σ’ αυτόν τον άξενο μη-τόπο θα ζήσουν το δικό τους έσχατο μιούζικαλ.
Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Κείμενο: Βιτσέντζος Κορνάρος, Γλυκερία Μπασδέκη
Σκηνικά - Κοστούμια - Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Μουσική: Πάνος Ηλιόπουλος
Κίνηση: Τάσος Καραχάλιος
Δραματολόγος - Βοηθός σκηνοθέτης: Γιώργος Παπαδάκης
Βοηθός σκηνογράφου: Αλέξανδρος Σκουρλέτης
Παίζουν οι ηθοποιοί: Ανθή Ευστρατιάδου, Ντένης Μακρής, Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης